Are și marketingul trâmbițat (cel plin de superlative, laude, tumbe) rostul lui: reușește să-i prostească pe mulți.
Cred însă că, în avalanșa de informație multimedia care crește de la o zi la alta, pentru produsele bine făcute și rafinate, acest tip de marketing de bâlci va deveni cu timpul ineficient.
(Acum 15 ani, la a treia ieșire în Vest, am rămas năuc la Milano, când am văzut un magazin de încălțăminte de lux de vreo 200 mp care expunea doar șapte perechi de pantofi și avea patru vânzători. Aveam să înțeleg abia mai târziu conceptul de magazin exclusivist.)
Am descoperit acest clip video de branded content care promovează Mercedes-Benz. M-a fascinat:
Nu apare niciun automobil în cadru. Abia spre final, este sugerat subtil un drum. Clipul vorbește despre excelență, rafinament, performanță.
Trimite către site-ul corporate și către The Avant/Garde Diaries, o pagină Facebook Mercedes-Benz pe teme de artă/creație/design, distinctă de cea oficială de brand.
De câte ori voi vedea o limuzină Mercedes, îmi voi aduce aminte de acest clip.
Dar despre subiecte de acest gen vom discuta organizat, în fiecare seară de luni, începând de la sfârșitul lui octombrie. 😉
PS: O promovare care să poziționeze marca mai sus a avut cu ocazia Festivalului Enescu și BMW.