Un startup cu o vârstă de 25 de ani
Povestea vivo e interesantă și fascinantă pentru că arată cât de repede pot noii veniți să cucerească piața mondială a electronicelor de consum, atunci când sunt ambițioși, energici, investesc masiv în cercetare și au talentul de a simți, de a-și imagina ce își doresc cu adevărat consumatorii.
Grupul vivo a început ca un start-up specializat în telefoane fixe și mobile, fondat în 1995, în Dongguan, China. Experiența câștigată în timp a dus la apariția în 2011 a brandului de smartphone-uri vivo.
În mai puțin de zece ani, vivo a ajuns în Top 5 producători mondiali de smarphone-uri, cu 111 milioane de unități vândute anual, conform IDC.
Peste 380 de milioane de oameni din întreaga lume utilizează produse vivo.
Care a fost drumul spre performanță al vivo?
Cel puțin cinci inovații semnificative în industria smartphone
Managerii vivo au înțeles că se pot afirma în domeniul smartphone-urilor doar dacă ies din rând și reușesc să sprinteze în fruntea plutonului mondial.
Astfel, brandul a înregistrat câteva premiere notabile, chiar imediat după lansare:
2012. vivo a fost prima companie care a lansat un smartphone cu un cip hi-fi dedicat (modelul vivo X1.)
2014. A stabilit un record mondial de design: cel mai subțire smartphone fabricat vreodată, modelul vivo X5Max, cu o grosime de numai 4,75 milimetri.
2018. Este anul unor premiere deosebite: vivo lansează primul smartphone cu tehnologia de scanare a amprentelor prin ecran, precum și primul smartphone cu adevărat frameless (all-screen), cu o cameră foto pentru selfie-uri de tip pop-up (modelul vivo NEX).
„Știm, consumatorii sunt frustrați de aplicații complicate, deci trebuie să oferim dispozitive și soluții ușor de înțeles și pentru o experiență de utilizare fără efort”, explică Denny Deng, vicepreședinte, președinte al afacerilor europene vivo. „Gândim lucrurile în mod pragmatic și cu multă atenție, pentru a ne asigura că facem lucrurile corecte, în modul corect.”
Această remarcă a oficialului chinez se referă la filosofia de bază a companiei, Benfen – strădania ca fiecare membru al organizației să-și facă treaba corect, cu rezultatul performanței.
Forța vivo în cercetare și dezvoltare
Creațiile tehnologice vivo sunt rezultatul echipelor de cercetare-dezvoltare din nu mai puțin de zece centre: Shenzhen, Dongguan, Nanjing, Beijing, Hang Zhou, Shanghai, Taipei, Tokyo, San Diego și Xi’an (recent alăturat). Echipele R&D sunt specializate în comunicații 5G, AI, design industrial, tehnologie imagistică și în multe alte domenii de frontieră ale produselor și serviciilor electronice de larg consum.
De exemplu, echipa de cercetare și dezvoltare din Tokyo lucrează în mod dedicat și exclusiv pentru a face experiența camerei cu smartphone-urile vivo una deosebită.
„Suntem foarte mândri de capacitățile noastre de cercetare care ne permit să dezvoltăm inovații care aduc valoare în viețile tuturor” – spune Seon-Il Hwang, vicepreședinte Brand, PR, E-Commerce, Europa.
La ora actuală, vivo edifică un nou centru de cercetare propriu în Dongguan, cu o suprafață construită uriașă, de 650.000 de metri pătrați. Conceptul acestui nou centru este de „super creier” al grupului pentru a imagina viitoarele produse.
Mai trebuie spus că filosofia vivo nu acceptă inovația de dragul inovației, ci o abordare practică, centrată pe utilizator, oferind soluții inovatoare acolo unde acestea au cel mai mult sens, adică în utilizarea de zi cu zi, în lumea reală.
vivo produce anul aproape 200 de milioane de smartphone-uri în cinci hub-uri localizate în China, Asia de Sud și de Sud-Est.
vivo și-a extins rețeaua de vânzări în mai mult de 40 de țări și regiuni.
