Cand cumpara un laptop, romanii sunt interesati mai ales de durata bateriei, de pret  si abia apoi de configuratia hardware, de diagonala ecranului sau de brand, releva un studiu realizat la cererea Toshiba Romania de catre agentia de cercetare TNS Pentor:

clip_image002[5]

 

Principalele surse de informare inainte de achizitia unui notebook sunt: specialistii si site-urile producatorilor (peste 50%), dar si rezultatele returnate de motoarele de cautare (44%). Pe ultimele locuri se afla presa traditionala (tiparita), cu 4%, si televiziunea, cu 6%. Blogurile, forumurile si Social Media au o credibilitate mai mare decat mass-media traditionale.

 

clip_image002[7]

Aproape doua treimi dintre romani si-au cumparat laptopul dintr-un magazine de specialitate. 16% dintre laptopuri au fost cumparate din supermarketuri sau hypermarketuri. 83% prefer sa vada si sa testeze produsele personal, asa ca petrec mai mult timp in magazine, si doar 14% au incredere in serviciile de cumparare online.

clip_image002[9]

Studiul a fost realizat la cererea Toshiba de catre agentie de cercetare TNS Pentor intre 24 noiembrie si 15 decembrie 2011. Respondetii, in numar de 607, au fost persoane cu varste intre 20 si 60 de ani, proprietari de laptopuri si s-a folosit metoda CAWI.
Informatiile prezentare mai sus fac parte dintr-un studiu de cercetare mult mai complex.

2 Comments

  1. Nu am înţeles exact dacă “magazin de specialitate” în viziunea românului este egal cu Flanco, Domo, Media Galaxy sau cu evoMag, Depozitul de Calculatoare etc.

  2. Magazin de specialitate= un magazin care vinde electronice, altul decat hipermarketurile si care nu e online – eu asa zic.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close