În trainingurile pe care le țin, insist pe ideea că fiecare companie/organizație trebuie să stabilească un set de reguli de comportament ale angajaților săi în Social Media.
De ce?
Pentru că discuțiile de pe Facebook, de pe forumuri sau posibilitatea de a comenta articole online creează adesea pofta de a reacționa la nervi, oboseală sau pe fondul dezinhibiției generate de bere. Dacă adaugăm la acestea și o anumită cantitate de stupizenie, perfect omenească, riscul unei reacții nepotrivite în online venită din partea unui angajat crește.
Ca exemplu amuzant/trist dau cazul (din 2009) al șefului spionajului britanic, ale cărui fiică și soție tocmai descoperiseră Facebook-ul și, până să li se taie accesul, au reușit să posteze destule chestii „interesante”.
Bun, avem nevoie de proceduri pentru organizație, dar de unde ne inspirăm în redactarea acestora?
Sunt câteva companii care au rezolvat problema (setul de reguli este prins ca anexă la contractul de muncă), dar foarte multe abia acum se gândesc la asta.
Un punct de pornire ar putea fi IBM Social Computing Guidelines. Deși este din 2005, setul de reguli rămâne valabil.
Un document mai recent care poate fi folosit ca sursă de inspirație este „Social media guidance for civil servants”, redactat în urmă cu un an de Guvernul Marii Britanii:
Ghidul poate fi descărcat de aici.
Guvernul Marii Britanii poartă o intensă conversație cu cetățenii pe rețele sociale (un exemplu din 2010), iar premierul David Cameron are 2,3 milioane de followers pe Twitter.
Totodată, trimisul Marii Britanii în România (până pe 4 iulie in august 2014), HE Martin Harris, a fost foarte activ pe rețelele sociale.