Condiția pentru succes: parteneriate puternice
vivo colaborează strâns cu Google, ceea ce i-a permis să producă smartphone-uri cu versiuni curate și minimaliste de Google Android, foarte apreciate de către utilizatori, și să aducă actualizări rapide cu fiecare ediție a sistemului de operare.
La fel de importantă, colaborarea cu Qualcomm în domeniul chip-urilor a permis proiectarea și producția unor smartphone-uri performante.
O altă colaborare strategică este cu ZEISS pentru camere foto de top ale modelelor premium.
vivo și fotbalul
Grupul vivo este mândru de faptul că este partener cu UEFA pentru Campionate Europene de fotbal, ediția din acest an și cea 2024.
Conceptul colaborării: atât UEFA, cât și vivo împărtășesc o pasiune pentru excelență și pentru a oferi noi experiențe unice și incitante pentru fani.
Parteneriatul aceasta este și o declarație vivo privind angajamentul pe termen lung față de Europa.
Ce le propune vivo românilor
De anul acesta, brandul vivo este prezent oficial și în România. Deși a fost un brand relativ puțin cunoscut la noi, produsele sale au succes pe piața locală.
Astfel modelele din gama mid-range Y70, Y20s si Y11s vor fi primele disponibile pe piața din Romania, în toate magazinele eMag, iar prețurile recomandate sunt 1199 lei, 999 și respectiv 599 lei.
În ceea ce privește partea de service, vor exista doi parteneri autorizați: Decebal și ESD.
Primele smartphone-uri vivo de pe piața din România: Energie nonstop
Cu o performanță superioară a bateriei, camere foto inteligente și un design fin, seria Y de smartphone-uri vivo a avut deja parte de o bună primire din partea consumatorilor din Europa. Sunt echipate cu procesoare Qualcomm Snapdragon și rulează versiunea minimalistă de Android, care se poate actualiza din prima zi de utilizare.
vivo Y70. Vârf de gamă
În vârful gamei Y se află modelul vivo Y70, un smartphone mid-range cu un design deosebit și specificații excelente. Bazat pe un procesor Qualcomm Snapdragon 665, cu unitate grafică Adreno 610, acesta suportă încărcarea rapidă a acumulatorului prin tehnologia vivo FlashCharge de 33 de wați.
Camera sa foto este echipată cu un senzor de 48 de megapixeli ce suportă Modul Super Noapte pentru fotografia în condiții de iluminare slabă. Sub ecranul AMOLED, modelul vivo Y70 ascunde un senzor de amprente în ecran, în timp ce memoria de 8GB de RAM și 128GB de stocare integrată permit o performanță deosebită. Memoria poate fi extinsă și mai mult prin cardul microSD de până la 1TB, iar suportul pentru memorie poate fi folosit și pentru două carduri SIM simultan. Preț: 1199 lei.
Un preț bun fără sacrificii de performanță: modelele vivo Y20s și vivo Y11s
vivo este cunoscută pentru calitate, indiferent de preț. Acest lucru este valabil și pentru cele două smartphone-uri din gama mid-range – modelele vivo Y20s (999 lei) și vivo Y11s (566 lei).
Ambele smartphone-uri își iau energia dintr-un acumulator de 5000 mAh, care poate rezista două zile cu o singură încărcare, și dispun de un scaner de amprente localizat lateral, în butonul de pornire. Ambele smartphone-uri folosesc procesorul Qualcomm Snapdragon 460.
Camera AI Triple Macro a modelului Y20s (foto) oferă o gamă largă de funcții, inclusiv Face Beauty și Efecte de lumină pentru portrete. Utilizatorii pot schimba perspectivele pentru a transforma toate imaginile surprinse în reușite ale fotografiei. Vine cu o cameră foto principală de 13MP, cu apertură de f / 2.2 și tehnologia PDAF.
(text sponsorizat)