Volumul platilor online a ajuns la nivelul de 80,5 milioane de euro in primele 6 luni ale acestui an, in crestere cu 18% fata de aceeasi perioada din 2010.
Cele mai multe plari online se fac pentru pachete turistice si bilete de avion, plata facturilor la utilitati, servicii si telecomunicatii.

Numarul tranzactiilor a cunoscut o crestere usoara, de 8% (1,3 milioane de tranzactii), conform statisticilor Romcard.

Platforma ePayment a procesat peste 1 milion de tranzactii cu un volum de 71,2 milioane de euro, numarul persoanelor care au ales sa plateasca online prin ePayment crescand cu 10% fata de acceasi perioada a anului trecut.

Spre deosebire de media de crestere a intregii piete, in primele 6 luni, au existat domenii care au evoluat cu peste 30%. Astfel, sectorul serviciilor (acces la continut, hosting, asigurari etc) a inregistrat o crestere de 63% a numarului de tranzactii fata de aceeasi perioada a anului trecut, vanzarile pentru produse IT&C au crescut cu 37%, segmentul vanzarii de flori a crescut cu 28%, iar cel al cartilor cu 26%. Se remarca, de asemenea, sectorul ONG, tot mai multe organizatii neguvernamentale introducand optiunea de donatii online, fapt ce a dus la o crestere cu 27% a numarului acestora.

„Daca pana acum vorbeam de cresteri in special in domeniile „vedeta” ale industriei, evolutia inregistrata de segmente precum cel social, de flori, carti, cadouri arata ca utilizatorii apeleaza la plata online pentru cumparaturi uzuale, de zi cu zi. Este un semn bun pe care ni-l transmite piata, iar aceasta directie trebuie sustinuta si incurajata de toti jucatorii din industrie”, declara Daniel Nicolescu, CEO ePayment, PayU Group.

Pentru a incuraja plata online, compania a decis sa isi diversifice si mai mult metodele de plata, lansand in luna mai, in parteneriat cu ING, plata online prin internet banking, cu confirmare imediata, atingand astfel segmentul clientilor care cumpara online, dar se simt mai comfortabil sa utilizeze aplicatia bancii, cu care deja s-au obisnuit.

In ceea ce priveste distributia tranzactiilor, lunile in care s-au inregistrat cele mai multe tranzactii au fost: mai – cu 186.000 de tranzactii si, surprinzator, ianuarie, traditional luna cea mai slaba – cu 183.000 de tranzactii, ambele fiind luni in care ePayment, in parteneriat cu MasterCard, a derulat campanii de incurajare a platilor online si de fidelizare a utilizatorilor.

"Daca in urma cu 2-3 ani asistam la evolutii spectaculoase ale pietei, de minim 50%, ne dam seama, dupa ritmul de crestere mai redus, ca, si in Romania, industria comertului electronic a intrat in etapa de maturizare. Piata va mai creste cu siguranta, insa ritmul este dictat acum de diversitatea produselor, a metodelor de plata si de serviciile pe care jucatorii din industrie le dezvolta pentru a atrage si a retine utilizatori", a declarat Marin Mitroi, Director General Romcard.
Pentru a doua jumatate a anului, compania isi mentine estimarile de la inceputul anului, piata comertului electronic cu plata online urmand sa depaseasca valoarea de 160 milioane de euro.

ePayment este furnizor de solutii eCommerce integrate, parte a grupului international PayU, detinut de Naspers Ltd, al doilea jucator in eCommerce la nivel global.

3 Comments

  1. Te asigur ca cifra nu e deloc corecta, nu a fost prins in statistica mai multe site-uri importante de e-commerce. In realitate cred ca trebuie sa mai punem cel putin 10-15 milioane la suma aia.

  2. Cifrele anuntate in comunicat reprezinta numarul tranzactiilor si volumele realizate de magazinele online care folosesc serviciile Romcard si ePayment si sunt cat se poate de corecte.

    Nu detinem niciun fel de informatii despre volumele inregistrate in afara sistemului Romcard.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close