Închide

Ce vrei să cauți?

Despre afișe cu efect contrar obiectivului

psihologie
psihologie

Experimente.
Cercetătorii au creat un afiș care condamna faptul că mulți vizitatori fură lemn din Parcul Național Petrified Forest.
Au amplasat afișul pe o potecă circulată și au așteptat să vadă ce efect va avea.
Concluzia:
În absența afișului, vânătorii de suveniruri furau doar 3% dintre bucățile de lemn (însemnate discret).
Dar după ce a fost montat afișul de avertizare, furturile s-au triplat.
Mesajul din afiș – „Nu fura!” – a fost receptat de inconștientul vizitatorilor drept „Cu toții fac asta, eu de ce nu?”.

Alt exemplu: când administrația unei universități îi avertizează pe studenți „Trebuie să reduceți consumul de alcool, larg răspândit în campus”, ce se înțelege poate fi o invitație la consumul de alcool, pentru că inconștientul studenților reține informația că bețiile sunt norma în acea colectivitate.

(Din Subliminal – cum ne determină inconștientul comportamentul de Leonard Mlodinow – doctor în fizică al Universității Berkeley, carte apărută la Humanitas.)

Articole populare Ultima luna

Adaugă comentariu