avocati Dupa procesele deschise de diversi americani care s-au fript cu cafeaua la fast food sau si-au bagat furculita in ochi in timp ce duceau friptura la gura, apar din ce in ce mai des cele in care bloggerii si comentatorii pe site-uri sunt trasi la raspundere pentru ce au postat online.
Curtea Suprema a SUA a admis ca, in conformitate cu Primul Amendament al Constitutiei SUA, care garanteaza libera exprimare, poti sa scrii ca anonim pe Internet, dar nu intotdeauna ai dreptul sa ramai anonim :) 
Se pare ca vremurile in care Google era dat in judecata si i se cereau 15 milioane USD despagubiri pentru ca a dezvaluit identitatea unui blogger au trecut.

Cum obiceiul avocatilor americani este sa isi incurajeze concetatenii sa porneasca procese pentru orice (foto), numarul dosarelor deschise impotriva celor care comenteaza online creste.
Los Angeles Times a cules cateva cazuri recente si explica faptul ca, in general, site-urile nu sunt trase la raspundere pentru comentariile vizitatorilor, dar pot fi obligate sa dezvaluie IP-urile acestora daca faptele descrise sunt false:

Hal Turner,  blogger si realizator la un radio online din New Jersey, a fost condamnat in 2009 la 10 ani de inchisoare pentru ca a scris ca trei judecatori din Chicago „merita sa fie omorati” pentru o decizie legata de dreptul de a purta arme. Sentinta a fost confirmata de o Curte de Apel din New York luna trecuta.

In Pennsylvania, un judecator a cerut unui site sa identifice adresele de Internet ale unor persoane care au comentat cum ca un oficial local baga banii contribuabililor in propriul buzunar.

In aprilie, unui alt oficial local din Carolina de Nord i s-a admis o cerere asemanatoare dupa ce niste anonimi l-au caracterizat drept profitor imobiliar.

Luna trecuta, Curtea de Apel din Nevada a admis cererea de identificare a trei persoane acuzate de calomnie prin postari anonime pe Internet impotriva companiei Quixtar (Amway).

Valul de procese legate de continutul online, despre care vorbesc cei intervievati de Los Angeles Times, s-ar putea sa aduca, printre altele, in timp, schimbari si in comunicarea corporate prin Social Media, in sensul diminuarii numarului de „postaci” angajati de unele companii pentru a defaima produsele concurentei.

9 Comments

  1. Asta cu postaci mi se pare genială. Dacă nu aveam de a face cu ei nu aş fi crezut că este posibil ca o companie să permită astfel de practici.

  2. Postacii ca postacii, dar ce facem cu prostacii?

  3. Emil, din fericire moda postacilor “corporate” nu a patruns masiv la noi

    Soimarule: emigram si ii lasam acasa

  4. Eu i-aș lua cu mine în valize. Dar ușor tranșați ca să încapă toți.

  5. in SUA se poate orice insa nu cred ca in Romania se va ajunge la asa ceva prea curand

  6. Sper si eu ca in RO avocatii nu vor deveni atat de aplicati 🙂

  7. Si in RO e la fel – adica avem de a face cu opinia exprimata public intr-un mediu public pentru care autorul opiniei este responsabil conform legilor in vigoare.
    Faptul ca este intr-un comentariu, intr-un blog, site sau orice mijloc web este un detaliu.

  8. eu sunt anonima :):):):P

  9. glumeam….nici mie nu-mi convine…da romania e o tara inapoiata 🙁 🙂 🙁

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close