Thales Group

Cum să găsești un loc de parcare în Cosmos
Spațiul cosmic din jurul Pământului este plin de „gunoaie”, care s-au adunat cu zecile de mii în ultimii 60 de ani.
Plutesc pe orbită, la o altitudinea de peste 36 de kilometri, resturi de rachete, sateliți morți, deșeuri tehnice de la Stația Spațială Internațională.
Plutesc e un fel de a spune, pentru că viteza cu care se deplasează aceste resturi cosmice este impresionantă: 8 km/secundă.
Printre aceste gunoaie spațiale sunt plasați sateliții funcționali, extrem de scumpi și esențiali în activitatea umană, de la furnizarea de Internet, GPS,  la meteo, ba chiar în funcționarea unor ATM-uri.

A găsi un loc sigur pentru „parcarea” unui nou satelit geostaționar sau a stabili traiectoria potrivită pentru cei care se deplasează, astfel încât riscul de ciocnire cu resturile cosmice sau cu alți sateliți să fie minim, este deja o artă.
Grupul Thales a venit cu soluția: a creat radarul SMART -L Multi Mission. Pe lângă capabilități militare (detectarea atacurilor cu rachete), SMART -L inventariază și monitorizează obiectele din jurul Pământului. Datele colectate de acest radar 3D înlătură riscul unor coliziuni spațiale.
Radarul SMART -L Multi Mission este instalat pe vase militare NATO, dar și în stații fixe, în Coreea.

Thales Group

Taxiul zburător
Toate companiile aeronautice mari lucrează la concepte de „mașini zburătoare”, cu decolare și aterizare verticale. Aceste aparate sunt gândite ca o alternativă de transport rapid în marile aglomerări urbane covârșite de traficul auto infernal.
Echipa Bell Nexus  pare să fie cea mai avansată, cu al său model  prezentat la CES Las Vegas anul acesta. Este un aparat de zbor hibrid, poate lua la bord cinci persoane, iar primele exemplare comerciale ar putea să fie lansate la mijlocul anului viitor.
Maşina zburătoare este proiectată ca taxi aerian cu aterizare/decolare pe acoperișurile clădirilor sau pe rampe la sol.

Thales Group

Thales este parte a acestui proiect şi îşi propune să redefinească experienţa de zbor.
Grupul va livra computerul de bord și tot ce înseamnă hardware și software pentru acest taxi aerian. Este cea mai bună alegere pe care putea să o facă Bell, pentru că Thales livrează soluții de navigare pentru majoritatea avioanelor civile și militare.

Thales la Măgurele
Proiectul Extreme Light Infrastructure Nuclear Physics (ELI-NP), dezvoltat la Măgurele lângă București, se bazează pe cel mai puternic laser din lume.
Fizicieni din lumea întreagă au venit aici pentru a face  cercetare încercând să găsească soluţii pentru probleme complexe, cum ar fi noi izotopi pentru medicină, eliminarea deșeurilor nucleare sau noi materiale pentru spațiul cosmic.

Sistemele laser de mare putere, unice în lume, au fost livrate și instalate de Thales.
Alături de centrele partenere din Cehia și Ungaria, ELI-NP este cel mai mare proiect de cercetare din UE.

laser
Clădirea în care funcționează cel mai puternic laser din lume.

Proiectul va fi finalizat în luna iunie, când laserul va demonstra puterea maxima (2×10 PW). Parametrii intermediari au fost deja atinși, la o putere de 7 PW, record mondial.

Grupul Thales are planuri mari în România și caută cei mai talentați softiști – intră să vezi.
Dar pe acest subiect, pe larg într-un episod viitor.
(va urma)

Citește și Thales caută cei mai buni softiști din România.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close