epayment_logoPiata comertului electronic (produse si servicii) va creste de aproape 3 ori in urmatoarele 18 luni, de la 350 milioane euro in prezent la 1 miliard de euro la finalul anului viitor – apreciaza Daniel Nicolescu, CEO ePayment.

In aceasta previziune sunt cuprinse si comenzile online cu plata ramburs, dar nu sunt luate in considerare comenzile pe turism (dupa modelul american).

Cum explica Daniel Nicolescu acest salt? Prin intrarea pe piata a unor mari retaileri (a dat ca exemplu teoretic Zara si Carrefour) care studiau piata inainte de criza, au intrat apoi in stand-by iar acum par sa isi dezghete planurile pe online.

Spre comparatie, comertul online in doua tari cu o populatie pe jumatate cat a Romaniei, Ungaria si Cehia, insumeaza 625 milioane euro, respectiv peste un miliard de euro.

Furnizorul romanesc de solutii integrate ePayment a fost achizitionat anul trecut de compania sud-africana Naspers, numarul doi mondial in comertul electronic dupa Google, iar anul acesta se va rebrandui ca PayU, noua marca sub care Naspers si-a unificat operatiunile de eCommerce.
Grupul PayU, pe baza platformei ePayment, se va extinde agresiv in urmatoarea perioada in Europa, avand in vedere o piata de 20 de miliarde de euro, fata de 1 miliard de euro – plati online pe care le proceseaza in prezent.

Prima piata pe care va intra PayU/ePayment va fi Ungaria, in alte trei tari europene desfasurandu-se negocieri.
Anul viitor, PayU/ePayment ar putea fi prezent in inca zece tari europene.

ePayment va incepe o campanie ampla de angajari, urmarind dublarea echipei in urmatoarele luni. In prezent, in ePayment lucreaza o echipa de 36 de specialisti, carora li se vor adauga inca 44 de noi colegi in departamentele de software development, project management, implementare si testare.

Daniel Nicolescu a prezentat si noul serviciu ePayment lansat luna trecuta, Shopping Experience Rank, prin care cumparatorii online care folosesc platforma de plati dau feed-back despre calitatea serviciilor. Magazinele online pot accesa in timp real datele culese.
„ In 5 saptamani, s-au strans 10.000 de opinii despre magazinele online. In curand, aceste opinii vor putea fi accesate public” – a spus Nicolescu.

In prezent, ePayment ofera comerciantilor 7 modalitati de incasare a banilor, cea mai noua metoda fiind plata prin internet banking cu confirmare de plata imediata, lansata in parteneriat cu ING.

1 Comment

  1. Sunt de parere ca tranzactiile online vor exploda si in Romania in urmatorii doi-trei ani, odata ce va creste numarul cetatenilor ce se vor familiariza cu aceasta modalitate de plata.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close