Astazi s-a lansat www.elefant.ro, care si-a propus sa devina cel mai complex magazin virtual de carte, cu cel mai bun si mai rapid serviciu de livrare din Romania.
Investitia este 1.200.000 euro pentru realizare si dezvoltare pana la sfarsitul primului an de functionare, fiind sustinuta de Greenlight Invest, unul dintre fondurile de investitii controlate de omul de afaceri Ion Sturza (fost premier al Republicii Moldova), iar managementul proiectului este asigurat de o echipa de 10 persoane si colaboratori ai Universal Online Promotion, compania care gireaza acest proiect.
Libraria contine, pentru momentul lansarii, aproximativ 10.000 de referinte si va beneficia de selectia si ingrijirea unor editori specializati. Echipa editoriala este condusa de Virginia Costeschi, care s-a specializat in astfel de proiecte timp de 2 ani in cadrul New York Times Book Review.
Virginia a ocupat functii importante in presa din Romania, ca editor cultura la Mediafax si redactor sef al revistei The One.
“Imi este greu sa definesc ce este mai intai www.elefant.ro: un proiect comercial sau un serviciu cultural indispensabil. In conditiile in care avem in Romania orase fara nicio librarie ( e.g. Gaesti, Adjud, Abrud, Rosiorii de Vede) sau orase in care librariile isi restrang activitatea si rezista cu greu (e.g.Oradea, Alexandria, Focsani, Tulcea, Medgidia, Slatina) este important ca accesul la lectura sa fie sustinut” – spune Ion Sturza.
Din perspectiva pozitionarii de afaceri, www.elefant.ro are patru directii clare: “rapiditate – putem sa livram cartile comandate in 24 de ore, preturi atractive, o comunitate deschisa interactiva si un produs care se imbunatateste continuu”- adauga Ion Sturza. Managementul livrarilor se bazeaza pe capacitatile de stocare proprii, construite pentru proiect, care permit livrarea cea mai rapida, si pe un parteneriat de start-up cu peste 60 de edituri.
Preturile atractive ale produselor sunt asigurate prin cedarea unei parti din rabatul pe care editurile il ofera companiei catre cumparatorul de carte si negocierea unor contracte optime cu firmele de curierat. (informatii referitoare la politica de preturi a librariei aici)
Piata de carte din Romania a fost estimata in 2009 la aproximativ 80 de milioane de euro, de patru ori mai mica decat cea din Ungaria si aproximativ egala cu cifra de afaceri a unei singure edituri din Marea Britanie. Exista, in consecinta, un potential semnificativ de dezvoltare pe termen mediu, chiar daca in contextul economic actual se preconizeaza o scadere de 30-40% in vanzari pentru 2010. Bucurestiul reprezinta aproximativ 70% din piata locala de carte, prin urmare, accesul online pentru achizitionarea de carti este o oportunitate de afaceri, oferind in acelasi timp un sprijin pentru cresterea ritmului de lectura si in celelalte orase ale tarii.
Publicul pe care www.elefant.ro spera sa il adune in jurul sau este format din iubitorii de lectura, in varsta de 23-55 ani cu venituri medii si superioare, tinerii care isi fac documentarea online pentru proiectele scolare, parintii care achizitioneaza sezonier manuale, literatura obligatorie de studiu, auxiliare.
Pentru fiecare dintre cele trei segmente, www.elefant.ro si-a propus o strategie diferentiata. Iubitorii de lectura vor beneficia de opinii specializate si unghiuri diverse asupra fiecarei carti si vor putea sa schimbe impresii in comunitatea creata, tinerii de 12-18 ani vor gasi pe langa manuale si surse de documentare lecturi dedicate varstei pe care le vor putea identifica usor, iar pentru parinti www.elefant.ro va deveni un unic punct de referinta si achizitie pentru manualele si lecturile scolare, conform programelor si optiunilor scolilor.
