Închide

Ce vrei să cauți?

Odată cu apariția chatboților AI, unii publisheri își dau seama că SEO s-ar putea să nu mai fie de ajuns

Baza traficului ar putea să redevină comunitățile

Apariția chatboților bazați pe inteligența artificială generativă reprezintă o amenințare pentru producătorii de conținut care depind esențial de traficul venit din motoarele de căutare – în unele cazuri în proporție 80%.
Acești producători creează conținut bazat pe SEO, conținut care să răspundă la chestionări simple pe care utilizatorii le introduc în motoarele de căutare, de pildă „rețetă rapidă de paste” sau „chirurg bun în orașul X”.
Chatboții, cum sunt ChatGPT de la OpenAI sau noua dezvoltare Bing de la Microsoft, au potențialul de a deturna o parte din traficul online clasic generat de search. Cauza: boții oferă răspunsuri complexe la întrebări (nu discutăm acum cât de corecte) fără ca utilizatorul să cotrobăie și să dea click-uri într-o coloană de link-uri mai mult sau mai puțin relevante, așa cum se întâmplă acum pe Google.

Primele mișcări de pregătire
Ca urmare, unii editori de lifestyle, precum Bustle Digital Group și Leaf Group, își mută resursele redacționale de la conținutul bazat pe SEO la producția de povești originale și de opinii personale. Schimbarea editorială a Bustle Digital Group va prioritiza, de asemenea, conținutul vizual original, în special  povești pline de umor, experiențe împărtășite, sfaturi. La site-ul specializat în design interior Hunker al Leaf Group, accentul va fi pus pe conținut care indică „expertiza și punctul de vedere al redactorilor”.

Dacă chatboții AI vor trimite Google Search la pensie, va fi „o problemă pe care trebuie să o rezolvăm”, explică un director de conținut. „Speranța noastră este că va mai exista loc – chiar dacă un loc mai mic – pentru calitatea muncii generată de un om în carne și oase”.

Desigur, emoția privind viitorul în publishing  e semnificativă, însă modelul de business redescoperit acum de unii, care presupune construirea de relații directe cu cititorii (abonamente, newslettere) pentru a nu depinde esențial de traficul venit din search, nu e nou.

Interesant (și poate amuzant) este că, pe de altă parte, ChatGPT începe să fie folosit intens pentru obținerea de performanțe SEO.

Adaugă comentariu