Bloggers LoungePostarile din ultimele zile de oarecare demonizare a bloggerilor si a companiilor (mai ales de PR) care utilizeaza social media in comunicare mi-au adus aminte de un editor (tanar) al unui important ziar din Romania care imi spunea foarte serios anul trecut ca ar trebui ca Facebook sa fie interzis.
In aceasta cheie absurda, putem sa rezolvam situatia si sa ne intoarcem la vremurile „sigure” de pana in 2006 foarte usor.
Iata ce trebuie sa facem:

1. Sa nu mai citim bloguri.
Sa consumam doar site-urile ziarelor si televiziunilor din Romania precum si publicatii serioase care apar exclusiv in format electronic .
Spre deosebire de bloguri, aceste site-uri respecta cu sfintenie deontologia si livreaza continut de inalta calitate, nu alearga dupa trafic prin postarea unor subiecte de tip tabloid, sunt imune la complicitatea cu advertisingul, nu copiaza articole din presa internationala, aduc intotdeauna valoare adaugata comunicatelor de presa.

2. Companiile de PR sa cheme la evenimente doar jurnalisti specializati in tema respectiva.
De exemplu, pe IT&C – sa zicem la lansarea de smartphone-uri – sa nu mai invite tot felul de bloggeri nepriceputi, ci doar pe cei 4-5 ziaristi profesionisti care au scapat de restructurari sau nu si-au luat ei insisi campii plecand unde au vazut cu ochii.

3. Firmele de PR care obisnuiesc sa invite bloggeri la evenimente vor fi depunctate by default la viitoarele pitch-uri si vor fi privite de omoloagele mai conservatoare ca fiind „câhhh”.

4. Firmele de PR care se incapataneaza totusi sa invite si bloggeri la evenimente vor fi obligate sa-i plaseze intr-un tarc si sa nu le dea voie sa ridice ochii din pamant.

5. Bloggerii care au rezistat boicotului national de la punctul 1 sa aiba voie sa participe la maximum doua evenimente de presa pe an si numai dupa ce dau examen de competenta in domeniul respectiv. Daca au un MBA, au voie la trei evenimente pe an.

6. Bloggerii care marturisesc public cum ca le-a placut un produs vor fi deferiti Comitetului de Stat pentru Vigilenta in Social Media, judecati si siliti sa isi renege spusele. (Comitetul de Stat pentru Vigilenta in Social Media va fi alcatuit din persoane care s-au remarcat in demascarea bloggerilor „comerciali”.)

7. Companiilor si firmelor de PR le este totalmente interzis sa invite bloggerii la premiere de film sau in calatorii (mai ales in afara granitelor).

8. Companiile si firmele de PR vor studia regulamentul gradinilor zoologice (prevederile care interzic hranirea animalelor de catre vizitatori) si vor aplica experienta dobandita astfel in protocolul evenimentelor. Bloggerii nu vor mai avea acces la cafea, apa si sandvisuri.

9. Angajatii companiilor si firmelor de PR care au relatii cu bloggerii vor fi reeducati (vezi „Carticica Rosie” a lui Mao) si in caz de recidiva vor fi concediati.

10. Pentru ca respectarea acestor reguli se poate dovedi anevoioasa, propun ca de la 1 ianuarie 2012 sa interzicem in totalitate blogurile. Si Facebook-ul. Si Twitter-ul. A, da, si sa inchidem si forumurile.

PS: Poza e de la un eveniment din strainatate.

21 Comments

  1. Eu propun să renunțăm la smartphone-uri, laptopuri, internet și electricitate și să revenim la comunicare prin semnale cu fum și porumbei călători. 🙂

  2. eu propun sa nu mai comunicam deloc…ce atata comunicare…sa tacem si sa facem :))

  3. Situatia actuala imi aduce in minte titlul filmului “Cucerirea planetei maimutelor”. Blogerii/forumustii/mircarii au fost aici (pe internet) inca de la inceput; acum sunt interzisi. Asta e de fapt web2.0. Acum, nu stiu daca sunt sau nu de acord cu treaba asta; sincer inclin catre content de calitate si din surse sigure.

