Închide

Ce vrei să cauți?

Ce este dark social și rolul său în marketing

În mod sigur se întâmplă să copiezi linkuri interesante și să le trimiți pe chat-ul unui grup din care faci parte. Sau un prieten ți-a cerut o recomandare pentru un restaurant și i-ai dat pe e-mail un link către un loc preferat.
Sunt exemple elementare care ne ajută să înțelegem zona internetului cunoscută de marketeri drept dark social.

Dark social are implicații semnificative pentru comercianți, branduri și creatori, deoarece reprezintă o parte substanțială a traficului online social, generând adesea interacțiuni valoroase, cum sunt achizițiile de produse și clickurile pe linkuri.
În ciuda faptului că sună dramatic, conceptul de dark social se referă la un comportament banal. E vorba despre conversațiile noastre imposibil de urmărit în spațiile publice online.
Termenul a fost creat în 2012 și se referă așadar la partajarea socială a conținutului online care are loc în afara canalelor care pot fi măsurate de analizele web (motoare de căutare sau agenții de marketing, de pildă).
Dark social înglobează o varietate de metode de comunicare care nu sunt vizibile în mod public sau care nu pot fi urmărite de instrumentele standard de analiză. Printre acestea se numără:

Aplicațiile de mesagerie privată: WhatsApp, Discord și mesajele text tradiționale sunt bune exemple; utilizatorii împărtășesc conținut între ei într-un cadru individual sau în grupuri mici.

E-mailuri: schimburile de e-mailuri personale și profesionale conțin adesea linkuri și recomandări care sunt partajate în privat.

Rețele sociale private: grupurile Facebook, serverele Discord și forumuri în care comunitățile se angajează în conversații mai personale.

Comunicațiile din organizații: platforme precum Zoom unde angajații pot împărtăși informații în cadrul unei companii.

Word of mouth: conversațiile între persoane despre produse și servicii sunt forme tradiționale de dark social.

Dark social este o forță semnificativă în peisajul digital, influențând comportamentul consumatorilor, modelând cererea și influențând vizibilitatea online generală a unui brand.
Mai multe, aici.

Adaugă comentariu