Un om de Comunicare (PR & marketing) este suprasolicitat zi de zi, inclusiv în week-end.
Pe lângă bifarea planurilor de promovare deja stabilite, trebuie să ia numeroase decizii de moment (ce, cum și dacă răspundem la menționările online), pentru că Facebook-ul, blogurile, site-urile nu dorm vreodată. 

Și totuși mai sunt clipe de răgaz care pot fi folosite pentru o activitate utilă: îmbunătățirea site-ului organizației. O banalitate pe care o ignorăm adesea: site-ul este poarta prin care consumatorii vin către noi, iar dacă aceștia nu găsesc rapid și ușor informațiile pe care le caută, creăm frustrări.

Sunt încă destule site-uri de companii, de la unele foarte mai mari la startup-uri, care suferă ca arhitectură și oferă informațiile dezordonat și parțial.
De obicei, un site de companie, odată urcat online, rămâne neschimbat ani întregi, chiar dacă este șchiop. Nu i se mai aduce nicio îmbunatățire.

Dar pe utilizator l-ai întrebat?

Unele site-uri sunt prost alcătuite dintr-un motiv foarte simplu: la crearea lui discuțiile au fost exclusiv interne, iar ideile au venit doar de la manangerii top și middle plus de la web designerul angajat.
Dezavantaje: web designerul are de obicei interesul să investească cât mai puține ore de lucru pentru fee-ul agreat și chiar dacă știe că anumite elemente ale site-ului nu sunt tocmai ok, tace.
Mai ales când constată că reprezentanții clientului, acei top și middle manageri, nu se prea pricep la online (nu e nicio rușine aici, un manager nu trebuie să fie neapărat un Leonardo da Vinci, adică un „renascentist” care se pricepe chiar la toate.)

Soluția este destul de simplă:

Aproape de finalizarea site-ului, compania poate organiza un focus grup alcătuit din utilizatorii potențiali. Focus grupul poate fi la sediu (inviți niște clienți selectați să folosească site-ul și să-și spună părerea asupra usability) sau organizat online (anunți că ai lansat site-ul în beta și inviți utilizatorii să-și spună părerea, eventual stimulându-i cu un premiu – metodă aplicată cu succes de unele companii mari în ultimii ani în România).
Desigur că nu e prea plăcut să-ți arate lumea punctele slabe ale site-ului la care ai muncit multe, multe ore și în care ai investit ceva bani, dar feedback-ul este foarte, foarte util. Un om din afară are mai întotdeauna o privire mai proaspătă decât unul din interior.
____________________________________

Peste o săptămână, pe 29 martie, începem o nouă serie de workshop-uri Digital PR by Naked PR.
Timp de șapte săptămâni, în fiecare marți seara, vom discuta și ne vom antrena astfel încât să ne mișcăm cât mai eficient și dezinvolt în online, fie că e vorba de un start-up la care ne gândim, de brandul personal sau de unul pe care îl avem în grijă.
Workshop-urile sunt astfel calibrate încât să fie accesibile și celor nefamiliarizați prea mult cu digitalul.
Unul dintre bonusurile pe care le oferim fiecarui participant la workshop-uri este „diagnosticul” unui site pe care participantul îl propune – poate fi un site propriu, al companiei la care lucrează sau al unui prieten. La aceste discuții, participă și invitatul special – specialist din agenție digitală sau influencer online.

Din experiența de până acum, vă spun că cele 24 de minți participante la workshop vin cu soluții și observații valoroase.
Mai sunt încă 3 locuri libere la workshop-urile Digital PR care încep peste o săptămână.
Înscrieri și curriculum, aici (click).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close