Facebook  like UsIn outdoor-ul american apar din ce in ce mai multe panouri cu trimiteri catre conturile de Facebook si Twitter ale companiilor.
Aceasta este schimbarea pe care am observat-o fata de anul trecut.
Advertising-ul metaforico-aspirational cu indivizi care zambesc cu toti dintii albiti in PhotoShop pare sa cedeze ceva teren mesajelor practice si directe de genul ”Cauta-ne pe Facebook”.
Si probabil tendinta se va accentua pentru ca:

Facebook are in Statele Unite 146 de milioane de useri, ceea ce inseamna 73% dintre americanii cu acces la internet sau 55% din totalul populatiei cu varsta de peste 12 ani (conditia de a fi acceptat un cont pe aceasta retea sociala).

Un american a petrecut pe Facebook in medie, in ultimele 12 luni, 320 de ore.

Acelasi user american tipic de Facebook are in medie 130 de „prieteni” si, tot in medie, produce continut (statusuri) de 90 de ori pe luna, adica de trei ori pe zi.

Trimiterile catre conturile corporate de retele sociale apar chiar si pe pungile de plastic pentru cumparaturi:

Twitter, Facebook on plastic bag

PS: Este evident ca americanul, suprasaturat de reclama conventionala de peste un secol si ceva, rezoneaza mai degraba la gaselnite.
Iata cum isi promoveaza statul Nevada oportunitatile de business pentru investitori (atractivitatea pare sa fie mai mare decat in cazul unei machete publicitare in FT):

Nevada Development Advertising

1 Comment

  1. E o moda care vine si trece, dupa parerea mea, pt. ca nu vad avantajele unei corporatii mari sa faca reclama la fb.com/numele_lor, cum vad inclusiv in reclame la TV de exemplu aici in America de Nord (probabil si in alte parti). La ce sa faci reclama altui site decit cel propriu?

    Si apoi, tot asa cum nu prea vezi Google povestind despre click fraud nu vezi nici de la FB cifre despre conturi / statusuri false, facute in masa de firme de publicitate. S-a vazut in documentele de la procesul Google-Viacom pt. YouTube ca acestea exista si controleaza mii de conturi ce fac trafic directionat, lucruri ce nu pot sa nu fie similare si in cazul FB. Adica vedem si o gramada de fum in ochi, cu date false, mai mult ca sigur.

    Nu zic ca nu sint foarte multi care folosesc acest serviciu sau site, insa realitatea nu e doar cea care vin din gura celor care conduc afacerea respectiva. Iar audituri externe nu prea am vazut, serios facute.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close