facebook-like-buttonAm primit un mesaj: daca dau un „like” nu stiu carei pizzerii, la prima comanda voi primi gratuit „o delicioasa clatita”.

Nu cred ca Facebook moare, asa cum s-au grabit lacrimogen sa anunte mai multe ziare/site-uri de la noi. De acord, a atins o anumita saturatie pe pietele dezvoltate.
In Romania, Facebook se apropie de 3,4 milioane de conturi, conform Social Bakers.

Retelele sociale sunt la putere in momentul asta, o sa vedem cat timp, iar ele au schimbat foarte repede regula jocului. Practic, nu mai poţi face o campanie dacă nu esti pe Facebook – spunea acum cateva zile Bogdan Enoiu, seful McCann Erickson.

Cat valoreaza pana la urma un like, la ce sunt bune like-urile, m-am intrebat cu doza de candoare necesara, dupa mesajul cu clatita.
Si ca sa nu-mi dau singur raspunsul, l-am invitat pe Alexandru Negrea sa vina cu o explicatie. Alex a tinut recent un webminar  si apoi un workshop la Bucharest Hubb pe teme de Facebook.
A rezultat urmatorul guest post:

La ce sunt bune like-urile de pe Facebook?

Mă bucur foarte tare că m-ai întrebat asta, pentru că pot oferi un răspuns la multe articole despre cât de irelevante şi fără sens sunt aceste like-uri de pe Facebook.
Nu ştiu de ce, dar tocmai în materie de internet, un mediu 100% măsurabil, avem tendinţa asta de a scoate din context diverse elemente de măsurare în social media, pe care apoi le desfiinţăm cu argumente mult exagerate.

Comentariile de pe bloguri, numărul de unici, like-urile de pe Facebook, rt-urile de pe Twitter, timpul petrecut de vizitatori pe un site, rata de bounce şi alte asemenea cuvinte şi expresii, au sens DOAR, cu accent pe DOAR, într-un CONTEXT, care e în legătură strânsă cu un obiectiv setat iniţial.

Un exemplu de obiectiv, pentru care numărul de like-uri este cât se poate de relevant, este creşterea gradului de conştientizare, al utilizatorilor de Facebook, asupra brandului în cauză, sau obţinerea de awareness, ca să folosim un cuvânt mai pe trend.

Un alt exemplu de obiectiv, pentru care numărul de like-uri este relevant, este activarea comunităţii de pe o pagină de Facebook. Când ai o pagină de Facebook cu 10.000 de fani, de exemplu şi vrei să activezi cumva această comunitate, pui la punct o strategie de conţinut al cărei succes e dat de numărul de like-uri şi de numărul de comentarii pentru fiecare mesaj publicat.

Mi-ar plăcea să trecem de bariera denumirilor şi să înţelegem că nu e vorba despre Facebook şi de Like, ci despre comunitate şi de reacţii.
Cred că mulţi oameni au o problemă cu butonul de Like, doar pentru că nu reuşesc să-l asocieze cu o reacţie normală a unui utilizator de internet, sau cu o formă de comportament în social media. Imediat ce vor reuşi să facă asocierea asta, utilitatea butonului de like va deveni cât se poate de clară.

Haters gonna hate, totuşi, că suntem extrem de pricepuţi la arătat cu degetul 🙂

6 Comments

  1. Si eu acum cum iti dau Like? :))

  2. Mda, voi rezolva cumva, candva 🙂

  3. Butonul de like implementat pe bloguri e foarte eficient in atragerea traficului catre blogul respectiv, that’s for sure! 😀 Nu stiu cat afecteaza SEO, dar merita sa-l pui pe blog.

  4. Stiu, Alexandru. O sa rezolv 🙂

  5. de ce nu instalezi un plugin, daca tot zici ca intentionezi sa-l pui?
    eu unul am scos butonul si am instalat facebook comments, o alta porcarie la cred ca voi renunta cat de curand

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close