  4. te faci ca nu intelegi Victor. Si nici nu vad niciun argument la tine, ci doar un misto ieftin si superficial.

  5. hai sa vedem daca putem demonta aceasta reducere la absurd:

    1. Bloggeri vs jurnalisti nu e o tema falsa ci una inexistenta, pentru ca sunt din filme diferite, ce citesti intr-un loc nu gasesti in celalalt si reciproc.

    2. Companii ar putea sa faca conferinte de presa cu presa si evenimente social media, asa cum se procedeaza si pe afara si stii bine, ca unele vor doar presa scrisa.

    3. Corect, cu deosebirea ca celelalte sunt “conservatoare”. Sa fii capabil sa interactionezi atat cu Ziarul Financiar cat si cu un blogger e o calitate, nu un defect.

    4. Firmele de PR pot incerca tot ceea ce cred ele ca merge. Chiar si cu bloggeri, chiar si cu fripturistii de ziaristi.

    5. Eu propun sa fie invitati saptamanal la NASA sau CERN, sunt convins ca vor gasi subiecte numai unul si unul.

    6. Doar daca marturisesc silit. Sa fie iertati, in schimb, daca marturisesc si ce produse NU le-au placut.

    7. Ar fi nedrept. In urma raspunsului corect la intrebarea “ce inseamna exclusivitate” ar trebui luati.

    8. Da, sa fie egalitate, la jurnalisti s-a aplicat demult.

    9. Propun sa fie si invers. Bloggerii care au relatii incestuoase cu firmele sa le declare public, ca in State.

    10. Ar fi pacat ca tara asta sa aiba mereu de ales doar intre hoti si prosti. Altii pot si altfel…

  6. Da-le tu idei multe la parlamentari cu idei de genu asta si pe urma sa te miri ca vine unu cu un proiect de lege bazat pe articolul tau.

    Ma duc sa-mi iau vreo 10 MBA-uri in diverse domeni ca sa pot sa bag asa 21 de conferinte pe an (cam cate zile de concediu am) 🙂

    Si cumpar si domeniu mba-uri-iefine.ro 🙂

  7. 1. Bloggeri vs jurnalisti nu e o tema falsa ci una inexistenta, pentru ca sunt din filme diferite, ce citesti intr-un loc nu gasesti in celalalt si reciproc.
    Amendament: bloggeri se inspira din presa traditionala, presa traditionala cerne zilnic blogurile in cautare de subiecte hot pe care sa le preia. Bloggerii si ziaristii au acces mai intotdeauna la aceleasi evenimente si intotdeuna la aceleasi comunicate & news.Exista o zona comuna consistenta.

    2. Companii ar putea sa faca conferinte de presa cu presa si evenimente social media, asa cum se procedeaza si pe afara si stii bine, ca unele vor doar presa scrisa.
    Amendament. La toate evenimentele de afara la care am participat au fost si bloggeri. Unoeri am fost invitat ca blogger, alteori ca jurnalist. Segregarea nu se mai practica, ai vazut si tu.

    3. Corect, cu deosebirea ca celelalte sunt “conservatoare”. Sa fii capabil sa interactionezi atat cu Ziarul Financiar cat si cu un blogger e o calitate, nu un defect.
    De acord, cu ablitatea in interctiune

    4. Firmele de PR pot incerca tot ceea ce cred ele ca merge. Chiar si cu bloggeri, chiar si cu fripturistii de ziaristi.
    Firmele de PR sunt obligate de realitate sa lucreze si cu bloggerii.

    5. Eu propun sa fie invitati saptamanal la NASA sau CERN, sunt convins ca vor gasi subiecte numai unul si unul.
    Cred ca niste bloggeri invitati la cele doua organizatii ar scrie interesant.

    6. Doar daca marturisesc silit. Sa fie iertati, in schimb, daca marturisesc si ce produse NU le-au placut.
    Un plus de simt critic nu ar strica, ai dreptate.

