SAP Arena, 15.000 de locuri, din Mannheim – Germania. Despre acest loc vorbim azi.
Este una dintre cele mai tehnologizate săli polivalente din lume.
Găzduiește anual sute de evenimente, mai ales concerte, dar este totodată sala oficială a echipei profesioniste de hochei Adler Mannheim și a echipei de handbal Rhein-Neckar Löwen.
Primește un milion de vizitatori pe an.
Laborator de cercetare pentru industria sporturilor
Dincolo de spectacol, sportul a devenit o uriașă industrie cu miliarde de consumatori și sute de miliarde de euro cifră de afaceri.
Iar arena din Mannheim este de câțiva ani un laborator de testare pentru noile soluții software destinate industriei sporturilor, laborator creat de gigantul german SAP, cel mai mare furnizor de soluții software pentru business din lume. De aici și denumirea arenei.
Tehnologiile testate aici vor fi utilizate în viitorul apropiat și pe stadioanele Bundesliga, spre folosul fanilor fotbalului.
Soluțiile SAP pentru evenimente
Organizatorii unui meci sau eveniment stiu puține despre cei aflați în sală sau pe stadion (dacă sunt în grup, cu familia sau singuri, vârsta, dacă le place mai mult pizza decât hotdog, dacă preferă bere sau răcoritoare etc), ceea ce duce la inconfortul participanților, la aglomerații și complică serviciile oferite, de pildă vânzarea de mâncare și băuturi.
În proiectul de la Mannheim, SAP a creat o aplicație mobilă (iOS și Android) pentru fanii meciurilor si ai concertelor. Odată ce te-ai înregistrat în aplicație, primești un ID pe care îl folosești peste tot: când cumperi bilete, sucuri sau gustări în arenă, pentru a comenta meciurile sau concertele pe rețele sociale.
Aplicația este completată de o rețea de 600 de beacons și de Point of Sale (POS) adaptate special, instalate în Arenă.
Ce beneficii au spectatorii de pe SAP Arena
- Să vadă ce prieteni mai merg la meci sau la concert, ce locuri și-au cumpărat, să ia legătura cu ei și să stabilească dacă merg împreună.
- Să obțină informații în timp real despre transportul în comun și blocajele de trafic spre Arenă.
- Informații despre poarta de acces și poziția locului cumpărat.
- Să vadă în timp real ce puncte de vânzare mâncare sau băuturi și ce toalete sunt mai aglomerate pentru a le evita.
- Să primească statistici despre meci sau concert în timp real.
- Să obțină puncte de loialitate la cumpărături.
- Să primească newslettere cu informații utile după eveniment.
Și de aici lista beneficiilor oferite de organizatori pentru spectatori poate continua.
Advertiserii primesc și ei informații în timp real care să îi ajute în eficiența promovării: care tribună e mai aglomerată, din ce unghi o reclamă este văzută de numărul cel mai mare de oameni etc.
Acest clip explică foarte bine soluțiile create de SAP pentru entertaiment și sport:
Joi, 11 octombrie, la Marriott Grand Hotel București, va avea loc SAP Now 2018 – Welcome to The Intelligent Enterprise. La eveniment sunt bineveniți specialiști IT din zona corporate, oameni de business și antreprenori la început de drum.
La SAP Now 2018 vei putea vedea pe viu demonstrații cu noile soluții SAP, printre care și aceasta despre care v-am povestit.
Poți să te înregistrezi la eveniment aici.
_____________________________
Cover foto: Marius Mandache