Închide

Ce vrei să cauți?

Planurile de digitalizare a Raiffeisen Bank pe următorii trei ani

widget-|Raiffeisen Bank mobile banking
widget-|Raiffeisen Bank mobile banking

Bogdan Popa, noul vicepreședinte Operațiuni și IT al Raiffeisen Bank România, a punctat direcțiile de dezvoltare digitală a băncii în următorii ani. Evident că roadmap-ul de mai jos nu este exhaustiv, dar comunică destul de convingător că planurile sunt deosebit de ambițioase.

Peste 377.000 de clienți Raiffeisen folosesc cel puțin o dată pe lună aplicația mobilă sau/și interfața web în relația cu banca. Cum media lunară de noi clienți care adoptă mobile/internet banking este de aproape 10.000, până la finalul anului numărul total al clienților care utilizează canalele digitale va ajunge la 400.000.

Utilizatorii de internet banking prin browsing web de pe desktop/laptop, dominanți la un moment dat, scad accelerat: sunt mai puțin de 10% în prezent.

Aproape toți noii veniți aleg să își instaleze și să țină legătura cu banca exclusiv prin aplicația mobilă.
Acum un an, Raiffeisen a lansat un widget al aplicației mobile prin care clienții pot consulta două conturi, la alegere, printr-un simplu swipe pe smartphone. De asemenea aplicația permite, la dorință, tranzacții prin autentificarea pe baza amprentei, fără parolă/pin.
„Este posibil ca în viitorul nu prea îndepărtat să ne autentificăm prin recunoaștere facială, odată cu noile generații de telefone” – spune Bogdan Popa.

Raiffeisen Bank România și-a fixat o agendă de dezvoltare digitală pentru următorii trei ani. Echipa care gândește digitalizarea băncii este setată transversal – include nu numai dezvoltatori, ci și specilialiști din departamentele retail, marketing, comunicare, analiză.
„Departamentul de retail trebuie să înțeleagă ce poate face și ce nu o aplicație, iar Departamentul IT să știe care sunt nevoile clienților” – explică directorul Bogdan Popa, cu o experiență de 15 ani în managementul Raiffeisen.

A fost alcătuită o echipă internă de „digital guides”. Scopul: să îi ajute pe angajații sucursalelor din toată țara în informarea clienților la tranziția de la off la online – „ tranziție care s-a accelerat în ultimul timp și vrem să accelerăm și mai mult”.

Nivelul următor al serviciilor digitale pentru clienți este cel de customer analytics: datele generate de tranzacții și prelucrate să se întoarcă într-o formă ușor de înțeles și utilă la client.
Exemple:
– sugestii de economisire de genul ”Clienți cu un profil financiar asemănător cu al tău economisesc x lei pe lună”.
– avertizări când un anumit tip de cheltuieli iese din tipar (utilități, de pildă).
– modele de economisire cu urmărirea în timp a comportamentului financiar („vreau să economisesc 10.000 de lei în 18 luni”).
– cash management: avertizări când lichiditățile ajung la un anumit nivel.

Plata cu telefonul la comercianți și creditele online cu oferte personalizate sunt alte două soluții aflate pe roadmap-ul digital al Raiffeisen Bank.

Banca va angaja în următoarea perioadă câteva zeci de dezvoltatori IT și alți specialiști, iar la începutul anului viitor aplicația mobilă ar putea fi lansată într-o nouă variantă.

Raiffeisen Bank împlinește 20 de ani pe piața românească, iar principalele cifre de bilanț spun că:
Activele băncii au ajuns la 7,3 miliarde euro.

date esentiale raiffeisen bank

Clienții numără 2 milioane (91.900 IMM, 5.600 companii mari și restul de 1,9 milioane, persoane fizice).
Are 466 de agenții și 170 de MFM (mașini care permit, în afară de retragere cash, depunere numerar dar și alte tranzacții).
În ultimii cinci ani post-criză, banca a acordat credite de 7 miliarde de euro.
700.000 de clienți au luat credite în 2016.
În ultimii șase ani, Raiffeisen Bank a plătit taxe și impozite la bugetul României în valoare de 640 milioane de euro.
1,5 miliarde de euro au fost cheltuiți cu salariații în ultimii 20 de ani.
Investițiile comunitare (educație, cultură, ecologie etc) însumează peste 18 milioane euro.

Articole populare Ultima luna

Adaugă comentariu