Închide

Ce vrei să cauți?

Logiscool. Cursuri de programare pentru liceeni, începători și avansați

cursuri
cursuri

Sunt două categorii de liceeni: visătorii și practicii.
Visătorii se îndreaptă de multe ori spre o specializare care are doar o sonoritate interesantă (de pildă „Afaceri europene și managementul proiectelor”, sau cam așa ceva), dar care nu le oferă nicio garanție de angajare după anii de facultate.
Practicii își urmează pasiunea încă de mici și mulți ajung foarte devreme la performanță profesională și venituri bune.
Știți care e, probabil, cea mai căutată profesiune în România și în lume?
Cea de programator.
Știrea e că Logiscool a început o nouă serie de înscrieri la cursuri de programare pentru liceeni, în specialități care sunt foarte cerute pe piața muncii.
Click aici pentru detalii și înscrieri. 

cursuri programare

Aveți mai jos câteva povestiri ale unor adolescenți care au urmat cursurile Logiscool. Citiți-le, sunt interesante.

De la idee la rezultat – povestea proiectului meu
Fabian, clasa a IX-a
Bună! Mă numesc Fabian și sunt în clasa a IX-a la Colegiul Național „Petru Rareș” din Suceava. La începutul clasei a VIII-a, am fost selectat să particip la un curs de programare avansată, iar fiindcă mi-a plăcut, am decis să continui. Îmi doresc ca în viitor să urmez o carieră în domeniul programării de jocuri, pentru că îmi place la nebunie să fac asta!
La Logiscool am învățat ce este programarea și bazele acesteia. Trainerii m-au ajutat într-o măsură foarte mare la fiecare proiect pe care nu-l știam sau la care nu mă descurcam.
Proiectul creat de mine se numește „The Mysterious Forest” și l-am făcut în aproximativ 2-3 zile. În acest joc este vorba despre un băiat care decide să plece în căutarea mamei lui,  după multe săptămâni în care aceasta a lipsit.
În crearea acestui joc am întâmpinat multe bariere, pentru că nu aveam experiență, dar aceste lucruri nu m-au oprit să continui. În final, ca un prim joc făcut vreodată, sunt mândru de ce am reușit să creez.
Recomand Logiscool elevilor de liceu și chiar și de gimnaziu, deoarece este un început foarte bun în bazele programării jocurilor video. Este o experiență de neuitat!

cursuri programare

 

programare

De la idee la rezultat – povestea proiectului meu
Mario, clasa a XI-a
Salut! Numele meu este Mitocaru Mario, sunt în clasa a XI-a, iar jocul meu favorit este League of Legends. După 4 ani de gimnaziu fără pic de informatică, ajuns la liceu, m-am simțit frustrat că eram singurul din clasa mea care nu avea cunoștințe de informatică, așa că am căutat ajutor, și l-am gasit, la Logiscool. Astfel că, după 2 ani de cursuri, nu numai că am ajuns la nivelul colegilor mei, ci i-am si depășit.  Eu am urmat cursurile de programare vizuală timp de 3 module, după care am continuat cu cursurile de dezvoltare de jocuri în Unity (C#) și Python în Godot, iar acum particip la cursul de Python. Am ales să urmez toate aceste cursuri pentru că îmi doresc ca după terminarea liceului să urmez o carieră în domeniul IT, și sunt de părere că lecțiile la care iau parte la Logiscool sunt și îmi vor fi de mare ajutor pe acest drum. Urmează să vă prezint două dintre proiectele mele, unul din Unity, iar celălalt din Godot.

programare

Acesta este un joculeț realizat în Godot, cu ajutorul limbajului de programare Python. Am reușit să realizez acest program după un modul de cursuri. Acesta a fost inspirat din alte 2 jocuri pe care le jucam în copilăria mea, anume Bob The Robber și Super Mario, reprezentând un mic labirint.

programare 

Aceasta este o hartă creată în Unity, iar inspirația pentru ea a venit în urma unei lecții în care am creat un joc al cărui scop era controlul unei mașini. Deși la început jocul arăta foarte simplu, atenția aflându-se asupra programării mașinii, am ales să mă inspir din celebrul joc Asphalt 8 și am reușit să realizez o mică hartă pentru mașină. Am fost capabil de acest lucru abia în al doilea semestru de Unity, iar fără cunoștințele acumulate de-a lungul acestui timp, nu aș fi reușit.

