pegas stunt

Deși nu folosesc bicicleta, brandul Pegas mi-e simpatic.
Putem spune că face parte din patrimoniul național; Pegas era una dintre puținele „jucării” reușite pe care le aveau copiii născuți în anii ’70 și ’80.
Campania de relansare a acestei mărci românești în 2012 a fost un apreciat studiu de caz la Internetics.
În fine, pachetul majoritar de acțiuni a intrat recent în proprietatea unuia dintre cei mai talentați oameni de afaceri români, Iulian Stanciu (eMAG, Flanco).
Deci, avem o companie vioaie, cu manageri inteligenți și cu un viitor promițător. Și va continua așa, dacă nu se va mai repezi să facă vreun PR stunt și, mai ales, să se laude cu isprava.

Speța: primesc săptămâna asta un email, semnat laconic „Echipa Pegas”:

pegas stunt

Am trecut peste formulări „vesele” generate probabil de grabă, de genul „din peisaj s-a <dezlipit> o persoana care a plecat cu bicicleta, in vazul tuturor celor care pana atunci nu-si daduseră seama ca e acolo”.

Hai, zic, să văd clipul cu „stunt-ul” (e aici), pentru că sunt mare amator de astfel de proiecte.
Mă uit o dată, de două ori, nu pricep nimic.
Peisajul e dezolant: câțiva oameni, puțini, care cască gura, nu prea entuziaști.
Punctul de atracție pe care poposește ochiul e un banner cu Nissan.

Poate nu mă pricep eu. Postez clipul pe Facebook și întreb dacă înțelege cineva despre ce e vorba. Unele comentarii au fost amuzante de-a dreptul iar presupunerea mea s-a verificat: clipul năucește fără vreun rezultat pozitiv pentru brand.

În fine, nu fac din întâmplarea asta o tragedie (numai cine nu muncește nu greșește :), dar păcat de bănuții aruncați și de timpul irosit.

Social Media sunt percepute încă, uneori, drept instrumente derizorii de promovare, un gen de „advertising al săracului”.
Și pe bună dreptate. Execuția de mântuială, lipsa de discernământ și de pricepere pot să facă rău brandului.
Mai bine te abții până înțelegi ce ai de făcut.

Ca exemplu de „așa da”, un stunt T-Mobile – de manual, mai vechi și replicat apoi și pe la noi – pe care îl revăd întotdeauna cu plăcere (nu-mi spuneți că bugetul a fost altul, nu despre asta discutăm acum):

Începând de luni, 19 octombrie, vă invit la o serie de șapte workshop-uri pe teme de Comunicare digitală, Naked PR 3.0.
Este a treia ediție, bine calibrată pe ce este nevoie în România, fie că vorbim de branduri mari sau de startup-uri, de branduri comerciale sau personale. Fiecare participant beneficiază la cerere, ca bonus, de o evaluare a prezenței online pentru un brand pe care îl dorește.
Workshop-urile au loc în fiecare zi de luni, de la 18.30-19.30, la Casa Mărgărit, și la fiecare întîlnire vom avea invitați care s-au remarcat în industria de comunicare.
Mai avem trei locuri libere.
Înscrieri și curricula, aici.

1 Comment

  1. primul indiciu ca e ceva in neregula cu toata “cascadoria” e ca are nevoie de explicatie..
    e ca atunci cand trebuie sa explici un banc..

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close