În 1990, șase tineri din Koln veneau la Berlin și înființau un start-up online, în fapt o copie a eBay, Alando, pe care au reușit apoi să o vândă tot către eBay (sic!) cu 50 de milioane de dolari.
Trei dintre membrii grupului, frații Samwer, au plecat la un moment dat pe cont propriu și au înființat incubatorul de afaceri Rocket Internet care a creat business-uri de sute de milioane de euro, ajungând cel mai mare din lume.

Am scris aici povestea lor, citiți-o este fascinantă!

Mâine dimineață, Rocket Internet își face oficial intrarea în România, prin lansarea site-ului de comenzi de mâncare, de pe computer și de pe smartphone, foodpanda.

Foodpanda are filiale în toată lumea, din Asia și Africa până în Europa.

La asemenea dimensiuni și dacă va avea un management competent, este de presupus că va deveni numărul 1 în România în acest domeniu, iar cei care au apucat să deschidă servicii online similare s-ar prea putea să dispară.
Cum Rocket Inetrnet are și alte mari afaceri de retail online, s-ar putea de asemenea ca peisajul online să devină în următorul an foarte interesant.

Later edit: Informații de la lansare, pe blogul lui Dan.

7 Comments

  1. aceste cuvinte, gigant, internet, dispara …

    Hmm, ei sper ca stiu ca romania e o piata atipica. Proasta, dar atipica.

  2. @Piticu21: Uita-te ce afaceri au si mai discutam 🙂 Tu oricum esti in publishing, asa ca te tine nu se vor lua :))))

  3. Groupon a fost prima investiție a fraților Samwer în România.

    Iar pentru cei interesați, Rocket Internet SRL există din 2011 ca entitate juridică.

    Cât despre Food Panda, multă baftă – o să aibă nevoie!

  4. @Piticu21, te asteptam maine la conferinta de presa pentru mai multe detalii de la CEO-ul lor. Ai invitatia pe mail de la Alexandra Teodorescu.

  5. @Gabi Udrescu: Multumesc pentru completari/precizari.

  6. 15:33 – facut comanda care specifica 16:03 ora livrarii, adica 30 minute

    15:40 – primit telefon (blocked number) sa confirm comanda. La telefon duduia era putin speriata si i s-a impleticit putin limba intre “portal” si “Food Panda”. Accent ardelean, cu greseli de acord.. ma face sa cred ca nu au call-center in Romania si angajatii au fost cindva vorbitori de limba romana. Cica revine cu un telefon sa confirme timpul de livrare

    15:43 – primit SMS (de la nr. international +44, Anglia) care imi confirma 40 de minute timp de livrare..deci 16:23.

    15:43 – primit e-mail in care mi se confirma ca au primit comanda la 15:33:40

    15:46 – alt telefon (numar international +48, Polonia) care imi confirma din nou 40 de minute de cind am facut eu comanda… adica 16:13. Aceiasi duduie cu micile ei greseli de exprimare.

    …astept

    16:06 mincarea a ajuns firbinte, dar nu am primit bon fiscal.

    Concluzie: prea multe notificari pentru nimic, poate pentru ca este prima comanda. M-as multumi doar cu un email unde sa mi se confirme timpul de livrare.

    Nu vad valoarea adaugata, dar in acelasi timp nici nu platesti nimic extra (gen Quicky). Nu vad ce le impiedica pe restaurante sa atraga clientii direct pe site-ul lor fara sa mai plateasca comision la Panda. Vom vedea.

  7. @Tim: Interesant feed-back-ul 🙂

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close