Peste 20 de miliarde de fotografii au fost postate pe Instagram, în cei patru ani de când această rețea socială de photo sharing a apărut, mai întâi ca aplicație de iPhone.
În prezent, Instagram are 200 de milioane de utilizatori activi în lume (140.000 de conturi și 41.000 de useri activi în România), ceea ce înseamnă, la un calcul aproximativ, că fiecare utilizator a urcat în medie 100 de poze.
Instagram își datorează succesul pe de o parte apetitului pentru vizual (preferăm ca informația să ne fie livrată sub formă de imagine în loc de texte adesea prost scrise), pe de altă parte faptului că a venit cu un set de filtre pentru editat poze intuitiv și foarte ușor de folosit.
La succes a contribuit apoi achiziția de către Facebook, în 2012, pentru suma controversată de 1 miliard de dolari.
Cum legile economice spun că niciun produs bun nu poate fi oferit gratis la infinit, Instagram a lansat un serviciu de reclamă pentru branduri acum un an, în Statele Unite.
De câteva zile, serviciul de advertising Instagram a trecut oceanul, fiind lansat în Marea Britanie, cea mai dezvoltată piață digitală de pe continent.
Primele branduri din Marea Britanie care au postat fotografii sponsorizate sunt Rimmel, Channel 4, Starbucks, Cadbury, Estee Lauder and Sony Music.
Deocamdată, în România brandurile utilizează Instagram gratuit pentru promovare, mai mult experimental. Câteva exemple: IntelRomania, BMWRomania, IkeaRomania, KFCRomania.
Deși numărul de utilizatori este încă mic, Instagram crește interesant în România: numărul de utilizatori aproape s-a dublat de la începutul anului.
Un semn clar că a devenit obligatoriu de testat.
Reamintesc că sunteți invitați să participați la competiția foto pe Instagram organizată de Concursul internațional Enescu, al cărei premiu este un smartphone de top, LG G3.