social-media-cursuri

Nu contează dacă este CEO al unei companii cu cifră de afaceri uriașă sau un antreprenor cu un start-up în așteptarea primului euro la rubrica profit.

Dacă nu cunoaște mecanismele elementare de funcționare ale Social Media (rețele sociale, bloguri, forumuri), la un moment dat va trăi uimiri intense despre ce i se întâmplă. Neplăcut, evident.
Explicația e simplă: clienții sunt în majoritate pe rețele sociale. Acolo își spun părerea despre produse și servicii, le recomandă sau le distrug ca imagine, acolo este și concurența mai energică.

Să luăm de exemplu Facebook:  a ajuns a doua sursă de informare în masă în România (și uneori de manipulare, din păcate) după televiziune. De mai mulți ani, politicienii și liderii de opinie folosesc Facebook ca agenție de presă. Pe paginile lor de Facebook fac declarații importante, comentează. Facebook este preluată apoi de site-uri, ziare, televiziuni și citată ca sursă de informație.
La fel procedează și multe companii, mici și mari: anunță ce produse și servicii au mai lansat, le promovează către milioanele de români care au cont pe această rețea.

Cea mai mare schimbare pe care a cunoscut-o Comunicarea (PR & Marketing) în ultimii ani: Consumatorul a devenit Comunicator – a căpătat o voce publică datorită Internetului.
Voce pe care n-a avut-o în era mass-media tradiționale.
Dacă îi place un produs sau un serviciu, Consumatorul devine „piarist” pentru acesta pe Facebook, pe Twitter sau pe blog, apreciază și îndeamnă la consum/achiziție.
Din contră, dacă are o experiență neplăcută cu un produs cumpărat, de cum a fost servit într-un restaurant sau cu camera de hotel, nu mai stă pe gânduri: scoate telefonul, face o poză sau mai multe, povestește în cuvinte dure ce a pățit și îndeamnă la boicot.
Iar în cazul postărilor negative, spiritul de haită specific online-ului poate face ravagii: share-uri, emoticoane de mânie sau lacrimi, comentarii dure etc.
Un manager care nu cunoaște cum funcționează Internetul poate fi năucit: „Unde a scris, ce a scris, de ce nu ștergem, de ce nu-i dăm în judecată?”.
Vi se par incredibile asemenea întrebări? Vă garantez că astfel de situații există. Le-am întâlnit.

Internetul și rețele sociale nu pot fi controlate dar pot fi influențate. Cum? Pe baza discernământului, pe baza unor tehnici și a unor reacții potrivite. Pe baza cunoașterii.

Social Media poate fi însă cel mai necostisitor (a nu se înțelege gratuit) și eficient mijloc de promovare inventat vreodată de om.
Iar în aceste condiții, sarcina promovării serviciilor, produselor și brandurilor nu mai este una exclusivă a departamentelor de Comunicare și a agențiilor.
Vectorii de Comunicare pot deveni și angajații trecuți printr-o instruire necesară, și managerii. Pe baza unor proceduri, evident. Eficiența crește astfel.

Social Media este ca medicina. Pentru a avea succes trebuie să te informezi continuu. Apar lucruri noi.
Generațiile care s-au născut cu computer în casă (digital native) vor avea sau au deja putere de cumpărare. Iar comportamentul acestor generații este cu totul altul față de predecesori. Receptează altfel mesajele, preferă Youtube televizorului, au încredere mai mare în sfaturile de achiziție venite de la prieteni decât în cine știe ce banner online.
E o lume într-o transformare teribilă, uneori bulversantă dar cu oportunități interesante.

Dacă vrei să discutăm pe larg și aplicat despre toate aceste transformări, despre cum poți folosi Social Media și Comunicarea Digitală eficient și în avantajul tău, te invit la workshop-ul Naked PR, ediția toamnă 2016.
Prima întâlnire (din cele șapte săptămânale), lunea viitoare, pe 24 octombrie.
Detalii și înscriere, aici.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close