Închide

Ce vrei să cauți?

Actelier. Cinci exerciții pentru a te înțelege cu cei din jurul tău

În 2007, Graduate Management Admission Council din Statele Unite a realizat un studiu legat de recrutarea în mediul corporativ, care releva faptul că firmele urmăresc, în cadrul interviurilor de angajare pentru posturi de management, abilitățile interpersonale ale candidaților.

63% dintre recrutorii consideră aceste aptitudini ca fiind „foarte importante” în activitatea din mediul de business.

Ca urmare, școlile de management și afaceri din Vest au început să introducă, în ultimii ani, în programa școlară și cursuri de actorie, care s-au dovedit a fi eficiente în dezvoltarea abilităților de comunicare ale cursanților.

În România, modelul occidental a fost preluat de Eduard Haris, producător independent de film și actor profesionist, și de Mihai Munteniță, actor profesionist, cu experiență în pedagogie.
Cei doi au inițiat Actelier, primul workshop de tehnici de actorie aplicate în business, ai căror traineri sunt Mihai Munteniță și Camelia Pintilie, actriță profesionistă dar și absolventă a unui master în Comunicare în cadrul SNSPA, București.

Scopul workshop-urilor Actelier nu este, evident, de a pregăti participanții pentru o carieră în actorie, ci de a-i ghida spre a deveni mai atenți și mai eficienți în viața profesionala la întâlniri, prezentări sau interviuri.

Am rugat-o pe trainerul Camelia Pintilie să vină cu câteva exemple de reguli și exerciții pentru o prezență naturală în discuțiile de afaceri.

Camelia si Mihai ACTELIER

 1. Fii prezent

Observă detaliile și adaptează-ți discursul la stimulii la care reacționează interlocutorul.
Fii conștient de acțiunile pe care le faci și mai receptiv față de partenerul tău.

Exercițiu: Ia un pahar. Ia o sticlă cu apă. Deschide-i dopul.Toarnă din sticlă în pahar. Pune sticla la loc, înșurubând capacul. Ia paharul și bea apa din el. Reia aceste mișcări fără să mai pui lichid. Fii atent să reiei exact aceleași mișcări. Fii conștient și atent să nu faci alte mișcări decât cele pe care le-ai făcut atunci când foloseai lichid. Reia exercițiul fără sticlă și fără pahar.

 Cum te ajută: Acest exercițiu te va ajuta să devii mult mai conștient de ceea ce faci, mai receptiv față de lumea înconjurătoare și, în aceleași timp, îți va dezvolta aptitudinea de a fi atent la aici și acum. A exista în aici și acum este foarte important pentru a înțelege că mintea trebuie să fie ocupată tot timpul cu ceva. În momentul în care aceasta este liberă, adică stai degeaba, acest fapt va lăsa loc liber frustrărilor, regretelor și proiecților tale. Și nu-ți dorești asta dacă vrei să ai succes! Aici și acum e tot ce ai și tot ce poți controla.

 2. Ascultă-ți interlocutorul

Nu este suficient să îl auzi, trebuie să îl asculți. Nu te gândi la răspunsul tău în timp ce interlocutorul vorbește, întrucât s-ar putea să ratezi o informație esențială în discuția voastră.

Exercițiu: Ia un ziar. Propuneți să citești în fiecare zi câte o pagină cu voce tare. Fii atent la fiecare cuvânt. Pronunță cât mai corect fiecare literă. Nu neglija terminația cuvintelor. Se întâmplă foarte des să începem un cuvânt și până la sfârșitul lui să ne plictisim și să nu îi mai dăm importanța începutului. Asta face ca finalurile de cuvinte să nu se audă corect, iar cel din fața noastră să nu ne înțeleagă.

Cum te ajută: Acest exercițiu zilnic te va ajuta să devii mai conștient de vocea ta, îți va exersa dicția și, din nou, te va obliga să fii atent la prezent. Te va ajuta să urmărești atent îndeplinirea unei sarcini exterioare, străină de propria-ți persoană.