Libraria contine, pentru momentul lansarii, aproximativ 10.000 de referinte si va beneficia de selectia si ingrijirea unor editori specializati. Echipa editoriala este condusa de Virginia Costeschi, care s-a specializat in astfel de proiecte timp de 2 ani in cadrul New York Times Book Review.
www.elefant.ro include, pe langa libraria virtuala, un blog literar unde vor aparea materiale scrise de nume celebre ale culturii romanesti si o comunitate culturala, care va fi creata incurajand impartasirea de experiente de lectura si recenzii scrise de vizitatorii site-ului. Varianta beta, lansata astazi, va fi in permanenta actualizata si imbunatatita pentru a raspunde tuturor conditiilor de utilizare si pentru a garanta viteza si acuratetea procesului comanda-livrare.
Despre numele site-ului
Elefantul este o fiinta sociala, inteligenta si un simbol al bunei memorii. Este de asemenea longeviv, puternic si masiv, dar in acelasi timp prietenos si simpatic. Numele a fost ales pentru a include toate aceste semnificatii, fiindca este atractiv si suficient de surprinzator pentru a deveni memorabil.
Despre Universal Online Promotion
Universal Online Promotion este o companie romaneasca axata pe proiecte on-line, infiintata in anul 2010 pentru a dezvolta, pentru inceput, portalul www.elefant.ro. UOP are o echipa de 12 persoane si intentioneaza sa se extinda pe piata din Republica Moldova dupa primul an de activitate.
Despre Ion Sturza
Ion Sturza s-a lansat in afaceri la inceputul anilor ’90 si este unul dintre cei mai cunoscuti oameni de afaceri din Europa de Est. A lansat si condus afaceri in domeniul bancar, in cel al distributiei de produse alimentare si in industria petroliera. A fost prim-ministru al Republicii Moldova in anul 1999.
24 comentarii Adaugă comentariu
Salutare.
1. 1.200.000 Euro pentru „realizare si dezvoltare” ?
Ce inseamna realizare și dezvoltare? Faptul că Elefant va avea sediul propriu în buricul Bucureștiului + restaurant și bibliotecă pentru iubitorii de carte?
Sau 1.200.000 Euro costuri de realizare a platformei de vânzare online (hosting dedicat, design (ux, ui), branding, pozitionare și strategie online, PR, etc. ?
Îmi pare rău să spun, dar siteul, în forma asta, poate fi îngropat curând pentru că (simplu) nu oferă experiența pe care și-o dorește un iubitor tânăr de carte.
Consider că de proiectul ăsta trebuia să se ocupe o agenție web cu ceva experință în spate.
Mult succes.
Adrian, poti sa dai exemplu de o librarie online pe care o consideri desavarsita si sa spui si de ce?
Pe online, ce e azi desăvârșit, mâine e doar de bun gust. 🙂
Dar nici nu asta e ideea, să fie desăvârșit.
Ai uitat să raspunzi la ce întrebam mai sus, sunt chiar curios, nu mi-o lua în nume de rău 😀
Adrian, iti raspundeam daca aveam aceste informatii! 🙂
Gabriel: …inainte de trage concluzii, sa lasam timpul sa arate daca afirmatiile vor fi sau nu fara acoperire. elefant.ro s-a lansat de cateva ore abia si depinde de echipa daca va avea sau nu succes! 🙂
Altfel, personal, mizez pe Virginia, pentru ca stiu de ce este in stare ! 🙂
http://www.buybooks.ro – experienta placuta, rapiditate in livrare, cam cu ce se lauda oamenii din articolul de mai sus.
