Închide

Ce vrei să cauți?

Cand te pricepi cu adevarat la Social Media. Cazul Starbucks

Imi voi incepe prezentarea de dupa-amiaza, de la Brands & Communities, cu exemplul perfect (zic eu) al aplicarii regulilor Social Media in mod destept si eficient: My Starbucks Idea.

mystarbucks idea

In 2008, lantul de cafenele lansa un portal pentru clienti. Acestia au fost invitati sa posteze idei despre imbunatatirea produselor si a servirii.
In trei ani si ceva, Starbucks a adunat in jur de 100.000 de sugestii.
Evident, sunt si unele „crețe”, dar majoritatea sunt valabile si pretioase. Prima validare a ideilor se face tot  de catre consumatori prin votare si discutare.

Portalul My Startbucks Idea contine si un blog corporate sau, mai degraba, un blog de customer care si PR: posturile sunt scrise de angajati si sunt departe de a avea stilul acela de artificial obisnuit la blogurile companiilor (stiti, lemnos si autolaudativ).
Din contra, in cazul Starbucks blogul contine raspunsuri precise la intrebarile si problemele clientilor. Nu e de mirare ca aduna o multime de comentarii.

Starbucks este, poate, exemplu cel mai bun despre cum Social Media poate colecta un feed-back folositor, functionand ca un focus grup cu costuri de administrare minime, in timp real si 24/7.

Articole populare Ultima luna

8 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1 Comentariu nou

    Desigur asta este cazul de mai fericit când brandul in cauza este un lovemark. Adevărată provocare se da când produsul / brandul este aproape necunoscut sau

  2. Exemplu de succes, evident.
    E un mic detaliu. Mai toate aceste studii de caz sunt aplicabile pentru companii si branduri mari si foarte mari.
    Aceleasi experimente pentru firme mici (sa le spunem IMM-uri) au rezultate aproape nule.

  3. #3 Comentariu nou

    As veni cu un contraexemplu: SpeedVet, un mic cabinet veterinar, care este maestru in Social Media:)

  4. #4 Comentariu nou

    Cum spuneam si in comentariul anterior: Lucrurile sunt mult mai simple cand esti un lovemark sau un brand mare/respectat. Ce este ciudat ca nimanui nu ii place limbajul de lemn dar in mailuri/pe bloguri corporate … il folosim.

  5. #5 Comentariu nou

    Cu tot respectul, SpeedVet ar fi un maestru in social media daca ar si raspunde la mesajele primite de la utilizatori. Le-am scris de 3 ori, la interval de cateva luni, si n-am primit raspuns niciodata. 🙁

  6. Revenind in Romania, unde nu ai un numar de contact al cafenelelor, iar singura adresa de pe site nu e valida…..

  7. #7 Comentariu nou

    Claudia,
    Hmmm, nu stiam a nu raspund la mesajele online.
    Ma refeream la continutul postat pe pagina de FB.

  8. Claudia, imi pare rau ca nu ti s-a raspuns, raspundem si noi cum putem, printre urgente.
    Daca vrei sa ne ceri sfatul, sigur ne gasesti telefonic, mai ales daca este vorba de o urgenta.
    Pe viitor ne poti da mesaj direct pe pagina de facebook sau pe office@speedvet.ro

    Victor, multumim pentru aprecieri si mai ales pentru ca ne urmaresti! 🙂

Adaugă comentariu