Zilele trecute, cam toată presa (internațională și din România, evident) s-a repezit să preia excitată o știre senzațională venită de la celebra universitate americană Princeton: ceva cercetători de aici, specializați în aeronautică și mecanică (sic!), au prezis că în următorii patru ani Facebook va dispărea, pierzându-și vreo 80% din numărul utilizatorilor.
Cercetătorii Princeton au folosit pentru a trage această concluzie modele matematice care descriu evoluția epidemiilor și precedentul Myspace.
Bănuiesc că puțini au deschis raportul. Cum observa cineva, e de ajuns să pui lângă orice prostie cuvinte gen „studiu”, „cercetători”, „universitate” pentru ca presa să transforme respectiva prostie într-o știre cutremurătoare, aducătoare de sute de mii de click-uri.

Cum la Facebook nu lucrează tocmai niște nepricepuți, oficialii celei mai mari rețele sociale din lume s-au abținut să dea un comunicat banal de dezmințire/combatere a „studiului” Princeton și au ales o cale mai inspirată.
Folosind aceleași metode de calcul și interpretare, cercetătorii Facebook au ajuns la concluzia ca Universitatea Princeton (una dintre cele mai bune și mai vechi din Statele Unite) este deja în agonie și că va dispărea din lipsă de studenți, după aproape trei secole de existență. Ironia, bazată de absurditatea predicției,  a fost intens savurată de toată lumea, mai puțin de cei de la Princeton.

Mi-am adus aminte de întâmplare, uitându-mă în treacăt pe rezultatele financiare ale Facebook pe ultimul trimestru încheiat la 31 decembrie, anunțate ieri.
Veniturile totale au fost de 2,59 miliarde $, cu un miliard mai mari decât în trimestrul al patrulea din 2012.
Profitul net  a fost de 523 de milioane $, față de 64 milioane $ în aceeași perioadă din 2013. O parte însemnată din venituri (53%) este generată de reclamele livrate pe smartphone-uri și tablete (mobile), reclame targetate excelent. De altfel, unii analiști sunt de părere că Facebook este compania online care a adunat cele mai precise și rafinate date despre utilizatorii săi.

facebook

În fine, presa internațională este plină de analize despre rezultatele Facebook – dacă vreți mai multe informații.
Drept concluzie: Facebook mai are până să „moară”, așa cum e la modă să proorocești acum.
Iar nervii unora de anul trecut cum că statusurile postate sunt vizibile pentru mult mai puțini decât în trecut nu își au rostul pentru că nimeni nu îți face la nesfârșit gratuit servicii de promovare în Social Media. (Chestia cu „eu îi livrez totuși conținut lui Facebook” nu ține, pentru că pisicile și cafelele cu Buna dimineața! nu sunt, clar, conținut).
Și în fine, lauda agențiilor digitale cu sutele de mii și milioane de fani/like-uri pe care i-au adus paginilor de brand (dar cu interacțiune spre zero) mai ține doar la cei mai proști manageri.

4 Comments

  1. Va muri in cele din urma dintr-un motiv foarte simplu: tinerii nu vor dori sa socializeze in aceeasi retea cu parintii lor.
    Nu vrea nimeni sa vada mama si tata ce incarca pe net.

  2. @Victor: Nimeni nu a spus ca va trai vesnic, dar decesul nu e iminent 🙂

  3. Nu numai ca tinerii nu vor mai vrea sa traiasca pe facebook alaturi de parintii lor dar deja nu mai vor sa traiasca alaturi de alti tineri pe facebook iar setarile ce tin de nivelul de intimitate sunt cam dificil de gestionat…cand asa, cand asa 😀
    Facebook nu va muri, el va deveni din ce in ce mai mare!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close