Închide

Ce vrei să cauți?

Cum e să fii Software Engineer la EA România?

Ce fel de oameni sunt bineveniți ca producători de jocuri

fifa
fifa

Am trecut în vizită pe la prietenii de la Electronic Arts România (EA România), companie care se remarcă prin condițiile deosebite pe care le pune la dispoziția angajaților, ocazie pentru un interviu, cu întrebări comune, cu reprezentanți ai diverselor departamente. Ce lucruri interesante am aflat:

Victor KapraMai întâi, precizează, te rog, care e specializarea ta. Hai să luăm ca exemplu un joc la care ai lucrat. Ce ai făcut practic, care a fost contribuția ta la dezvoltarea acestui joc? Ce limbaje de programare și/ sau tehnologii utilizezi în jobul tău de zi cu zi și cum contribuie rolul tău la „the big picture”?

electronic art fifa

Dana Rusu – Software Engineer Development: Am venit la EA ca C++ Software Engineer. Însă, pe langa C++, am lucrat cu o varietate de tehnologii, de la limbaje de scripting (PYTHON, ActionScript) la framework-uri dezvoltate in house. Am folosit întotdeauna cea mai noua iterație de C++, ceea ce ne-a permis să utilizăm algoritmii din STL (EASTL). Am lucrat la proiectul de EA SPORTS FIFA (FIFA 17- FIFA 22), tranziționând de la dezvoltarea tehnologiilor UI la dezvoltarea logicii de backend pentru Career Mode. Din 2021 m-am alaturat echipei de R&D, iar momentan lucrez în Frostbite la dezvoltarea unei extensii care va fi integrată în toate titlurile EA.
_________________________________________________

electronic arts fifa joc

Eliza Dragomir – Software Engineer Development: Rolul meu este de Software Engineer și lucrez ca backend developer pentru modul de joc FIFA Ultimate Team din EA SPORT FIFA.
Lucrez de șase ani în firmă și aproape în fiecare an am ajutat fie la dezvoltarea unei noi iteratii a jocului, fie în echipa care se ocupă cu mentenanța jocului proaspăt lansat. În fiecare an am ocazia să trec prin toate etapele proiectului, de la planning, la estimarea modurilor noi de joc, la scrierea documentației tehnice și apoi la implementarea și pregătirea jocului pentru lansare. Echipa mea folosește aproape exclusiv Java ca limbaj de programare, împreună cu tehnologii conexe cum ar fi MySQL, Maven, REST, diverse „profiling tools”, precum și librării și tools interne cu care asigurăm dezvoltarea micro și macro a serviciilor care stau la baza modului de joc. Având în vedere numărul de utilizatori pentru care livrăm, pe lângă încercarea de a crea un joc cât mai stabil și cu un minim de „bug-uri”, trebuie să avem în permanență în vedere și performanța codului scris. Noi lucrăm îndeaproape cu o serie de echipe partenere astfel încât să fim cât se poate de siguri că îndeplinim criterii de securitate, performanță, calitate, precum și că oferim un „user experience” cât mai bun.
_________________________________________________

electronic arts fifa game

Ioana Popescu – Software Engineer (RPM – Release & Preservation Management department): Sunt Full Stack Developer iar proiectul pentru care lucrez în Electronic Arts România nu este un joc, ci este despre jocuri. Aplicația se numește Gamevault și, așa cum îi spune și numele, este un fel de seif pentru jocuri. Toate jocurile dezvoltate în companie sunt arhivate și păstrate cu ajutorul acestei aplicații pentru utilizări ulterioare. De exemplu, atunci când se lucrează la un joc „remastered” se apelează foarte mult la documentație, art work, cod sursă și tot ce s-a putut păstra din jocul inițial. Practic aplicația dezvoltată de mine și echipa mea este una utilizată intern de colegii noștri, iar în dezvoltarea ei folosim Java, VueJs, Kafka, ElasticSearch și AWS.
_________________________________

electronics arts fifa game

Claudia Mănescu – Software Engineer (Game Dev Application Services department): Specializarea mea este de Full Stack .NET Software Engineer, ceea ce înseamnă că lucrez preponderent în C# și framework-ul .NET, precum și toate tehnologiile conexe. Sunt de aproximativ 7 ani în companie și am avut ocazia să văd evoluția acestor tehnologii și să le implementez în fiecare dintre etapele lor pe proiectele pe care lucrez, pentru că folosim pe cât se poate tehnologiile de ultimă oră.
Ar fi dificil să menționez un joc la care am lucrat, întrucât, în mod direct, nu am lucrat la niciunul, însă în mod indirect am lucrat la aproape toate titlurile EA. Motivul din spate este natura rolului meu. Lucrez în departamentul GDIS (Game Development Infrastructure Services), care livrează întocmai ceea ce probabil intuiți, servicii și aplicații destinate dezvoltării de jocuri. De la aplicații de localizare, la sisteme de versionare a codului sursă, sisteme automatizate de „access requests”, „backlog maintenance”, vizualizare de workflow-uri, până la un studio virtual care să ajute developerii să obțină un spațiu de lucru complet configurat, mult mai rapid decât dacă toate aceste lucruri ar fi fost facute manual.
Întrebarea îmi amintește de un exercițiu de creativitate: dacă un copil de 5 ani te-ar întreba ce faci în fiecare zi la muncă, ce răspuns ai da pentru ca el să înțeleagă? Răspunsul meu ar suna în modul următor: să presupunem că developerii de jocuri sunt niște copii care construiesc un castel de nisip. Ei bine, ceea ce fac eu reprezintă lopeţelele și formele cu care ei construiesc castelul și mă asigur că le au întotdeauna la îndemană atunci când au nevoie de ele.
_________________________

