White Image a realizat un studiu pe 80.000 de abonati la newslettere din care reiese ca yahoo!mail este cel mai popular client de email din Romania.
Ierarhia este urmatoarea:

I. Topul clientilor de email utilizati de userii abonati la newslettere B2B
In comunicarea Bussines 2 Bussines, cel mai utilizat client de mail este Yahoo!Mail, folosit de 56.58% din
cititorii care au facut obiectul studiului. Dupa el, Outlookul este folosit de 26.24% din utilizatorii B2B, iar
Gmail, de 2.67%. Hotmail, Lotus, Thunderbird, Apple Mail, Apple Iphone, Windows Live Mail si Freemail
continua lista primilor 10 clienti de mail dupa numarul de utilizatori.
nr. crt email client %
1 Yahoo 56.58%
2 Outlook 26.24%
3 Gmail 4.41%
4 Windows Live Hotmail 1.97%
5 Lotus 1.47%
6 Thunderbird 1.14%
7 Apple Mail 0.67%
9 Apple iPhone 0.54%
10
Windows Live Mail
Desktop)
0.54%
Cum peste 60% din abonatii la Newsletterele B2B apeleaza la Yahoo!Mail, Gmail si Hotmail, intelegem
ca acestia isi folosesc adresa personala pentru comunicarea B2B.

 

 

Si in domeniul B2C, cel mai utilizat client de email este tot Yahoo!Mail, inregistrand peste 65% de
inregistrari.
nr.
Crt email client %
1 Yahoo Mail 65.82%
2 Gmail 14.95%
3 Windows Live Hotmail 8.12%
4 Outlook 7.85%
5 Thunderbird 0.48%
6 Apple Mail 0.23%
7 Lotus Notes 0.23%
8 Apple iPhone 0.18%
9 Freemail 0.27%
10 Mail.com 0.19%
Din randul abonatilor la newsletterele de tip B2C, putem presupune ca ~9% (adica utilizatorii de
Outlook, Thunderbird, Apple Mail) isi folosesc adresa de email de serviciu pentru comunicarea B2C.

Puteti descaraca intreg studiul de aici

14 Comments

  1. Explicatia e simpla: pentru newslettere multi isi dau adresa unde sa primeasca spam:)

  2. Cred că mai degrabă ar trebui să înţelegem că abonaţii la spam newsletter preferă să nu-şi compromită adresa de business…

  3. thebride, cristian: observatie interesanta :)… ma feresc sa reformulez stirea:) 🙂

  4. spam, spam tot timpul [eu zic cred ca nu toata lumea face asta]. recunosc ca si eu folesc ymail pentru NL dar o fac ca inboxul de la outlook sa nu aglomerat fie pe putin cu 10 NL pe zi care nu sunt spamuri pentru ca eu m-am abonat la ele si ma intereseaza informatia de acolo iar cand e vreme o si lecturez in functie de relevanta

  5. Victor, sincer sa fiu era de asteptat!

  6. White Image administreaza liste de email obtinute cu permisiune, asta e activitatea lor principala. E vorba de oameni care s-au abonat la newslettere cu manuta lor. Nu mai asociati orice activitate de email marketing cu spamul.

    Pe mine nu ma mira faptul ca Yahoo!Mail e cel mai folosit in .ro, era de asteptat, si nici in mediul de business nu e asa ciudat atata timp cat inca mai vedem cv-uri online semnate cu skumpik_2000@yahoo.com

  7. Ionut Oprea: ai punctat foarte bine. white image e una dintre cele mai serioase firme de promovare online. macar daca ar fi mai multe firme ca white image in .ro. cine nu ma crede, sa vina sa-i explic!

  8. Cine a facut impartirea B2B si B2C? Nu cumva astia care trimit NL au cumparat/copiat adresele fara sa mai conteze de unde sunt ele si cui apartin? La urma urmei cam toti cei care au o adresa de mai lucreaza undeva deci..e B2B 🙂

  9. @Ionuţ, Victor
    eu nu mă refeream neapărat la WhiteImage cu care am o relaţie cvasionestă – adică, sunt abonat la 1-2 newslettere gestionate de ei, dar de câteva ori s-a încercat să mi se “prezinte oportunitatea de a mă abona” şi la altele ;).
    Mai degrabă este vorba de neîncrederea în ceea ce se întâmplă cu adresa de mail după ce te-ai înscris la un newsletter. Asta referitor la teama de spam, care generează un comportament tipic care se aplică indiferent de sursa newsletterului.
    În al doilea rând – şi văd că nimeni nu a amintit asta – este vorba şi de fluctuaţia destul de mare de personal de la noi, astfel încât o bună parte din adresele “de firmă” au valabilitate destul de scurtă.

  10. @ionut oprea: Da, poate ca trebuia sa pun in “” cuvantul spam. Dar, cand ma astept sa primesc tone de emailuri dau adresa de yahoo. mailul personal e pe Gmail iar cel de firma il tin doar pentru chestii de business. si chiar si acolo imi ajung extrem de multe newslettere la care NU m-am abonat. Io sunt curioasa ce e la White List pe lista. Asa as putea sa identific si spamurile care sunt spamuri si spamurile care dpdv legal nu sunt spamuri. nu?

  11. @TheBride daca curiozitatea este asa de mare iti lansez invitatia de a ne face o vizita la birou pentru a incerca sa lamurim ceata asupra spam-ului. Imi poti scrie pentru detalii pe andrei at whiteimage dot net

    Ca idee, din punctul nostru de vedere spam-ul nu se limiteaza doar la ceea ce se mentioneaza in lege ci conceptul se extinde asupra relevantei…in sensul ca poti avea acceptul unei persoane de a-i trimite newslettere dar ii trimiti altceva decat i-ai promis la abonare.

    Presupunand ca oricine care vrea sa comunice ceva cu ajutorul emailului vrea sa fie si eficient…ar trebui sa excludem din start conceptul de spam care intotdeauna genereaza probleme destul de serioase celui care le trimite.

    Any way rolul studiului era sa identifice care sunt potentialele probleme pe care clientii de email gen Outlook 2007 sau Lotus le pot genera asupra design-ului newsletterelor….sau daca merita sa te apuci sa adaptezi designul pentru device-uri mobile etc.

  12. Treaba e simpla. Yahoo e cel mai cunoscut in Romania, cel mai vechi si care a prins cel mai repede la utilizatorii noi. Prin 1999-2000, era printre putinele servicii de mail free care ofereau foarte multe avantaje. Utilizatorii vechi inca-si mai pastreaza acest serviciu de mail (si eu il am activ si-l mai folosesc), pentru ca s-au obisnuit cu el si toti din anturajul utilizatorului stiu de acest mail.

  13. @Andrei: got your point. Chiar m-ar interesa sa ne vedem. Iti trimit un email.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close