Tin minte ce necajit am fost in primavara lui 2010 cand trebuia sa ajung intr-o insula exotica, dar am avut ghinion. Norul de cenusa aruncat de vulcanul din Islanda a facut imposibile multe zboruri, printre care si al meu.
Acest dezastru natural a fost momentul care a convins colosul KLM ca Social Media este extrem de importanta in relatiile cu clientii. Compania a trebuit sa faca fata unei crize de proportii: zeci de mii de calatori erau furiosi si frustrati din cauza amanarii zborurilor.
Si unde isi sa-si verse nervozitatea, sa puna intrebari, sa discute cu celelalte victime ale vulcanului decat pe retelele sociale, precum Twitter si Facebook?
Anna Ketting, Social Media Manager la KLM worldwide, a fost oaspete, la finele saptamanii trecute, al High Impact Friends Amsterdam si ne-a povestit despre aceste inceputuri. Acum, compania are o echipa de 14 oameni dedicati Social Media, iar timpul mediu de raspuns la o problema exprimata de un client pe Facebook sau Twitter este de maximum 20 de minute.
Dincolo de customer care, KLM a reusit niste proiecte online remarcabile.
Lectia cea mai importanta pe care ne-a predat-o Anna: sa nu ne fie teama de esecuri in proiectele Social Media. Apar uneori si sunt naturale, iar important este sa tragi invatamintele necesare.
Bobby Voicu: Vanity KPIs versus Real KPIs
Bobby Voicu a vorbit despre indicatorii de performanta in masurarea rezultatelor campaniilor in Social Media.
Doua slide-uri despre masurarea eficientei:
(Daca veti intrebari pentru Bobby, lasati-le aici la comentarii si va va raspunde.)
Cristian China-Birta: Avem 3000 de bloguri locale active
Chinezu.eu, pe baza experientei cu BlogalInitiative.ro, spune ca avem in afara Bucurestiului aproximativ 3000 de bloguri active:
Si a venit cu cateva exemple de campanii in Social Media desfasurate de blogerii locali:
Refresh.ro: Blogger popular versus blogger influent
Costin a provocat o adevarata dezbatere, incercand sa alcatuiasca cu ajutorul participantilor o lista cu bloggeri populari si una cu bloggeri influenti, dupa urmatoarele criterii:
Sunt doar trei extrase din prezentarile din ultima zi care au tinut de la 10.00 la 18.00.
Faptul ca, din cauza discutiilor aprinse, am prins in ultimul moment autobuzul care ne-a dus de la sala de conferinte la aeroport este emblematic pentru a intelege cat de interesante au fost dezbaterile si prezentarile de la High Impact Friends Amsterdam.
Sintagma „Friends” din titlul evenimentului nu este intamplatoare. Fiind o intalnire restransa, asezand la aceeasi masa companiile, agentiile si blogerii (care isi petrec totodata si timpul de relaxare impreuna), se ajunge la o excelenta cunoastere reciproca.
High Impact Friends Amsterdam, concept creat de Revista BIZ ca o combinatie reusita intre seminar si team building, s-a aflat anul acesta la a doua editie.
Evenimentul a fost sprijinit de KLM, Premium Communication, ECOROM, Pepsico, BCR si Staropramen.