electronic arts fifa game

Tiberiu Oprea – Software Engineer (DRE – Development Release Engineering): Specializarea mea este de DevOps Engineer în cadrul echipei Development and Release Engineering (DRE) și predominant am lucrat la proiectul FIFA. Suntem echipa care trece codul scris de dezvoltatori prin mai multe etape cum ar fi compilare, testare și împachetare. Practic, ducem liniile de cod scris până la formatul care va ajunge pe piață la jucători, fie pe discuri, prin Origin, Steam sau orice alt mod de distribuție. Pe lângă asta, oferim echipei de dezvoltare feedback important legat de calitatea schimbărilor pe care aceștia le fac – fiecare schimbare va porni procesele noastre de compilare și testare, iar în cazul unei erori, dezvoltatorul va fi notificat pentru a putea repara cât mai rapid. Bineînteles, toate aceste procese au nevoie și de o vastă infrastructură pe care să ruleze iar aceasta este tot în grija noastră. Predominant folosim mașini virtuale cu hardware-ul în studio, dar experimentăm deja și mașini virtuale în cloud.
Codul nostru este predominant scris în Groovy, Python și Powershell, pentru infrastructură folosim tehnologii ca Packer, Terraform și Ansible, iar orchestrarea o facem prin Jenkins și GitLab Pipelines.
________________________

Intră pe ea.com/romaniacareers și vezi cum poți să fii parte din echipa EA România.
_____________________

Victor KapraCum arată colegii ideali pentru tine? Ce fel de colegi îți dorești (calități, competențe, comportamente), astfel încât să îți facă plăcere să colaborați, iar productivitatea să fie deosebită? Ne referim la cei noi, care se vor angaja în viitorul apropiat.

Dana Rusu: De 6 ani de când sunt la Electronic Arts, am avut ocazia să fac parte din mai multe echipe și am întâlnit în fiecare oameni minunați, atât din punct de vedere tehnic cât și personal, cu care poți să discuți absolut orice, mai ales pe partea de Nerd Culture, pe care o iubim cu toții.
Cred că cel mai important lucru pentru colegii noi, pe lângă abilitățile tehnice, este să fie deschiși către ideea de muncă în echipă, lucru care va duce, cu siguranță, la interacțiuni creative, nu doar pe partea tehnică, ci și pe partea de fun 🙂
Eliza Dragomir: Trecând peste competențele tehnice, cred că una din cheile succesului este abilitatea și plăcerea de a lucra în echipă. O bună parte din munca de zi cu zi se bazează pe colaborare, de la brainstorming-uri, la code reviews, la peer programming și debugging, până la sedințele în care pur și simplu bem cafeaua și socializăm. Îmi place foarte mult echipa în care sunt și că peste tot în EA întâlnesc oameni deschiși, proactivi și dornici să ajute și să descoperim împreună cele mai bune soluții. Nu în ultimul rând, nu strică să îți facă plăcere să bei o bere rece (sau orice altceva) împreună cu colegii după o săptămână de muncă 🙂
Ioana Popescu: Echipa în care lucrez este minunată, și, deși este distribuită în diverse locații, ne înțelegem foarte bine și lucrăm foarte strâns. În această echipă întotdeauna am avut libertatea de a mă exprima și am simțit că ideile și sugestiile mele sunt ascultate. Pentru mine, colegii ideali sunt oameni deschiși, dornici să învețe lucruri noi, tehnologii noi, să se adapteze și să fie team players. În mare, deciziile le luăm ca echipă, discutăm deschis soluții și idei, deci colegii noi ar trebui să se adapteze la acest mindset. Un mare plus ar fi să fie dispuși să joace cu noi un Need for Speed sau Knock Out City după program. 🙂
Claudia Mănescu: Deși cu siguranță abilitățile tehnice nu sunt de ignorat, pentru mine cel mai important este ca noii colegi să demonstreze curiozitate și team-work. Îmi place să colaborez cu oameni creativi, proactivi și capabili să înțeleagă imaginea de ansamblu.
Indiferent de nivelul de experiență, o persoană capabilă să mă facă să îmi pun întrebări noi și să privesc situația din unghiuri inedite este o persoană cu care mi-ar plăcea să lucrez.
Tiberiu Oprea: Atunci când vine vorba de echipa în care lucrez, mă văd înconjurat de oameni deschiși și binedispuși, dornici să își împărtășească atât ideile, cât și nelămuririle, să se implice și să îi ajute pe cei de lângă, indiferent de natura situației. Împreună descoperim lucruri noi, încercăm să găsim rezolvări la problemele cu care ne confruntăm zi de zi, dar mai presus de orice evoluam noi, atât pe plan profesional, cât și personal. Nu degeaba ne numim o “echipa”, pentru că doar împreună ducem la bun final proiecte de succes și ne putem bucura de o reușită garantată.