Buna ziua,
Da, ati intuit corect, cea mai mare parte a banilor din finantare inseamna platforma online si campania de promovare.In plus, in spatele platformei online se afla platforma logistica – un depozit amenajat de noi in Bucuresti, de unde se fac livrarile. Poate ca la o prima vedere e o suma imensa, insa a fost alocata pentru a construi un proiect solid.
http://www.elefant.ro a fost lansat astazi in varianta Beta; cum este o afacere la inceput si cum noi suntem o echipa tanara, dornica in permanenta de invatatura, asteptam sugestii de la cei mai experimentati. Prin urmare, daca aveti vreun sfat pentru noi, il primim cu placere.
Intentia noastra nu este de rasturna intregul online romanesc, ci de a contribui la consolidarea lui. Mi-ar placea foarte tare ca oamenii sa citeasca mai mult si sa cumpere mai multe carti – o pot face de pe http://www.elefant.ro sau din oricare alta parte. Cred ca sunteti de acord ca nu e un motiv de lauda faptul ca un roman citeste, conform unui studiu de anul trecut, mai putin de 2 carti pe an. Victor are dreptate, sa lasam timpul sa decida in privinta performantelor noastre.
Cifra e absurd explicată. (iar dacă nu e așa, atunci cei de la UOP sunt pur și simplu puși pe cheltuit aiurea baniifondului de investiții). Deci, pe lângă publicarea unui asemenea comunicat făcut de echipe de PR rămase în urmă cu ani buni față de un ton de comunicare decent și ”pe bune”, ce e cu acele cifre și acele intenții de a răsturna întreg online-ul românesc?! Că, oricât și-or fi dorind-o investitorii, nu e destul să spui că ”am constatat că nu există un proiect online îndeajuns de atractiv ca ofertă și politică de prețuri” și că ”www.elefant.ro va ajunge, în scurt timp, destinaţia web favorită a iubitorilor de carte, film, muzică, jocuri, spectacole, va fi site-ul reper pentru shopping cultural, dar şi o agora virtuală a tinerilor intelectuali” pentru ca aceste lucruri să fie mai mult decât niște aberații pretențioase de PR. So, my question, domnule Kapra: de ce publicați asemeenea aberații pe blogul dumneavoastră altfel excelent?
Sssst. Nu mai spuneti la nimeni ca ati dat atatia bani.
Nu de alta dar e un pic jenant ca magazinul nu are un macar un minim de protectie la modificarea parametrilor din cos sau din linkuri ceea ce ma face sa ma intreb cum stati cu partea de securitate a aplicatiei.
De exemplu pot sa scriu la cantitate din cos -2.5 carti si nu se supara pe mine. Trecand de la amuzament la lucruri serioase – daca pun un simplu apostrof in link vad o eroare de mysql ceea ce inseamna expunere la SQL injection.
Si peste un an cand aveti deja o baza de clienti formata vreun pusti teribilist ar putea de exemplu sa sparga site-ul si sa va listeze baza de clienti.
Daca proiectul e in beta atunci mai bine asteptati sa-l terminati inainte sa il promovati. Si mai ales faceti un test de securitate inainte sa incepeti reclama.
Altfel multa bafta. Piata are spatiu de librarii online mai bune decat ce exista acum.
Virginia, fără îndoială, poziția ta e una de discernământ, atât în privința încurajării românilor pentru a citi, cât și pentru chestiunea cu lăsarea timpului să îți spună cuvântul. Însă, reacția mea nu era la nici una din aceste lucruri, ci spunea doar că ați comunicat prost și pretențios din cale afară, iar Victor nu a făcut decât să preia un asemenea comunicat făcut îndoielnic, fără măcar să încerce să clarifice niste lucruri care în mod evident erau cel puțin problematice. În rest, Virginia, eu sper ca Elefant.ro să fie un proiect de succes,că într-adevăr e nevoie de dezvoltarea unor business-uri serioase pe asemenea zone. 🙂
Mi-as dori sa vad cum sumele acestea astronomice sunt cheltuite cu cap insa de fiecare data sunt dezamagit. Nu cred ca elefant.ro va fi un succes(parere personala). Ii dau 2 ani pana o sa dispara de pe piata.
