chivas-the-venture

Ai un start-up? Rândurile următoare sunt pentru tine. Mai ai doar câteva săptămâni să te înscrii în competiția internațională Chivas The Venture. Detalii:

Primesc destule email-uri prin care diverși antreprenori la început de drum îmi cer să le promovez startup-urile. Îi ignor în cele mai multe cazuri din cel puțin un motiv: un search pe net îmi arată că propriile prezentări online ale afacerii la care visează sunt făcute școlărește, la repezeală, neglijent.
Nu mă poți convinge că ideea și strategia ta de business sunt ok, dacă nu știi să explici ce vrei de fapt.
Nu învinovățesc pe nimeni: priceperea de a construi o afacere și de a-i convinge și pe alții că este viabilă se învață.

De fapt nici nu ar trebui ca un antreprenor la începutul sau la mijlocul drumului spre un eventual succes să trimită email-uri bloggerilor/jurnaliștilor cu rugămintea de a fi promovați.
Pot găsi căi mai eficiente pentru a scoate capul în lume, pentru a verifica dacă ideea lor e valabilă și pentru a li se deschide drumuri interesante de dezvoltare, inclusiv finanțare.

Una dintre aceste căi pe care o recomand în urma experienței convingătoare pe care am avut-o anul trecut este înscrierea în competiția internațională Chivas The Venture.

Chivas The Venture oferă business-urilor cu impact social oportunitatea de a se dezvolta, de a primi finanțare și, nu în ultimul rând, de a obține recunoaștere internațională. Iar când scoți capul în lume, deja oportunitățile devin uriașe.

Ce este Chivas The Venture
Datorită unor oameni ambițioși, România a fost acceptată anul trecut în clubul select de 32 de țări în care se desfășoară competiția internațională de antreprenoriat social Chivas The Venture.

Trebuie să lămurim mai întâi ce înseamnă antreprenoriat social. În această categorie intră startup-urile cu afaceri care pot schimba societatea în bine, adică propun soluții pentru rezolvarea unor probleme economice, sociale, culturale.

Un start-up care vinde online miere nu este unul social. În schimb, un start-up care vinde miere online dar propune și un mecanism de dezvoltare a apiculturii în zonele defavorizate pentru eradicarea sărăciei poate fi considerat social.
Ca să înțelegem mai bine, să precizăm și că spre deosebire de o organizație caritabilă, un start-up social face și bine societății, dar urmărește și profitul contabil.

Să ne întoarcem la Chivas The Venture.
La prima sa participare internațională, la ediția 2016, România s-a prezentat onorabil, astfel că a fost invitată și anul acesta în competiție.
În 2016, au fost 70 de înscrieri de la antreprenori români care au ales să rezolve diferite nevoi prin înființarea unor afaceri cu impact social, scalabile și profitabile.
Pe primul loc s-a situat SafeDrive, aplicația mobilă care diminuează numărul accidentelor rutiere cauzate de utilizarea telefonului la volan. SafeDrive a reprezentat România în finala globală a competiției și a ajuns până în sferturile de finală The Venture.
Finanțarea totală primită în etapa globală se ridică la 10.177 dolari.

În finala locală The Venture au mai participat: Babele – platformă online de open sourcing dedicată inovației, Bookster – prima bibliotecă pentru companii din România, ORIN System – compania care își propune să reducă poluarea prin sisteme integrate de iluminat, și Symme3D – start-up-ul care produce imprimante ce printează tridimensional părți anatomice umane.

Important: Cum poți să te înscrii în Chivas The Venture

Orice afacere socială cu venituri anuale mai mici de 1.500.000 de dolari și aflată într-unul dintre stadiile Discovery, Start-up sau Growth stage poate intra în cursa pentru milionul de dolari oferit de The Venture.

Antreprenorii români trebuie să se înscrie pe site-ul TheVenture.com până la data de 30 octombrie 2016. Găsești pe site toate informațiile necesare.
După finalizarea înscrierilor, cele mai bune 10 business-uri vor fi selectate pentru a participa la o sesiune de pitch, pe 23 noiembrie 2016. În urma acesteia, juriul competiției va alege cinci finaliști în etapa locală.

chivas the venture

Toți cei cinci antreprenori vor participa la o sesiune de mentorat organizată de Chivas The Venture. Finaliștii își vor demonstra abilitățile de business în cadrul a patru probe, câștigător fiind desemnat acela care va reuși să convingă juriul că merită să reprezinte România la etapa globală.

Câștigătorul etapei naționale va primi 5.000 de euro și oportunitatea de a trece prin stagii de pregătire și consiliere personalizată pentru antreprenori în etapa globală (martie – iulie 2017):

experiența unui Accelerator de business, unde, timp de o săptămână, va participa la un program de mentorat dezvoltat în colaborare cu Centrul Skoll pentru Antreprenoriat Social de la Universitatea Oxford;

participarea la pitch-ul final, unde va cunoaște cele mai bune business-uri cu impact social din toată lumea și își va prezenta ideea în fața unor experți internaționali în domeniul afacerilor;

șansa să obțină finanțarea necesară îndeplinirii obiectivelor sale. Astfel, un vot public al oamenilor din întreaga lume va decide modul în care trebuie să fie distribuiți, între finaliști, primii 250.000 de dolari din premiul de un milion, urmând ca restul premiului (750.000 dolari) să fie acordat la pitch-ul final, în urma deciziei juriului.

