N-am mai văzut de foarte mult timp atâta popor de jurnaliști și bloggeri ca la turul de presă în ParkLake, noul mall bucureștean care se deschide mâine pentru public.
În ultimii doi-trei ani e o provocare să mai umpli sala cu jurnaliști la evenimente, iar prezența masivă de ieri arată că un nou mall în București e un subiect de mare interes. În definitiv, nu mai e mult până se răcește afară, iar mall-ul devine un loc preferat de mulți pentru timpul liber.
Muncitorii încă mai lucrau ieri la ultimele finisaje și la curățenie. Vânzătorii aranjau marfa pe raft în magazine.
Mall-ul este gata însă, nu vă așteptați să dați peste zone cu moloz sau peste grămezi de cărămizi așa cum s-a mai întâmplat.
Se lucrează încă la amenajarea unor magazine: vor fi deschise mâine cam 160 din cele 200 câte vor fi găzduite de ParkLake.
Cel mai frumos, luminos, prietenos mi s-a părut Carrefour: 7800 mp, 350 de angajați, 34 de case de marcat, 2500 de locuri de parcare subterană cu primele două ore gratuite. Zonele de electronice, haine, pește, legume-fructe sunt bine aranjate, cu suficient spațiu de trecere între rafturi și vitrine.
Poți vedea aici înregistrarea transmisiunii live pe Facebook de la turul de presă.
Imensul Carrefour de la ParkLake este cea mai proastă veste pentru supermarketurile din zonă, care s-ar putea să fie nevoite să facă eforturi de marketing și prețuri pentru a rezista. Dar competiția e bună, nu?
La ParkLake veți găsi și branduri internaționale care au profitat de deschiderea mall-ului pentru a pătrunde pe piața din România, cum este Forever 21:
Arhitectura ParkLake: e corectă, modernă, s-au folosit materiale de calitate. Nu vă așteptați însă la un interior pe care să-l țineți minte ca excepțional.
Trist este că plantele artificiale din plastic ieftin abundă în mall: tot ce vedeți verde în acest lobby-ul (poza de mai jos) este plastic. Arhitectul a explicat că plantele artificiale sunt mai igienice în food court și mai ușor de întreținut. 🙂
În fine, strania pasiune a ParkLake pentru plastic ieftin în chip de vegetație parazitează penibil finisajele de calitate folosite peste tot.
Scapi de impresia de fake dată de palmierii și iedera artificiale când ajungi pe terasa food court. Generoasă ca spațiu, se prelungește cu un spațiu verde (de data asta natural) și ceva terenuri de sport. A fost montat și un monument, „Titanul”, chiar interesant. Poza nu e reușită, dar sculptura modernă, uriașă, dă bine în acest spațiu.
Găsim și un nou magazin iSTYLE, spațios, unde fanii Apple găsesc cam toate produsele spre test:
Mi-a plăcut și acest loc de joacă pentru copii, inspirat din romanele lui Jules Verne:
Însă zona în care arhitecții au muncit mult este cea a toaletelor. Au renunțat la stilul strict utilitar și au creat cinci modele diferite, spectaculoase, dacă pot spune așa 🙂 Am fotografiat doar una dintre ele:
ParkLake va avea în mod sigur succes: arată în general bine, arhitecții au pus accent pe lumina naturală, are un food court cu o mulțime de restaurante, 24 – mi-au făcut cu ochiul cel turcesc și cel libanez, terasă mare, Cinema City, World Class și este situat în cartierul cu cea mai mare densitate de locuitori.
Programul ParkLake: 8-22. Adresa: Liviu Rebreanu, 4. Stație de metrou: Dristor.
Detalii găsiți pe site și pe pagina de Facebook.