Un rezultat la care nu mă așteptam: cititorii care au participat la sondajul-concurs Flanco Black Friday pe acest blog s-au arătat interesați mai ales de camere foto DSLR (probabil ca au fost asimilate si mirrorless-urile în această categorie).

Cum sunt departe de a fi foarte priceput în domeniul camerelor foto, e clar că trebuie să mă pun la punct: )

shutterstock_139749232

Altfel, bună analiza Flanco post-campanie, cu referiri la conversația cu clienții („Credem că este oportun ca, din când în când, să întrebăm consumatorii cum şi-ar crea ei înşişi ofertele sau cum ar vedea lucrurile, dacă ar fi în locul nostru” – Marina Zara, Director de Marketing Flanco Retail):

„Campania de Black Friday derulată de Flanco Retail pe  blogurile www.manafu.ro, www.simonatache.ro, www.victorkapra.ro, www.adelaparvu.com si www.razvanbb.ro, în preajma celui mai mare eveniment de shopping al anului, confirmă opţiunile făcute de clienţii Flanco de Black Friday. Astfel, cele mai dorite produse sunt gadget-urile portabile, care înglobează tehnologii de ultimă generaţie şi au performanţe foarte bune.

În cadrul concursului derulat pe cele 5 bloguri, cititorii au fost rugaţi să atribuie un discount, de la 10% la 50%, fiecăruia dintre produsele: Smartphone Samsung 3S, 64 GB – preţ de listă 2099.9 lei, Ultrabook Acer – I3, 4GB, 500 GB superslim – preţ de listă 2999.9 lei, Smart TV Philips 47” Ambilight, 3D – preţ de listă 4499.9 lei, cameră foto DSLR Canon EOS650D – preţ de listă 2999.9 lei şi maşină de spălat Whirlpool, 6th Sense, 6 kg,  1200 rpm, A+++ – preţ de listă 1399.9 lei. Un procent putea fi folosit o singură dată, pentru un singur produs.

Dincolo de studiile de piaţă pe care le realizăm şi de observaţiile pe care le facem analizând vânzările, credem că este oportun ca, din când în când, să întrebăm consumatorii cum şi-ar crea ei înşişi ofertele sau cum ar vedea lucrurile, dacă ar fi în locul nostru”, spune Marina Zara, Director de Marketing Flanco Retail. Este un exerciţiu foarte bun, care ne ajută să ne construim priorităţile în funcţie de aşteptările clienţilor noştri.

Per ansamblu, produsele care se regăsesc cel mai adesea în top trei cu cele mai mari reduceri atribuite de cititori sunt smart TV-ul, ultrabook-ul şi smarphone-ul.

Dacă weekend-ul de Black Friday a arătat că cele mai căutate produse din oferta Flanco de Black Friday au fost televizoarele Smart – cu o pondere de peste jumătate din vânzările totale de televizoare, notebook-urile, tabletele şi telefoanele smart, exerciţiul din social media a confirmat aceste tendinţe, a mai spus Marina Zara.

 

Clasamentul pe fiecare blog

www.manafu.ro

Cititorii blogului lui Cristi Manafu au acordat reducerea cea mai mare pentru smart TV, Smartphone şi ultrabook, în timp ce pe ultimele două locuri s-au clasat camera foto şi maşina de spălat.

www.simonatache.ro

Topul realizat pe blogul Simonei Tache arată astfel: ultrabook, smart TV, camera foto, smartphone şi maşina de spălat.

www.victorkapra.ro

Alegerile cititorilor lui Victor Kapra sunt interesante, pentru că diferă de tendinţele de pe celelalte 4 bloguri. Top 5 arată astfel: cameră foto DSLR, smart TV, maşină de spălat, ultrabook şi smartphone. O explicaţie poate fi aceea că cititorii au gândit ofertele din perspectiva pieţei, unde cererea pentru ultrabook-uri sau smartphone-uri este oricum foarte mare, fără să fie nevoie de discount-uri substanţiale pentru a fi cumpărate.

www.adelaparvu.com

Pe blogul de home & design al Adelei Pârvu, participanţii la concurs au votat, în ordine, pentru camera foto DSLR, ultrabook, smartphone, smart TV şi maşina de spălat.

www.razvanbb.ro

Cele mai mari discount-uri ale cititorilor lui Răzvan Baciu au fost acordate ultrabook-ului, smart TV-ului,  camerei foto DSLR, apoi smartphone-ului şi maşinii de spălat.

Cele 5 bloguri au înregistrat, la acest concurs, un număr total de 1613 răspunsuri valide.

În 2013, Flanco a încheiat weekend-ul de Black Friday cu vânzări de 72 de milioane de lei şi 750.000 de clienţi în reţeaua sa de 82 de magazine. Pe tot parcursul evenimentului Black Friday 2013, o echipă dedicată a consiliat mii de clienţi pe contul de Facebook al companiei şi a postat pe Twitter informaţii despre stocurile disponibile în magazine. Acţiunile derulate de Flanco în social media au determinat creşterea cu peste 3.000 de fani a comunităţii Facebook Flanco Romania www.facebook.com/Flanco.Ro, iar gradul de implicare („engagement-ul”) a depăşit 20.000 de persoane.”

Foto: Photographers by Shutterstock.

2 Comments

  1. Salut Victor o sa razi dar chiar si eu as fi interesat de un DSLR pt. ca Bridgeul meu mai lasa de dorit in unele situatii:)…Se pare ca tendinta este data de cei care doresc sa upgradeze situatia existenta, adica de nemultumitii de anii trecuti:)

  2. @cristiannicolau de la bridge la DSLR saltul e mare și în termeni de calitate și masă/volum al aparatului.
    Ce o să simți imediat e lipsa celor x de zoom; apoi dacă te ia microbul ajungi să investești ceva resurse.

    Mirrorless-ul ar putea fi soluția, dar dezavantaj la cost.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close