    7. Ar fi nedrept. In urma raspunsului corect la intrebarea “ce inseamna exclusivitate” ar trebui luati.
    Discutam. Nu sunt sigur ce ai vrut sa spui
    8. Da, sa fie egalitate, la jurnalisti s-a aplicat demult.
    Nu, sa nu ledam nimic, nu merita 🙂

    9. Propun sa fie si invers. Bloggerii care au relatii incestuoase cu firmele sa le declare public, ca in State.
    Suna ca dracu „incestuoase” 🙂

    10. Ar fi pacat ca tara asta sa aiba mereu de ales doar intre hoti si prosti. Altii pot si altfel…
    Trebuie sa mai treaca ceva timp…

  8. Modus in rebus est! Am fost si eu, asa de de socializare, intr-un astfel de Blogger Lounge la cateva evenimente internationale ale Microsoft, Oracle, IBM ( unde eram invitat ca jurnalist pe IT)iar acolo am dat, in general, de oameni din industrie care erau si bloggeri, nu de Gigel si Costel care scriu pe orice, oricand si oriunde. La noi se face social media in bezna mintii pentru ca mai nimeni nu tine cont de audiente, target, background. Ne sufocam de asa polivalenta.

  9. „Polivalenta” exista si in presa, mai ales acum cand singua metoda de rentabilizare identificata de manageri este reducerea corpului editorial. Imi aduc aminte de o ziarista – plecata intre timp de la publicatia respectiva – care era trimisa de sefi si la FMCG, si la IT&C, si la imobiliare.

  10. Argument la ce, Razvan?

  11. Corect, trebuie facuta precizarea ca toata media, social sau nu, a ajuns la noi cam o apa si-un pamant. Asa ca ghidul asta trebuie indreptat in consecinta.
    Eu unul am vrut sa spun doar ca multe companii si-au gasit in social media un teren mult mai propice pentru a-si exersa fanteziile. Cu scheme care nu le mergeau cu „old media”.

  12. Nevermind. Prefer sa ne contram la o bere :)) Sunt satul de discutii pixelate

  13. Victor, la ce dude scria fata cu pricina, a facut un serviciu publicatiei. Polivalenta in sine e paguboasa, indiferent de canal, pentru ca in esenta ajungi sa nu stii nimic despre totul.

  14. apropo de „segregare” si definitia unor termeni. o opinie: http://goo.gl/wvvHt

  15. “Firmele de PR sunt obligate de realitate sa lucreze si cu bloggerii.” 🙂
    Din punctul meu de vedere, pentru agentiile de PR nu e o obligatie, ci un privilegiu sa colaboreze cu bloggerii.

  16. […] din presa internationala, aduc intotdeauna valoare adaugata comunicatelor de presa”, scrie Victor Kapra. Nu pot să nu fiu de acord, ba chiar aș adăuga: „iar ziarelor de sport le pasă de sport!”. […]

  17. Ce le mai place la jurnalisti sa dea vina pe bloggeri, pentru problemele lor.

  18. “Spre deosebire de bloguri, aceste site-uri respecta cu sfintenie deontologia si livreaza continut de inalta calitate, nu alearga dupa trafic prin postarea unor subiecte de tip tabloid, sunt imune la complicitatea cu advertisingul, nu copiaza articole din presa internationala, aduc intotdeauna valoare adaugata comunicatelor de presa.”
    Lol. Nu stiam ca ai blog de umor. Vezi ca le faci concurenta alora de la daily cotcodac.

  19. Dan: Daily Cotcodac a preluat deja acest citat 🙂

  20. […] 10 reguli revolutionare pentru insanatosirea comunicarii corporate. Nu știam că Victor poate fi ironic și amuzant. […]

  21. […] profitat la maximum pentru a-i ponegri pe PR-istii prea scortosi si lipsiti de umor. Dar bloggeri uita ca in spatele unui specialist in relatii publice sta o companie, o organizatie care are un anumit […]

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close