Închide

Ce vrei să cauți?

Povestea unui start-up. Backlinks Up & Down

de Răzvan Gîrmacea

În 2008 se practica mult link exchange-ul și vânzarea/cumpărarea de link-uri ca tehnică SEO de urcare a site-urilor în rezultatele căutărilor din Google.
Totuși, eficiența acestui proces nu era clară și, pentru marea majoritate a celor care îl foloseau, era foarte dificil să urmărească dacă vreunul din link-uri este șters sau nu are valoare pentru poziționarea în motoarele de căutare.

UP: Am găsit aici o nișă pentru un software as a service global.

Down: Nu știam cum să dezvolt un astfel de business. Așa că am așteptat încă 3 ani până să dezvolt ceva concret.

Cum am început

Am lansat prima versiune a Monitor Backlinks în noiembrie 2011 la NetCamp.
Pe atunci utilizatorii trebuiau să își adauge link-urile pe care doreau să le monitorizeze, iar Monitor Backlinks le verifica periodic existența și statusul, și trimitea alertă atunci când ceva se modifica.

Întreg anul 2012 am continuat să îl dezvolt part-time și cu resurse puține, încercând să mă asigur că orice fac îmbunătățește câte puțin conversia, popularitatea, feedback-ul și veniturile.
Am convins un prieten să mă ajute pro-bono să îl promovez tot anul și am discutat mereu cu el în mod transparent toate provocările și rezultatele.

UP: Un punct culminant a fost în toamnă 2012, când m-am calificat printre finaliștii How To Web – Startup Spotlight. Eu am background tehnic și, fiind dezvoltatorul, pot descrie oricând în detaliu cum este gândit și cum funcționează tool-ul.

Down: Vorbitul în public este o mare provocare pentru mine, iar în sesiunea de “pitch practice” am vorbit atât de tehnic încât juriul nu a înțeles aproape nimic. 🙂

Prima finanțare

Razvan Girmacea winning-check

În ziua evenimentului l-am rugat pe colegul meu voluntar să prezinte.
La eveniment, investitorul Bill Liao, de la SOSVentures Irlanda, a vrut să ne întâlnim și să discutăm.
Am reușit să facem acest lucru peste două săptămâni prin Skype, și așa am obținut o investiție de 50.000 de euro în mai 2013. Procesul a fost de durată pentru că a trebuit și să îmi deschid o firmă nouă în Irlanda, dar ce apreciez enorm este faptul că nici până azi nu a trebuit să mă deplasez acolo.
Am deschis firma și manageriez de aproape un an și jumătate, toate procesele legale și fiscale, doar online.

UP: În Iulie 2013 am fost acceptat la acceleratorul Lisbon Challenge, unde m-am clasat printre finaliști și am câștigat 10.000 de euro și participarea la întâlniri pentru pitch în fața investitorilor în New York, Sao Paolo și Londra.

¼ Down: Deși ca experiență personală ar fi fost interesant, am ales să nu particip la întâlnirile cu investitorii. Pentru Monitor Backlinks nu era momentul potrivit pentru o nouă investiție, iar eu trebuia să mă concentrez pe dezvoltarea produsului, atragerea de clienți și atingerea obiectivelor stabilite cu investitorul actual, înainte de a intra în perioada lentă a sărbătorilor de iarnă.

Stadiul actual

2014 a fost un an concentrat pe dezvoltarea serviciului.
Acum Monitor Backlinks este un tool automatizat, care se conectează cu Google Analytics, detectează automat link-urile, le determină și afișează diverse metrici relevante, urmărește competitorii, generează rapoarte cu privire la apariția de noi link-uri precum, și cu modificările de status.
Este un tool considerat de aproape toți utilizatorii ca foarte prietenos și ușor de înțeles și de non-tehnici. De-a lungul timpului echipa a crescut și am atras nu doar developeri de produs, ci și specialiști în design, marketing, content writing.

UP: acum ne aflăm în semifinale la Webit Cogress 2014, unde vor fi pentru 10.000 de participanți din peste 110 țări, 400 de investitori și 300 de jurnaliști de la cele mai apreciate surse de știri de start-up din lume.

webit congress

E timpul să duc Monitor Backlinks la următorul nivel, să prezint lumii întregi soluția care ajută business-urile să cunoască ce se întâmplă cu site-ul lor din punct de vedere SEO și să obțină rezultate mai bune, fără cunoștințe SEO avansate, fără mai mult efort și cu buget redus.

Provocare: Am nevoie de voturi pentru a ajunge în primii #5, pentru a prezenta afacerea pe scena mare, în fața a 10.000 de participanți. Sunt pe locul #6 momentan.

Provocarea mea va fi să vorbesc în fața tuturor. Voi fi pregătit. Voi fi foarte bine pregătit.

Provocarea ta, după acest articol: Votează-mă să reprezint România la Webit. Unde poți să votezi? Aici.

* Ca să votezi, trebuie să ai un cont de Facebook cu peste 100 de prieteni și să dai, după vot, Share (chiar dacă selectezi opțiunea Custom -> Only me să nu îți apară nimic pe timeline) pentru ca votul să fie valid.

4 comentarii Adaugă comentariu

  1. Ce tare! Tocmai am descoperit serviciul acum o lună – două și mi s-a părut util pentru orice posesor de site. Am remarcat că este un produs românesc, dar nu știam povestea din spate 🙂

  2. Votat!

  3. Am votat. Mult succes! M-am ”jucat” cu monitoru’ inca de la aparitia lui.

  4. Votat. Mult succes!

Adaugă comentariu