3. Concentrează-te

Când vorbim, trimitem două tipuri de mesaje către audiență: prin ceea ce spunem și prin postura și gesturile pe care le avem.
Concentrează-te pe ceea ce ai de spus și încearcă să îți coordonezi limbajul trupului la ceea ce spui. Dacă ți s-a spus că gesticulezi prea mult sau râzi cu prea multă poftă, încearcă să nu te gândești foarte mult la asta. Altfel, nu vei părea controlat, vei părea doar fals. Iar partenerul tău va simți tensiunea și va crede că ești nepregătit.

Exercițiu: Înainte de următoarea întâlnire încearcă să îți imaginezi ce vei face după. Imaginează-ți că vei sta în fața televizorului urmărind emisiunea preferată sau te vei întâlni cu grupul apropiat de prieteni la film sau în oraș.

Cum te ajută: Asta te va ajuta să te relaxezi și vei realizezi că orice s-ar întâmpla la întâlnire, vei face ceea ce îți place după.

4. Nu te privi din exterior

Reacționează în mod natural la ceea ce primești. Nu te gândi la poziția mâinilor și picioarelor tale. Gândește-te concret unde ești, ce vrei să obții de la întalnirea aceea și cine este persoana din fața ta. Odată ce ai foarte clar în minte scopul, corpul se va subordona perfect minții și nu va avea scăpări în afara contextului.

Exercițiu: Imaginează-ți înainte de întâlnire ce urmează să discuți cu partenerul tău, care vor fi punctele de dezbatere și întrebările care îți pot fi adresate. Imaginează-ți cum vei sta pe scaun, cum va arată cel din fața ta, imaginează-ți cum îi vei strânge mâna. Cu alte cuvinte creează-ți un plan, astfel încât să elimini surprizele neplăcute și să fii prezent în discuție.

Cum te ajută: Acest exercițiu te va ajuta să fii echilibrat și te va pregăti pentru următoarele întâlniri. Este foarte importantă pregătirea și analiza post-eveniment. După întâlnire încearcă să reiei tot parcursul prin care tocmai ai trecut. Încearcă să vezi unde ai greșit, ce ai fi putut spune mai bine. Data viitoare vei fi mai ancorat în realitatea prezentă.

5. Ascultă. Gândește. Vorbește. (În această ordine).

Urmărește discursul interlocutorului și evită întreruperile. Când vorbești, fă-o clar și coerent. Și nu uita să respiri! În condiții de stres uităm că trebuie să facem asta, vocea automat devine „gâtuită”, transpiri, încerci sa maschezi emoțiile, devii agitat. Vorbirea clară și respirația corectă îl vor ajuta pe partenerul tău să te asculte și să te înțeleagă.

Exercițiu: Întins pe spate. Cu ochii deschiși! Respiră relaxat. Încearcă să fii atent la mișcarea abdomenului. Se ridică atunci când inspiri, coboară atunci când expiri. Nu invers! Încearcă să impui un ritm. Inspiră în 3 timpi, ține aerul 3, expiră alți 6 timpi, ține încordarea 3. Reia exercițiul. Este important să inspiri pe nas și să expiri pe gură. Atunci când expiri încearcă să pronunți consoana „S”. Asta te va ajuta să îți exersezi diafragma. E foarte important ca inspirația și expirația să fie constante pe tot parcursul.

Cum te ajută: Exercițiul de conștientizare a respirației te va ajuta să îți aduci aminte să respiri în momentele de stres și astfel, îți vei controla mai ușor ținuta și discursul.

Workshop-urile Actelier durează 12 săptămâni și se desfășoară seara.
Prețul este de 300 de euro. Se poate plăti în rate.
Înscrierile se termină luni, 24 noiembrie.
Dacă sunteți interesați, găsiți informații aici.

Adaugă comentariu