Uneori, cea mai eficientă promovare a unui brand nu o face nici agenția angajată, nici departamentul marcom, ci top managerul, capabil să dea un impuls semnificativ de imagine și să creeze buzz în momente cheie.
Este cazul lui Paul Travers, directorul executiv al companiei americane Vuzix, specializată în ochelari hi-tech pentru realitatea augmentată (AR).

Paul a lucrat la începutul carierei pentru Kodak. A părăsit acum 30 de ani compania (pe care o considera fără viziune) și a devenit antreprenor. În 1997 a creat Vuzix, companie specializată în ochelari smart.
Este perceput ca fiind în topul influencerilor din domeniul realității augmentate, alături de fondatorul Microsoft HoloLens și de șefa Google Lens.

Paul Travers mi-a atras atenția prin declarațiile date FT înainte de deschiderea (mâine) a celui mai important târg mondial de electronice de consum, CES Las Vegas.
El afirmă că „smartphone-ul se îndreaptă spre destinul păsării dodo” (pasăre spectaculoasă ca aspect din Mauritius, dispărută din cauza coloniștilor).
Nu chiar în următorii ani, dar se va întâmpla.

CES Las Vegas

Când auzi asta, îți vin în minte Google Glass, ochelarii smart comercializați acum cîțiva ani cu 1500 de dolari bucata.
Ați mai auzit ceva de ei?
Spre deosebire de Google, Vuzix nu s-a oprit: lansează modele noi de ochelari smart/AR.
De exemplu, pe Amazon găsim modelul Blade, la 799 de dolari.

Ochelarii Blade „prind” Netflix (producătorul spune că oferă câmpul vizual al unui televizor cu diagonala de 80 cm), afișează știri și rețele sociale.
Are Alexa integrat și poți chema un Uber.
Extinderea serviciilor 5G va da clar un impuls serviciilor și echpamentelor de realitate augmentată, atât pentru consumatori individuali cât și în industrie și medicină, deci astfel de ochelari fac totum au viitor.

Însă, până la dispariția smartphone-ului (dacă se va întâmpla vreodată) cred că mai avem multe ediții CES.
Indifenet de controverse, managerul Paul Travers și-a promovat cu brio propria afacere prin declarațiile lui futuristice.

2 Comments

  1. Tehnologiile vin și pleacă și revin ulterior rafinate.
    E interesantă declarația lui Travers. Am remarcat de mai multe ori copii mici (2-3 ani) încercând să dea scroll la televizor. Iar utilizatorii se vor orienta fără îndoială către gadgeturi care se vor utiliza mai ușor.
    Atunci când tehnologiile precum Alexa și AR vor ajunge la o cootitură (de exemplu cum a fost apariția Iphone în industria telefoanelor), totul se va schimba.
    Întrebarea este: suntem cu adevărat pregătiți pentru asta?

  2. Dacă noi nu suntem pregătiți, vor fi copiii 🙂

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close