În timp ce traficul pe site-uri crește, brandurile se plâng că în ultima perioadă expunerea lor pe Facebook a scăzut substanţial.
Este adevărat?
fbMonitor a  măsurat şi avem rezultatul.

Am luat primele 1000 de pagini din România după numărul de fani – spune fbMonitor – şi am analizat:

a. Engagement rate mediu: raportul între numărul de fani activi (duplicaţi) ai celor 1000 de pagini  şi numărul total de fani

b. Like rate: raportul între numărul de like-uri pe cele 1000 de pagini şi numărul total de fani duplicaţi

c) Comment rate: idem b), dar pentru comentarii

d) Share rate: idem b), dar pentru share-uri

Iar răspunsul este categoric da! Vizibilitatea brandurilor a scăzut, iar acest lucru se poate observa în toţi indicatorii (enagagement rate, like rate, share rate, comment rate). Iar, în ultima săptămână (2-8 decembrie 2013), se vede încă o cădere abruptă.

engagement rate facebook

Engagement rate-ul a scăzut de la aproape 5% la începutul anului la 1,7% în ultima săptămână.

Like rate-ul a scăzut de la peste 10% la 3.48% în ultima săptămână:

like rate facebook

Comment rate-ul a scăzut de la 1,1% la 0,20%:

comment rate facebook

Share rate-ul a scăzut de la 1,5% la sub 0,60%:

share rate facebook

Specialiștii în Facebook sunt rugați să încerce explicații!

11 Comments

  1. Lucrul asta se intampla si in alte parti de ceva vreme. Average engagement rate per post a ajuns undeva la 0.3% si 0.7%. Deci cei cu peste 1% pot sa se considere norocosi. E modalitatea prin care suntem rugati sa bagam mana in buzunar si sa cumparam vizibilitate si engagement. Plus ca, la cat de des umbla cei de la FB la algoritmul news-feed-ului azi nu prea mai stii sigur ce functioneaza si de ce.

  2. Nu sunt expert, dar ştiu că Facebook se pregăteşte să lanseze un update major pentru Newsfeed.

    Vom avea atunci nişte filtre prin care vom putea separa paginile de prieteni şi tipurile de conţinut, care vor fi afişate în ordine cronologică.

    Va rămâne valabil şi Newsfeed-ul actual, dar vom avea şi această posibilitate de a urmări TOT ce scriu toţi prietenii şi toate paginile cu care ne conectăm în reţea.

    Newsfeed-ul actual va deveni un loc unde companiile vor ajunge doar dacă plătesc, dar Facebook va avea o scuză, pentru că vor exista variantele gratuite, cronologice, despre care vorbeam mai sus.

  3. Nu mai pasa la nimeni de bullshit-ul brandurilor cand tara arde (proteste/rosia montana / uniti salvam etc..) + restul lumii a iesit oudoor la mall si la luminite si e trafic ambuteiat.

  4. A scazut, dar culmea engagement rate a crescut

  5. da, de 2-3 zile simt o cădere abruptă de engagement la fb.com/motivonti 🙁

    simt că dacă nu dau sponsored, pun degeaba statusuri. hai cu update-ul de care zice Alexandru! 🙂

  6. pentru ca sunt multi gigei care spameaza, si fac din FB o afacere.

    fb s-a departat de ideea de baza, din punctul meu de vedere prefer sa vad ce zic prietenii decat brandurile.
    a. si m-am saturat de spameri pana peste cap.
    https://www.facebook.com/pages/Super-Tare/693016644044544

    37k useri in 5 zile? really?

  7. @Ariel – stai liniştit, nu o să folosească nimeni filtrele alea

  8. modificarile facebook sunt mult prea vizibile. sunt convins ca vor sa-si ridice in ochii nostri promoted posts pentru a baga bani in pagina, dar cred ca nu au vrut sa fie atat de vizibil pentru ca pe termen lung pierderea ar fi mare

    eu zic sa mai asteptam 1-2 saptamani si vom avea din nou engagementul de dinainte sau.. asa cum zice Negrea, facebook va veni cu ceva nou dar care din nou, va readuce cifrele cu care eram obisnuiti

  9. Si eu am simtit puternic probusirea, posturi de calitate care aveau succes foarte mare in trecut acum sunt afisate la cativa oameni, si chiar daca peste 10% se implica (like, share, coment) tot la putini apare pe wall.
    Ma uitam ca nici macar posturile la care eu am dat like, share nu imi apar toate pe propriul wall

  10. a dat cineva report la pagina aia?
    de curiozitate asa.
    Alex Negrea, ia zi sincer ai dat?

    sau si tu cumperi laikuri de pe unpol.ro

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close