1,2 milioane de euro pentru realizare si promovare!!?? Portal?! De unde atata portal…eu vad ca e o banala librarie online.
Cunosc, personal si din auzite, magazine si librarii online realizate (bine) cu 5000 de euro si de a caror promovare (cel putin pentru motoarele de cautare, caci pana la urma tot asta conteaza cel mai mult, nu?) se ocupa proprietarii, cu dedicatie si interes…caci nu au bani sa ofere excursii la Praga pentru un vot pe Facebook…si culmea…cu succes, site-urile respective fiind de foarte multe ori in prima pagina de rezultate in Google.
Poate domnii si doamnele de le elefant.ro nu au auzit ca romanii….si mai ales tinerii nu prea mai citesc…si probabil ca nici nu au luat in calcul situatia economica dezastruoasa si valul de scumpiri…
Asa ca investitia de 1,2 milioane de euro avansata imi pare fie un curaj nebun in conditiile in care esti constient ca vanzarile scad cu 30-40% in 2010 si cu un procent poate si mai mare in 2011…fie o gogoasa de presa si PR…
Cred ca este o suma foarte mare pentru deschiderea unei astfel de afaceri…dar rezulatetele sper sa fie pe masura. In cat timp se va recupera investitia?
Bebe – In conditiile in care cei de la elefant arata clar in politica lor de marketing ca sunt coplesiti de ceilati concurenti si adopta o politica de reduceri agresive, profitul din aceasta actiune de vanzare online al cartilor este foarte mic rezumandu-se doar la cateva procente (5 maxim 10%)da-ti si tu seama cand se va putea recupera o investitie de 1,2 milioane de euro. De aici trag concluzia ca cifra vehiculata este scrisa numai pentru cei ce nu stiu ce inseamna un site online
Nu cunosc business planul lor si termenul de recuperare a investitiei 🙂
Mie mi se cam pare ca pentru o investitie de 1.2 mil. euro ar putea sa raspunda listeze si numere de contact sau adrese de mail la care se poate comunica. Eu ma stradui sa lamuresc ceva legat de o comanda de vreo 3 zile si numerele de telefon nu se pot apela, iar la email nu mi-a raspuns nimeni. Dezamagitor, chiar daca livreaza.
Am plasat comanda 8X5Z0Y1A8B8C cu livrare in libraria Editura Litera de pe Magheru; mi s-a confirmat ca incepand cu joi 31 iulie, orele 12.00, pot ridica pachetul. M-am deplasat degeaba pana acolo, nu fusese trimis niciun colet si dupa o discutie cu un anume Mihai Pietraru si, respectiv, Alina Dina, care cumva au reusit sa intelega ca si-au batut joc de timpul meu (fara sa-si ceara scuze in numele companiei) si mi-au confirmat ca maine imi va fi livrat coletul la domiciliu fara vreun cost suplimentar din partea mea, asa cum era si firesc. Stupoarea a fost si mai mare cand peste cateva ore am fost sunata de Alina Dina cu vestea ca de fapt cartile mele nu sunt in stoc =)). E un mister pentru mine cum reusiti sa va descurcati fara un nenorocit de software care sa actualizeze stocul corect, coreland informatia cu ce apare pe sit, nu de alta, dar in afara de timpul meu, v-ati mai batut joc si de bani, pentru ca evident ca suma mi-a fost retrasa din cont in urma platii online cu cardul. In concluzie, NU RECOMAND elefant.ro. Si astept cu nerabdare ca maine sau luni sa-mi intre banii inapoi in cont. Jenant, draga „mare mall al familiei tale”, unde clientii „se bucura de o foarte buna experienta la cumparare”.
Am gasit o Biblioteca Online foarte buna, avand tot felul de carti: carti parenting,carti despre copii,dictionare,carti istorie etc. http://www.universenciclopedic.ro/ Preturile lor sunt foarte bune iar echipa este una foarte serioasa.