Startup-ul românesc Postis pregătește extinderea europeană și o rundă de finanțare.
De ce ne interesează pe noi Postis?
Pentru că drumul multora dintre comenzile noastre online, din depozit până la ușă, este coordonat de creierul artificial, bazat pe AI, creat de inginerii companiei.
Pe lângă clienții foarte mari, Postis îi poate ajuta, prin ecosistemul de parteneri, și pe antreprenorii care se află în stadiul de dezvoltare a unor proiecte de comerț online, cu module ready made de livrare, astfel încât aceștia să nu se mai preocupe cu astfel de dezvoltări în propriul sistem.

Așadar, startup-ul Postis nu creează o nevoie pentru a o rezolva apoi, ci rezolvă o problemă reală, complexă, odată cu creșterea accelerată a comerțului online: cum pot fi livrate rapid, sigur și la cel mai bun cost posibil mărfurile comandate.

Compania atrage atenția prin lista de peste 150 de clienți printre care găsim retaileri importanți. Câteva exemple: Flanco, Ikea, Cărturești, Elefant.ro, Secom, Schmitz-Cargobull, Intersport, Cora, Noriel ș.a.

Platforma Postis pentru administrarea activităților de logistică și transport este construită și funcționează pe baza celor mai noi tehnologii IT: algoritmi de machine-learning, platforme digitale deschise, decizii de business bazate pe date culese din industria logistică din întreaga Europă Centrală și de Est, instrumente analitice și automatizare.

Deci ce face Postis pentru, noi, clienții comerțului online?
O realitate: una dintre exasperările pe care le povestim frecvent pe rețelele sociale este legată de diverse aventuri cu livrarea produselor cumpărate online.

„Ultimul pas în procesul de vânzare este momentul când produsul comandat online sosește la ușa cumpărătorului. Experiența pe care o are cumpărătorul în acest moment este foarte importantă pentru succesul retailerului și pentru loialitatea față de brand a clienților” – spune Mircea Stan, cofondator și CEO al Postis (foto).

Postis este soluția care oferă experiență personalizată pentru fiecare cumpărător.
Mai precis, clienții au acces la toate opțiunile de livrare disponibile în platforma noastră și selectate ca posibile de retailer – oricând (în aceeași zi, în ziua următoare, livrări express, livrări programate), oriunde (acasă, la birou, în magazin, în puncte de livrare ale rețelelor prezente în România și Europa de Est), oricum (plata cash la livrare, plata cu cardul, plata prin OP)” – a continuat Mircea Stan.

Astfel, datorită soluțiilor Postis, brandurile își diversifică modalitățile de livrare, câștigă transparență și predictibilitate (unde se află coletul, când ajunge etc) pe tot lanțul de livrare.

Soluția Postis oferă totodată retailerilor măsurarea și optimizarea performanței livrării, rating și feedback, informații foarte utile despre percepția, afinitatea și loialitatea clienților în relația cu brandul.

Companiile care colaborează în activitățile de logistică cu Postis câștigă astfel în creșterea productivității, simplificarea operațiunilor, optimizarea costurilor, scalarea afacerii, ajustarea modelului de business și intrarea pe noi piețe.

Ca exemplu de eficiență: datorită soluțiilor Postis, bugetul de transport al unui retailer online poate fi redus cu 10 – 25%, în funcție de tipul de marfă, de volumul de livrări și de gradul de complexitate a operațiunilor.

„Postis accelerează transformarea digitală a lanțurilor de aprovizionare și distribuție și face ca drumul mărfurilor de la depozit la client să devină mai rapid, mai ușor, la cel mai bun cost posibil și prietenos cu mediul” – conchide managerul Mircea Stan.

Ca statistici de eficiență economică, de satisfacție a clienților e-commerce și de protecție a mediului în cei trei ani de la lansare, platforma Postis arată că:
– a economisit pentru clienții săi 2,3 milioane de euro din bugetele de livrare.
– a redus cu peste un milion de ore de muncă timpul petrecut cu activități de fulfillment, livrare, managementul proceselor, analiză și raportare.
– a redus cu 2,4 milioane de kilometri drumurile parcurse pentru distribuție și livrare.
– a îmbunătățit cu 30% satisfacția clienților
– a scăzut cu 185.000 numărul de colete refuzate datorită creșterii calității în livrare.

Ca afacere cu mare potențial de creștere, Postis a adunat referiri pozitive și în presa internațională de specialitate.
Startup-ul a fost nominalizat în „Top 10 soluții europene pentru logistică din 2020” al publicației Logistic Tech Outlook Magazine și a fost inclus în topul „50 Leading Companies of the Year 2021” în The Silicon Review .

Următoarea etapă: extinderea în Europa     

În cei trei ani de activitate, Postis a atras investiții de 2,3 milioane de euro, de la investitori din domeniile IT și logistică. Fondurile au fost utilizate pentru dezvoltarea platformei și creșterea expertizei în zona de tehnologie, data science, machine learning, customer support și dezvoltare internațională.

Ca urmare a dezvoltării accelerate a Postis, managerii sunt în discuții pentru o nouă rundă de investiții de serie A, care va marca trecerea companiei în faza de scale-up. Obiectivul este obținerea unei finanțări de la un fond de investiții care să accelereze expansiunea Postis pe piața din Europa și chiar mai departe.
Pe lângă expansiunea internațională, finanțarea va fi destinată dezvoltării de noi funcționalități, precum aplicații pentru analiză predictivă și machine learning.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close