Hangar 14, pe aeroportul Schiphol – Amsterdam.
După meticuloase verificări de securitate, ajungem sub burta unui colosal Boeing 747 Jumbo Jet.
Dacă a vrut să-i impresioneze pe invitații la conferința de presă, KLM a reușit: privit de jos și de aproape, avionul pare decorul unui film SF american. Nu e însă deloc butaforie, uriașul chiar zboară de la un continent la altul, dar acum s-a oprit în hangar pentru reparațiile/verificările periodice.
Pe scena de sub Jumbo Jet urcă oficiali ai KLM.
„Avem 3,5 milioane de followers pe Facebook și 25.000 de interacțiuni pe săptămână cu clienții KLM prin rețelele sociale.
Dăm răspuns la întrebările/solicitările venite prin Social Media în maximum 60 de minute.
Rezolvăm problemele călătorilor noștri semnalate prin Facebook și Twitter în maximum 24 de ore.
Avem echipă de 80 de oameni dedicată Social Media care lucrează în 10 limbi, 24 de ore din 24.
Ce urmează după toate acestea?
Aviation Empire! ”
Aviation Empire, lansat ieri de KLM, este un joc 3D de strategie pentru smartphone-uri și tablete cu sisteme de operare iOS și Android.
Jocul îți permite să îți construiești virtual propria companie aeriană, să investești în flote de avioane, să construiești aeroporturi, să alegi destinații de zbor.
Fiecare nivel al jocului corespunde unei etape din istoria de 93 de ani a KLM. Astfel, Aviation Empire începe la 1919, cu zborul peste Canalul Mânecii.
„În strategia noastră de promovare, Aviation Empire este platforma socială care urmează după Facebook și Twitter” – afirmă un oficial KLM.
Jocul, gratuit, va putea fi descărcat „foarte, foarte curând”.
Numele i-a fost ales în urma unui sondaj desfășurat pe Facebook iar la testele din faza de dezvoltare au participat 180 de gameri, inclusiv din România.
Dezvoltatorul jocului, compania Little Chicken, a evaluat împreună cu KLM aproximativ 100 de concepte înainte să ajungă la Aviation Empire.
Integrare cu lumea reală
Lumea virtuală a Aviation Empire se va integra în lumea reală: odată ajuns într-un aeroport real, dacă dai check-in bazat pe GPS, primești acces în aeroportul virtual corespondent din joc.
De asemenea, anumite modele de avioane vor putea fi cumpărate cu bani real.
Cum lucrează Aviation Empire pentru KLM
Aviation Empire se încadrează în tendințele la modă în promovarea serviciilor și produselor: gamification și marketingul social.
KLM spune că această platformă de joc merge pe principiul ”Sales without sales”: nu își propune să vândă direct produse, să ofere puncte de loialitate, ci să promoveze indirect serviciile companiei aeriene printr-o experiență plăcută consumatorilor care să determine fidelizare și recomandări.
Un clip de prezentare a jocului:
Și pagina de Facebook a jocului.
3 comentarii Adaugă comentariu
Sper sa vad si in romania cat mai multe proiecte bazate pe gamification. Cred ca se pot obtine rezultate frumoase, mai ales ca romanilor le place sa fie motivati ca sa faca ceva, iar prin gamification poti sa obtii asta.
Din pacate probabil pentru Tarom aceste lucruri pot fi considerate SF-uri.. Ei nu sunt in stare sa dea stiri pe site-ul lor si pe retelele sociale traduse in mai multe limbi: chiar sunt stiri diferite in romana si engleza 🙂
Tarom e ok ca si companie. Faptul ca nu e ok pe bula social media e oarecum irelevant.