cartea de la ora 5

Foarte, foarte fin a sugerat criticul și scriitorul Dan C. Mihăilescu că noua sa emisiune Cartea de la ora 5, produsă de eMAG, ar putea să fie o oarecare alternativă la Știrile de la ora 5, format de televiziune inventat de Pro TV pe vremea guvernării Năstase, pentru a evita comenzile politice într-o vreme când România era în pericolul de ajunge o dictatură blândă, în zona gri a Europei.
Știri cu violuri, omoruri, topoare, sânge, tragedii, cu personaje culese din drojdia societății, prezentate ca fiind evenimente esențiale pentru România, și care au contaminat, prin imitare, apoi cam toată presa românească.

Apropo de Pro TV, postul a reușit recent un autogol semnificativ în propria imagine, după ce a renunțat la emisiunea Omul care aduce cartea, pe care Dan C. Mihăilescu o făcea de 15 ani. Renunțare inexplicabilă, de vreme ce rating-ul emisiunii era decent.
(În fine, Pro TV e un post comercial, care trebuie să scoată cât mai mulți bani din reclamă, așa că deciziile sale privind grila de programe sunt luate în consecință.)

Cazul s-a transformat într-o dezbatere națională, ceea ce a pus reflectoarele pe Dan C. Mihăilescu.
Astfel că destui așteptau să vadă dacă criticul va mai avea spațiu public de exprimare.
I s-a propus chiar să-și dea doctoratul (la 62 de ani!) pentru a preda Comunicare la Cluj – „Ce fel de profesor de Comunicare aș fi fost eu, un bâlbâit?! – s-a întrebat el, retoric și cu umor.

Ideea continuării emisiunii a venit de la eMAG, care, abil, s-a mișcat foarte repede, astfel încât Dan C. Mihăilescu va ieși din nou pe sticlă de luni, 1 februarie, cu emisiunea Cartea de la ora 5.
Dar nu pe sticla televizoarelor, ci pe sticla computerelor, a tabletelor și smartphone-urilor, adică pe site-ul CarteadelaOra5.ro și pe canalul Youtube dedicat.
(Gândire de perspectivă, din moment ce timpul petrecut pe TV de români scade, dar crește cel consumat în online, vezi aici un studiu.)

cartea de la ora 5

Vor fi 5 emisiuni de câte 5 minute pe săptămână, filmate acasă la critic, și produse de eMAG prin fundația sa.

Iulian Stanciu, CEO eMAG, vede Cartea de la ora 5 ca un club de lectură, inspirat din tradiția Five o’clock, interactiv, cu comentarii și discuții între utilizatori.
Dan C. Mihăilescu nu va interveni în șirul de comentarii de pe site, dar le va răspunde în emisiune unora dintre comentatori.

cartea de la ora 5
Dan C. Mihăilescu și Iulian Stanciu lansând „Cartea de la ora 5” în subteranele Hanului Gabroveni.

Site-ul va fi liber de reclamă, chiar și discretul logo eMAG nefiind cu link activ către magazinul online – promite Iulian Stanciu.
eMAG vinde online și cărți  (o căutare pe termenul „carte” pe site returnează peste 80.000 de rezultate). Putem spune că mai importantă decât reclama este formarea viitoarelor generații de cititori.

Lansarea emisiunii Cartea de la ora 5 este, probabil, cel mai consistent și important proiect de branded content din ultimul an și ar putea coagula în timp o interesantă comunitate.

Condiții sunt: Dan C. Mihăilescu este genul de intelectual de marcă, deloc gomos și infatuat, care evită prețiozitățile inutile de limbaj (sau folosește avalanșe de neologisme demonstrativ, pentru a ironiza comportamentul), întâlnite la alți intelectuali din generația sa. Este spumos, povestitor desăvârșit și stârnește pofta de a citi.

Televiziunea a murit în domeniul cultural, trăiască online-ul! – pare să fi fost motto-ul lansării de aseară a noii emisiuni Cartea de la ora 5.

Și un video de la lansare, în care Dan C. Mihăilescu povestește cât de intens a fost înjurat pentru că, într-o vreme, se declara inamicul ebook:

2 Comments

  1. O veste bună. Cei de la Fundația eMag îmi sînt din ce în ce mai simpatici, fac multe lucruri bune. Sper totuși că alegerea stilistică a acestui teaser video (fără lumină pe personajul principal) nu e o indicație cu privire la calitatea tehnică a pilulelor 🙂
    Alina

  2. Lumina nepotrivită din teaser mi se datorează. 🙂

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close