Din punctul meu de vedere, ritmul de învățare de la Logiscool este foarte potrivit, fiind accesibil pentru fiecare copil. Aș recomanda oricui să vină la cursurile Logiscool, sau cel puțin să le încerce. Chiar dacă la început e mai greu de realizat ce importanță au, aceste cursuri au un impact puternic asupra elevului, dezvoltând gândirea algoritmică, prin învățarea structurilor de bază în programare și aplicarea lor în mici probleme de informatică. Personal, Logiscool m-a ajutat foarte mult în drumul meu spre o carieră IT, oferindu-mi suportul necesar și, în plus, a fost distractiv și am reușit să îmi fac o mulțime de prieteni. Mă simt mândru că fac parte din comunitatea Logiscool, și sper că mesajul meu va ajunge la cât mai mulți copii și adolescenți și îi va încuraja să vină la cursurile Logiscool. 

cursuri programare

De la idee la rezultat – povestea proiectului meu
Alex, clasa a XII-a
Mă numesc Stanciu George-Alexandru. Alex pe scurt. Am 18 ani, sunt în clasa a XII-a și sunt elev Logiscool de aproximativ 4 ani. Am descoperit acest curs printr-un anunț digital și mi s-a părut interesant, așa că m-am interesat despre ce este vorba. Acest răspuns este posibil să fie probabil unul neobișnuit, având în vedere întrebarea adresată, dar nu am un joc preferat.

Urmez aceste cursuri fiindcă mie, personal, mi se par foarte utile și îmi ocupă timpul cu o activitate pe placul meu. Doresc să urmez o carieră în domeniul IT, sper ca developer.

În momentul de față, urmez un curs despre platforma Unity, care este mult mai ușor de înțeles cu o persoană de față care îți explică fiecare detaliu în parte, fie relevant, fie nerelevant.

Proiectul pe care am decis să îl prezint nu are un nume, fiindcă sunt câteva “chestii” de bază, dar dacă eu, care lucrez în Unity de aproximativ 3 săptămâni, pot crea un proiect asemănător ca acesta în mai puțin de 3 ore, toată lumea poate avea aceeași inspirație. Scopul acestui proiect este ca acel cub controlat de jucător să iasă din labirint. Ideea mi-a venit în minte chiar când eram într-un curs de Unity. Am decis să creez un labirint pentru că putem spune că sunt puțin obsedat de labirinturi.

curs programare

Am început proiectul prin a decide ce obiect să folosesc ca perete, ca personaj și ca sol. După aceea a urmat partea în care am dezvoltat un așa numit “script” pentru a face jocul să funcționeze conform ideii. Desigur, ca în orice joc creat de la 0, am întâmpinat câteva probleme, cum ar fi punctul și virgula la sfârșitul unei linii de cod. Aceste obstacole au fost depășite prin reverificarea codului cu atenție pentru a descoperi ce nu era la locul lui. Trainerul meu m-a îndrumat cât timp eu lucram la proiect, astfel încât eu să găsesc soluții și idei.

Sunt destul de mulțumit cu ce am reușit să realizez într-un timp atât de scurt, și cred în mine că pot realiza mult mai mult.
Ritmul de învățare este potrivit pentru mine, într-o grupă de 6-7 elevi se discută cu fiecare în parte probleme în legătură cu proiectul propriu sau întrebări legate de acest limbaj de programare sau platforma în sine.
Le recomand altor elevi de liceu să participe la aceste cursuri fiindcă îi vor ajuta în viață, poate nu astăzi sau mâine, dar într-o bună zi cineva va avea nevoie de ajutor cu ceva legat de programare, iar ei vor ști ce să facă, sau poate doresc să urmeze și ei o carieră în acest domeniu. Cursurile acestea îi ajută de asemenea să nu se gândească despre liceu dacă sunt stresați, și este o activitate deosebită.

cursuri programare

Vezi mai multe aici.

Articole populare Ultima luna

Adaugă comentariu