Am avut zilele trecute niște discuții fascinante despre viitorul imediat în Inteligență Artificială. De exemplu, algoritmii AI pot prezice cu mult timp înainte intenția unui client de a renunța la serviciile unei companii și astfel marketingul poate să-l rețină cu o ofertă nouă.
Sau într-o uzină, algoritmii pot dau o estimare a proporției de rebuturi dintr-o categorie de produse și inginerii au ocazia să ia deciziile corecte înainte de un eventual dezastru.

Două studii de caz SAS: 

  • În ultimii zece ani, 60% dintre copiii născuți prematur au fost tratați inutil cu antibiotice în primele săptămâni de viață, fiind suspecți de septicemie, au stabilit specialiștii în neonatologie din Utrecht, după ce au studiat rezultatele introducerii unui program de Inteligență Artificială (AI) la Centrul Medical Universitar. Un nou născut prematur este conectat la o mulțime de aparate în secția de terapie intensivă. Prin programul AI din Utrecht, algoritmi inteligenți, dezvoltați pe baza tehnologiei SAS, stabilesc în prezent, cu o acuratețe de 90%, prezența bacteriei care provoacă septicemia și doar în aceste cazuri nou născuții primesc antibiotice.
    Avantajele sunt evidente.
  • Tehnologia Internet of Things (IoT) combinată cu soluțiile de analytics & AI oferite de SAS îi ajută pe proprietarii de flote de camioane Volvo să prevadă defecțiunile care vor apărea la autovehicule și să scadă astfel timpul necesar pentru reparații cu 25%.
    Sunt două studii de caz privind creșeterea eficienței pe baza prelucrării Big Data cu tehnologii SAS.

Cine este SAS?
Companie americană, SAS este lider în producția de software de analiză de date (Business Analytics) de peste 40 de ani.
Soluțiile SAS sunt folosite de companii din întreaga lume pentru a împiedica frauda, pentru gestiunea riscurilor sau crearea unor servicii mai bune pentru clienți.
„În România, soluțiile SAS sunt folosite de companiile care lucrează cu volume mari de date, cum sunt băncile.
Peste jumătate din băncile de top utilizează soluțiile SAS în zonele de credit risk scoring, customer intelligence și anti money laudry – a explicat Ștefan Baciu, șeful SAS România.
Companii telecom, de energie, de utilități și de producție iau de asemenea decizii strategice cu ajutorul SAS.

SAS Analytics Roadshow la București
Pe 27 februarie, SAS a invitat la București o seamă de speakeri internaționali de renume în tehnologiile AI, precum și manageri din companii autohtone care vor prezenta interesante studii de caz.
Detalii despre SAS Analytics Roadshow (click).


Vor fi prezentări interesante, mai ales că SAS investește în următoarea perioadă un miliard de dolari în dezvoltarea unor soluții advanced analytics, machine learning, deep learning, computer vision.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close