Tendinte in Social Media: utilizatorii nu mai au pofta de acum cativa de a produce continut (posturi pe blog, clipuri video, pagini web etc), cei mai multi preferand sa stea pe margine si sa consume informatia livrata de altii.

Din 2007, reputata companie de cercetare Forrester realizeaza Social Technographics, studiu privind obiceiurile de consum in Social Media in care utilizatorii sunt impartiti in sapte categorii:

Social Media Technographics 

In studiul din 2010, cele mai interesante evolutii le au grupurile “Creators” si “Joiners”:

Creators
Grup Social Media care pare sa-si fi atins limitele.
Grupul celor care produc continut: posturi pe bloguri, articole online, incarca clipuri video productie proprie. Numara aproximativ 41 de milioane de persoane in Statele Unite (1 din 5 adulti americani produce continut online). Pentru prima data in aproape trei ani, Forrester observa o stagnare sau scadere  in evolutia acestui grup. 
Ponderea „grupului Creatorilor” a scazut ( 2010 vs 2009) de la 24% la 23% in Statele Unite si de la 15% la 14% In Europa. Singura tara cu crestere este Japonia.

Joiners
Unul dintre cele mai numeroase grupuri de consumatori Social Media. Cea mai mare crestere in toata lumea.
Forrester observa o sporire a numarului celor care isi fac conturi pe retelele sociale doar pentru a urmari ce spun prietenii sau membrii familiei.
Exemplu:  X nu are cont pe Facebook, dar un apropiat ii spune ca a postat fotografii de la ultima petrecere. Curiozitatea il impinge pe X sa isi faca un cont si sa descifreze mecanismul de functionare al Facebook. Multi dintre Joiners au insa lungi perioade de inactivitate pe retelele sociale.
In Statele Unite, numarul de Joiners a crescut cu 8% in ultimul an. O crestere si mai importanta (11%) se observa in Europa.

Social Media Behavior 

In fine, interpretarile pot fi mult mai multe, insa importanta mi se pare concluzia Forrester:
Din ce in ce mai multi consumatori petrec din ce in ce mai mult timp pe retelele sociale pentru a se informa. Faptul ca grupul „Joiners” creste este un semn ca anul viitor marketerii trebuie sa-si concentreze atentia (si bugetele) pe Social Media.

 

2 Comments

  1. Asa e, mai ales in ce priveste spectatorii. Scrisesem acum ceva timp despre ei, numindu-i “urmaritorii tacuti”. Cateodata, nici macar nu stii ca exista, si constati, absolut siderat, ca de fapt te citesc cu aviditate.
    http://www.mirandolina.ro/2010/09/14/urmaritorii-tacuti/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close