Unul dintre cei mai cunoscuți corporate keynote speakeri internaționali, Rik Vera, a venit la București cu idei interesante despre viitorul în afaceri, pe care le-a expus la SAS Analytics Roadshow 2020:

În 2018, când Mark Zuckerberg a rostit celebrele cuvinte „Senator, we run ads”, ar fi trebuit să ne dăm seama că visul nostru naiv de a avea, datorită internetului, o lume hiperconectată și în care autoritatea să fie distribuită echitabil și egal tocmai a murit.
Social media actuale rulează algoritmi care încuie utilizatorii în bule (echo chambers) pentru a-i vinde advertiserilor.
Rezultatul pervers?
Oamenii sunt astăzi mai tribali și mai divizați decât au fost vreodată.

Totodată cele mai mari și mai dinamice companii nu se mai mulțumesc doar cu domeniul lor clasic de activitate. Exemple: Amazon și Apple testează zona Sănătății iar Alibaba serviciile financiare.
Toate companiile se bat acum pe aceleași informații despre obiceiurile de consum ale clienți existenți sau potențiali (customer data), încercând să creeze experiențe cât mai personale pentru aceștia cu scopul de a-i câștiga.

A brand new KPI: #NCS
Apropo de date, dacă vrem să creăm noi modele de business de succes pentru următorii zece ani, ar trebui să introducem în organizație un nou KPI: #NCS sau Net Curiosity Score.
De ce?
Curiozitatea este unul dintre cele mai importante instrumente de dezvoltare pe care le avem astăzi. Curiozitatea scoate la iveală oportunități care rămân ascunse, dacă luăm faptele așa cum sunt și nu ne întrebăm de ce se întâmplă un lucru sau altul.
Curiozitatea este combustibilul viitorului.
Sugestia pentru manageri: începeți să măsurați nivelul de curiozitate din companie, nivelul de curiozitate al oamenilor din organizație, pentru că stați pe un munte de date, de informații care pot fi prelucrate prin Inteligența Artificială și Machine Learning și să aducă astfel valoare afacerii.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close