Doua treimi (66,8%) din totalul  celor care folosesc Internetul  viziteaza retelele sociale si/sau blogurile.

Proportia celor care utilizeaza retele sociale si blogurile a crescut in ritm dublu ( plus 5,7%) in 2008, fata de masa  utilizatorilor de e-mail-ul (plus 2,7%). Masa utilizatorilor de social media a depasit-o astfel pe cea a utilizatorilor de e-mail. ( 66,8% versus 65,1%).

Cea mai mare crestere  a audientei Facebook, pornita ca o retea sociala rezervata tinerilor,  a fost determinata in 2008 de segmentul de varsta 35-49 ani.

De altfel, ritmul de crestere a ponderii  “batranilor” in audienta retelelor sociale si blogurilor este mai rapid decat cel generat de teenageri. Aproape un sfert dintre userii Facebook au peste 50 de ani.

Acestea sunt numai cateva dintre concluziile recentului Raport Nielsen, realizat in urma monitorizarii a noua tari reprezentative pentru industria online, printre care SUA, Marea Britanie, Brazilia si Australia.

 Internet Activities

sursa tabel: Nielsen

7 Comments

  1. Mi se pare normal ca pensionarii americani sa nu mai joace hearts pe yahoo games si sa interactioneze acum pe facebook.

  2. nu cred ca e vorba de yahoo ca intreg, ci de email. yahoo ca portal are succes foarte mare in state. vezi alexa.com. pe de alta parte, retelele sociale gen facebook pun la dispozitie serviciu de transmitere/receptionare mesaje intre membrii comunitatii. deci daca imi fac cont pe facebook si-mi gasesc 20 de prieteni acolo, e posibil sa nu le mai dau mail si sa scriu direct pe facebook…

  3. writeman

    perfect de acord: ponderea email-ului scade in urma introducerii aplicatiilor de mesaje in retele precum facebook sau twitter

  4. Adevarat, insa nu va exista niciodata o singura retea sociala care grupeaza toti utilizatorii, ci vor exista totdeauna mai multe. Asadar, pentru a comunica prietenilor din alte retele sociale ceva ai urmatoarele variante:

    1. iti creezi mai multe conturi pe aplicatii sociale (ceea ce poate fi neplacut)
    2. folosesti un cont de email ca numitor comun pentru comunicarea cu toti prietenii
    3. (cel mai probabil) retelele sociale vor introduce features ce permit comunicarea inter-retele, iar problemele legate de gestionarea mailurilor se vor muta in ograda retelelor sociale

    Practic nu se va schimba nimic, doar este posibil ca inbox-urile sa se mute in retelele sociale.

    Insa faptul ca retelele sociale au o crestere mai mare decat cresterea utilizarii emailului nu inseamna ca acestea devin si mai importante, ci doar ca se apropie ca procent de utilizare.

  5. Pentru ca s-a facut referire la Facebook si la faptul ca si segmentul persoanelor mai in varsta a inceput sa contribuie cu utilizatori, eu as dori sa restrang putin aria retelelor sociale pentru ceea ce ne vizeaza direct pe noi, pe romani.

    O aplicatie potrivita segmentului de varsta >35 ani este http://www.album2.com, creat de o echipa clujeana. Aceasta se constituie ca o retea sociala pentru familii,bazata, ca si Facebook, pe pastrarea legaturii prin poze. Bineinteles, are si e-mail integrat, care permite “expedierea” unui numar practic nelimitat de poze, chiar si in afara retelei.

  6. […] Social media intrece email-ul in importanta iar un public tot mai important devin persoanele din segmentul de varsta 35-49 de ani. Detalii la Victor Kapra. […]

  7. Un foarte bun ghid pentru promovarea prin retelele sociale, realizat de Lon Safko, autorul bestsellerului “Biblia social media”, puteti citi aici: http://bit.ly/24pPj

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close