#supercoders orange

Dacă ne uităm pe topul celor mai valoroase branduri din lume, vedem că dintre primele cinci (cu o valoare situată între 118 și 65 de miliarde de dolari), trei au fost create de programatori.
Sunt branduri care vând produse în mare parte „imateriale”, bazate pe inteligență pură, unele generate inițial de un singur om sau de o echipa minimă de doi programatori. Sunt produse fără de care civilizația actuală nu ar fi posibilă.

Niște cursuri basic de programare nu ar strica în cursul gimnazial românesc. Dar, din câte am aflat de câțiva elevi, orele de informatică în gimnaziu sunt opționale deocamdată.

Până când inspectoratele școlare vor studia această oportunitate, lucrurile se mișcă datorită inițiativelor corporate.

#supercoders orange

Sâmbătă, la Impact Hub București, 40 de copii de 10-13 ani au fost invitați de Orange România  să învețe bazele programării, în cadrul atelierului #SuperCoders.
Metoda a fost un potrivită pentru vârsta lor: platforma Scratch.

#supercoders orange

Copiii au exersat, timp de câteva ore, linii de cod simple, pe baza cărora au produs conținut digital: jocuri, poveşti, animaţii. Au fost stimulate gândirea creativă și lucrul în echipă.

#supercoders orange

La final, după ce și-au construit poveștile interactive, copii români au luat legătura prin videoconferință cu echipele #Supercoders din alte țări europene cărora le-au prezentat creațiile lor.

(Supercoders este o initiativa la nivelul Orange Group şi este organizat concomitent în patru ţări în care compania este prezentă: Franța, Polonia, România și Spania. La noi, evenimentul este organizat cu sprijinul Simplon România.)

#supercoders orange

A fost încă un exercițiu util: socializare paneuropeană cu elevi de vârsta lor și un mic test de limba engleză.

Anul acesta, în EU Code Week, Orange şi-a propus să-i ajute pe cei mici să se iniţieze în „tainele” programării şi să devină adevărați #SuperCoders. În cadrul strategiei noastre de responsabilitate socială corporativă, componentele de digitalizare și educație în mediul digital sunt prioritare.
În contextul dezvoltării tehnologiei, este important ca prin proiecte dedicate să-i ajutăm pe copiii să se apropie de limbajele de programare, sa le înțeleagă și să învețe să le folosească,  explică Veronica Dogaru, corporate communication manager  în cadrul Orange România.

Copii au fost super încântați de program pentru că metoda de deprindere a limbajului de programare a fost pe gustul lor: au învățat jucându-se sub îndrumarea unor traineri.

Participanții la #Supercoders vor continua lucrul la animații acasă după ce au dat „Save” la animațiile începute sâmbătă.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close