Victor Kapra: Care sunt, din punctul tău de vedere, trei calități/ avantaje ale EA România ca angajator?
Eliza Dragomir: 
Unul din lucrurile care îmi plac la EA România este faptul că suntem deschiși schimbărilor și reactivi la cerințele angajaților, astfel că îmbunătățim în permanență sfera de oportunități de dezvoltare atât personală cât și profesională. În fiecare an, angajații au oportunitatea de a participa la diverse cursuri, atât tehnice, cât și de soft skills, conferințe, hackathons și concursuri care încurajează dezvoltarea personală și inovația la nivel de proiect sau al proceselor interne.
Un alt lucru pe care îl apreciez la companie, cel puțin pe proiectele în care am fost eu implicată, a fost atitudinea leadershipului și nivelul de organizare al proiectelor astfel încât să se pună în balanță atât wellbeing-ul angajaților cât și bunul mers al proiectului. Am simțit mereu că exista un bun „work-life balance” în companie și o foarte bună comunicare și colaborare cu managementul la nivel de proiect.
Nu în ultimul rând, micile „perks” cum sunt sălile de relaxare cu console de gaming, petrecerile cu care sarbătorim diverse milestones în proiecte, zilele cu înghețată sau cadourile personalizate aduc o notă distractivă în rutina de zi cu zi și ajută la formarea unei atmosfere de lucru plăcută.

fifa

Ioana Popescu: Sincer, sunt în EA România de un an și jumătate doar, dar e un job unde mă simt acasă. Deși mi-am început acest capitol din carieră în timp ce eram blocați cu toții acasă în pandemie, am fost primită cu brațele deschise, mi-a fost oferit timp de adaptare atât la proiect cât și la tehnologiile folosite. Toată lumea pe care am cunoscut-o în această perioadă este foarte prietenoasă și dispusă să te ajute. Cu diverse ocazii se organizează campionate de gaming, jocuri trivia sau tot felul de evenimente la nivel de companie worldwide sau local. Aceste detalii te fac să ieși din rutina tehnică și să te relaxezi puțin împreună cu colegii. În EA România sunt multe oportunități de dezvoltare, atât tehnice cât și de soft skills.
Claudia Mănescu: EA România este o companie care îmbrățișează egalitatea de șanse. Indiferent de nivelul de experiență, vechime sau rolul pe care îl ai în cadrul companiei, întotdeauna vei putea găsi o inițiativă internă care să te susțină. Pentru cei în căutare de mentorship, avem programe excelente care facilitează astfel de activități pentru toți angajații.
Un alt avantaj pe care EA România îl are este programul de Wellbeing și platforma globală de Mental Health, inițiative care au existat înainte de pandemie și care continuă să surprindă angajații cu noi beneficii.
Nu în ultimul rând, există multe platforme care sunt dedicate facilitării unei mai bune experiențe pentru angajați, pornind de la procesul de onboarding până la programe care ajută la dezvoltarea unor noi abilități, precum workstream-ul de Learning and Development, din care, de curând, am oportunitatea să fac și eu parte. Majoritatea acestor inițiative sunt pe bază de voluntariat și mă bucur să spun că avem mulți colegi care doresc să se implice.
Pentru cineva care se gândește să ni se alăture, acestea ar putea fi câteva dintre punctele majore de interes.
Tiberiu Oprea: Pentru mine, întotdeauna a fost foarte important să pot învăța lucruri noi și să nu mă plafonez la o singură tehnologie. Am fost foarte bucuros de faptul că la Electronic Arts am avut constant oportunități de a interacționa cu lucruri noi și de a impacta pozitiv desfășurarea proiectelor în echipă. De asemenea, suntem întotdeauna încurajați să dedicăm timp activităților de inovație și learning și să participăm la cursuri și conferințe.
În aceeași ordine de idei, o foarte mare calitate a EA este că, dacă iți dorești, poți discuta deschis despre opțiunea de a lucra într-o altă echipă sau locație EA, în funcție de situație și obiectivele tale. Sunt foarte mulți colegi care au pornit într-o anume echipă și/ sau țară, iar în prezent au schimbat cel puțin una dintre cele două. Personal, mi se pare un avantaj foarte mare deoarece ai în continuare siguranța de a lucra la o companie foarte bună, dar și oportunitatea de a experimenta și de a afla lucruri noi la care excelezi.
Un alt avantaj pe care îl voi menționa: îmi este foarte ușor să păstrez un echilibru între viața personală și cea profesională la Electronic Arts. Programul flexibil, înțelegerea din partea leadershipului, cât și multiplele programe și cursuri reprezintă un real ajutor în echilibrarea balanței.
__________________________

Intră pe ea.com/romaniacareers și vezi cum poți să fii parte din echipa EA România.

Citește și Electronic Arts oferă acțiuni ale companiei fiecărui nou angajat.

Adaugă comentariu