10 motive pentru care merită să înveți cum să te miști dezinvolt în mediul digital
Ce repede trece timpul!
Cu ceva ani în urmă, ziarele erau pline de o reclamă care te îndemna să îți iei, în urma unor cursuri și examene, Permisul European de Conducere a Calculatorului (European Computer Driving Licence), ca atestat că ești în stare să lucrezi pe computer.
Astăzi, un CV pentru angajare care menționează la abilități cunoașterea Windows și Office stârnește deseori zâmbete și pune semne de întrebare asupra discernământului celui ce și-a scris respectiva autobiografie.
Vremurile s-au schimbat rapid, iar în prezent a știi că exploatezi, inclusiv pentru brandul personal, avantajele Digitalului și ale Social Media este un atu profesional important. Explicațiile:
1. Pentru că lumea află cine ești de pe Internet
Stabilești o întâlnire pentru o posibilă colaborare, vrei să îți vinzi produsele și serviciile? În 99% dintre cazuri, ești „verificat” înainte prin Google search, pe Facebook sau LinkedIn. O imagine neglijentă, neactualizată sau de-a dreptul proastă pe Internet pentru tine sau/și activitatea ta este echivalentă cu a te prezenta la întâlnire îmbrăcat ca un cerșetor.
2. Pentru a-ți construi online un brand personal
Ai propria afacere? Brandul personal o poate propulsa.
Nu ai propria afacere și ești angajat? Nu o să lucrezi pe vecie pe acel post. Oricând există unul mai bun, într-o altă companie. Brandul personal online contează. Cunosc cel puțin zece oameni cărora li s-au oferit posturi interesante datorită prezenței consistente online pe care o aveau.
3. Pentru că generațiile de consumatori se schimbă
Uită-te la tinerii de 14-16-18 ani. Sunt „face-down”, stau mai tot timpul cu fața aplecată spre smartphone, iar acasă în fața laptopului. Peste 4-8 ani, sau chiar mai devreme, ar putea fi clienții tăi. Dacă nu ai o prezență consistentă pe Internet, îi vei cam pierde.
4. Pentru că al tău consumator poate să te distrugă sau să te promoveze
Oricine are un smartphone sau un laptop plus Internet poate să laude sau să critice produsul sau serviciul tău. Trebuie să știi cum să reacționezi, cum să intri în conversație, cum să stapânești eventualele situații de criză.
5. Pentru că ziarele, radioul și televiziunea pierd din importanță
Bineînțeles, treptat, dar fără drum de întoarcere. Televiziunea este încă principalul mijloc de informare și promovare în România, însă dacă ne uităm ce s-a întâmplat în ultimii zece ani, este clar că Internetul va deveni din ce în ce mai important. Vezi punctul #3.
6. Pentru a ști cum să reacționezi dacă se vorbește despre tine online
Două adevăruri:
a) Internetul nu poate fi controlat, dar poate fi influențat.
b) Oricine sfârșește prin a avea o prezență online, fie că își dorește, fie că nu.
Dacă știi mecanismele online-ului și Social Media, dacă ți-ai setat alerte pentru menționări pe Internet, vei fi pregătit să reacționezi eficient, cu calm ori de câte ori se vorbește despre tine sau activitatea ta, de bine sau de rău. Vezi punctul #4.
7. Pentru că poți pune mâna să promovezi chiar tu
Vremea când toată promovarea o făceau doar departamentele de PR/Marketing a cam trecut. Un manager sau antreprenor care vorbește el însuși online despre produsele și serviciile pe care le vinde poate fi mai convingător decât 100 de reclame anoste. Vrei exemple de milionari/miliardari care scriu pe Facebook sau pe bloguri? Sunt destule!
8. Pentru că în Social Media poți obține mult cu puțin
În online contează mult ideea și creativitatea. Producția mesajelor de promovare este mai rapidă. Dacă ai o idee genială, într-un sfert de oră poate fi online, iar mesajul tău să ajungă instantaneu la zeci de mii de oameni cu costuri foarte mici.
9. Pentru că Facebook a devenit cel mai important cotidian din România
Nu cred că există prea mulți români cu acces la Internet care să ignore Facebook-ul. Facebook va deveni în anii următori mai mult decât atât: de exemplu, probabil, unul dintre cele mai mari magazine online, bancă șamd.
10. Pentru a nu părea că ești depășit de vremuri
Cu câțiva ani în urmă, erau destui care spuneau că Digitalul și Social Media sunt niște himere, niște „prostii” care se vor dezumfla rapid. Timpul i-a trimis în ridicol.
Astăzi, dacă nu stăpânești abilitățile elementare în spațiul online riști să fii întrebat „… și când ieși la pensie?”. 🙂
Vezi link-ul de la final.
Acestea sunt doar 10 argumente „soft”. Dar sunt multe altele.
Te invit, începând din 29 martie, în fiecare seară de marți, să ne antrenăm în mediul digital, la workshop-urile Digital PR organizate de Naked PR.
Detalii și înscrieri aici. (click)
Cei care se înscriu până mâine seară beneficiază de discount.
Vor fi discuții relaxate și plăcute, dar eficiente. La fiecare întâlnire vom avea câte un invitat special, manager din agenții digitale sau personalitate a online-ului.
Și link-ul promis, o lectură utilă: Facebook-ul i-a învins și pe bancheri.