Închide

Ce vrei să cauți?

Cum îți alegi un nume de domeniu pentru afacerea ta online

comert online
comert online

Închide ochii și imaginează-ți că îți deschizi un magazin real pe o stradă comercială și aglomerată. Cum se va numi magazinul? Cum va arăta firma pe care o vei fixa deasupra intrării? Sunt elemente importante pentru succesul afacerii: un nume de magazin bine ales atrage clienții, iar dacă e și memorabil, sugestiv și surprinzător chiar, va funcționa de la sine promovarea word of mouth.
La fel, când pornești o afacere online, alegerea numelui de domeniu pe care îl vor tasta clienții ca să intre pe site-ul tău este o decizie importantă. E recomandabil să nu te grăbești, ci să cercetezi, să te informezi și chiar să faci un brainstorming sau un focus grup ad-hoc cu colaboratorii sau familia pentru cea mai bună alegere.
Schimbarea ulterioară a numelui de domeniu aduce bătăi de cap, de exemplu probleme cu indexarea Google.
Sugestiile următoare nu sunt neapărat pentru specialiști în online, ci pentru antreprenori cu cunoștințe elementare, dar care își deschid un magazin online sau un site de prezentare.

Alege extensia potrivită. Adică, ce vine după punct. Este clar că dacă ai o afacere care se desfășoară aproape exclusiv în țară, extensia .ro este potrivită. La fel, în cazul în care activitatea ta are în principal clienți din lumea largă, e potrivit să alegi .com. O afacere pe care o pornești în Bulgaria va avea natural terminația de domeniu .bg.
Vezi însă că numărul extensiilor a crescut: avem .store și .shop pentru magazine și afaceri e-commerce .diet pentru site-urile care promovează alimentația sănătoasă sau .expert, destinată blogurilor de specialitate și celor pentru construirea brandului personal.

Cum afli dacă numele de domeniu e liber? E simplu, cauți pe internet. Si în câteva secunde poți afla dacă numele e luat sau nu și, mai important, poți găsi  domeniul ideal. La pasul acesta nu te grăbi, cercetează temeinic. Căutarea s-ar putea să-ți mai aducă ceva avantaje: îți vor veni idei de business, plus că mai afli ce mai e pe piață.

Verifică dacă nu cumva numele la care te-ai gândit e marcă înregistrată. Să spunem că ai ales ca domeniu bestcosmetics.com. Intri pe TMView și verifici „best cosmetics”. Ghinion! Sunt înregistrate peste 20 de mărci, variații ale acestei sintagme. Așa că trebuie să găsești altceva. De pildă, „esti frumi”: nu este marcă înregistrată, iar domeniul estifrumi.ro e liber, tocmai bun să-l iei și să îți deschizi un magazin online de cosmetice și accesorii.

Să fie scurt. Un domeniu bun trebuie să conțină până în zece litere și să fie memorabil. Va fi inconfortabil pentru potențialii tăi clienți să tasteze „pieseoriginalepentrumercedes.ro”, plus că e un domeniu greu de reținut.

Nu sta mult pe gânduri. Dacă ai găsit un domeniu care ți se pare potrivit, cumpără-l imediat. Nu ești singurul/singura care plănuiește afaceri iar ideea ta s-ar putea să nu fie unică în acel moment. Peste o zi sau două, e posibil să găsești domeniul luat.

Evită cratima. E dificil de tastat, mai ales că 70% din trafic vine de pe telefoanele mobile. Cifre? De evitat. Merge dacă ai o cifră în brandul tău, de exemplu „Studio 40”.

Cumpără mai multe domenii internet. Uită-te în planul de dezvoltare a afacerii tale pe următorii doi ani. Dacă vinzi piese auto pentru BMW și știi că din iarnă vei vinde și piese pentru KIA, atunci cumpără domenii precum kiakia.ro sau piesekia.ro. Îți va prinde bine. La fel gândește și pentru proiecte speciale, promoții, lansări.

Pentru o afacere, numele de domeniu este un element cheie al brandului. Un nume de site ușor de reținut ne încurajează să îl vizităm și pe viitor.

Companiile care nu au propriul site cu un nume de domeniu unic pur și simplu nu există în percepția potențialilor clienți sau au o credibilitate redusă. Dacă nu găsești nicio informație online despre firma X, te întrebi dacă aceasta mai funcționează și treci rapid la o nouă căutare pe web. Domeniul propriu al afacerii adaugă autenticitate, așadar.

Adaugă comentariu