Mentorii Chivas The Venture

Întregul demers de a descoperi cel mai promițător business cu impact social din România va fi analizat și supravegheat cu atenție de o echipă de mentori formată din:

George Buhnici, realizator ilikeIT, emisiune TV săptămânală care prezintă noutăți din tehnologie, și owner Cavaleria.ro, un proiect inovator pe piața de publishing din România;

Să știi să crești un business, dar mai ales să știi când e nevoie să îl adaptezi ori să îl transformi, asta înseamnă inovație în afaceri. O idee bună, cu impact social, este aceea care se uită la status-quo și propune o ieșire, o soluție. Un om deștept ne va arăta cum poate rezolva o situație, însă eu îl caut pe cel genial. El va fi cel care ne va uimi cu soluția prin care evităm problemele cu totul și cel pe care îl voi susține în competiția Chivas The Venture – spune George Buhnici.

Marius Ghenea, expert în domeniul antreprenoriatului și cel care a pus bazele companiilor Flamingo și FIT Distribution, fiind în prezent coordonatorul investițiilor unor fonduri de Venture Capital ale 3TS Capital Partners pentru Europa Centrala și de Est;

Expertiza se învață din business-ul real, nu din cărți, se deprinde în timp și nu peste noapte. Aici nu poți merge pe scurtătură. Iar The Venture este, în opinia mea, începutul unei călătorii în lumea afacerilor, nu punctul de final, nici măcar cel de mijloc. Candidații au o șansă extraordinară să arate nu doar juriului, dar și întregii opinii publice din Romania că pot schimba lumea. Iar cei mai buni dintre ei chiar vor ajunge să o schimbe – explică Marius Ghenea.        

Cristian China Birta, antreprenor online, consultant și blogger pe www.cristianchinabirta.ro,  fiind totodată Managing Partner la Kooperativa 2.0, o agenție specializată în blogging. Kooperativa este un business care s-a născut din pasiune pentru social media și domeniul 2.0;

Pasiunea este partea irațională a unui business, care nu intră nicicum într-un excel. Fără ea, e greu să răzbești în antreprenoriat. În prima ediție The Venture, criteriul meu principal de jurizare subiectivă a fost tocmai pasiunea pe care mi-au transmis-o participanții. Pentru că regula mea de bază este asta: dacă tu nu ești cel mai pasionat om din lume de businessul tău și nu arăți asta de fiecare dată când ai ocazia, cum poți să ceri celorlalți să vadă pasiunea în ceea ce faci? Așa că vreau multă pasiune de la participanți. Mai bine să dea pe dinafară decât să stea pitită! – explică Cristian China Birta.

Tudor Furir, Directorul General al Pernod Ricard România și Republica Moldova, fiind considerat unul dintre cei mai experimentați executivi români și având o experiență de peste 20 de ani în cadrul unor companii renumite precum Coca Cola, Mars și, din 2005, Pernod Ricard.

La prima ediție The Venture în România, am fost onorați să descoperim foarte multe business-uri cu o puternică amprentă socială și să-l trimitem pe cel mai bun dintre ele să reprezinte România în etapa globală. Experiența din primul an de competiție ne-a demonstrat că viitorul în antreprenoriat a luat o direcție nouă și că există multe idei bune cu impact social, care merită sprijinul nostru. De aceea, The Venture va continua să ofere antreprenorilor sociali români șansa de a-și face auzită vocea, nu doar pe plan local, ci și global. – spune Tudor Furir.

Mentorii The Venture au în comun succesul, dar se diferențiază printr-o valoare distinctă, care le-a ghidat drumul de la idee la business: inovație, expertiză, pasiune. Fiecare dintre ei reprezintă un exemplu al faptului că, în afaceri, succesul se poate obține indiferent de valoarea care stă la baza motivației antreprenorului. În The Venture, membrii juriului îi așteaptă pe acei antreprenori pasionați, inovatori sau experți, fiecare cu idei care pot schimba lumea.

Cele cinci săptămâni care au mai rămas pentru înscriere trec repede. Dacă ai un start-up cu valențe sociale, înscrie-l! Sunt șanse mari nu numai să câștigi finanțare pentru dezvoltare, dar și să treci printr-o esențială școală de antreprenoriat.
Plus că vei beneficia de promovare gratuită și eficientă în presă, pe bloguri și pe rețele sociale!

——————————————————————————–

Partenerii Chivas The Venture

Printre partenerii Chivas The Venture se numără Innovation Labs, programul de mentorat și dezvoltare pentru cei pasionați de tehnologie și antreprenoriat și RICAP, programul de accelerare care sprijină antreprenorii în tehnologie să ajungă cu produsele lor pe piața globală.

Alături de Chivas The Venture se află și revista BIZ, brand-ul care de 15 ani organizează evenimente de afaceri în 9 orașe din țară și 8 capitale din lume, și Business Days, platforma de networking dedicată antreprenorilor și managerilor români.

Despre Chivas Regal

Chivas Regal este un brand global de whisky și principalul scotch whisky al producătorului Chivas Brothers, fiind prezent în peste 150 de țări din Europa, Asia și America. Gama Chivas se remarcă prin stil, consistență și exclusivitate și cuprinde băuturile Chivas Regal  12, 18 și 25 Year Old.

Despre Pernod Ricard

Pernod Ricard este co-liderul mondial al vinurilor şi băuturilor spirtoase, creat în 1975 de fuziunea dintre Ricard şi Pernod, Grupul deţine în prezent unul dintre cele mai prestigioase portofolii de branduri din domeniu precum Ballantine’s, ABSOLUT Vodka, Chivas Regal, Jameson, The Glenlivet, Martell, Havana Club, Beefeater, Mumm, Perrier-Jouët si Jacob’s Creek. Pernod Ricard are 18.000 de angajati, se dedică unei politici de dezvoltare sustenabilă şi încurajează consumul responsabil. Strategia Pernod Ricard se bazează pe 3 valori cheie care îi ghidează expansiunea: spiritul antreprenorial, încrederea reciprocă şi un simţ etic dezvoltat

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close