pitch

Vasile a primit o fotografie de la fiul său stabilit la Los Angeles. Îl înfățișa în week-end, plimbându-se cu o bicicletă închiriată pe malul Pacificului.  Și Vasile a avut o revelație: ce-ar fi să avem și noi, la Suceava, un astfel de sistem bike sharing, doar suntem oraș turistic, nu?

Vasile lucrează la Carrefour, ca responsabil cu protecția muncii și a mediului.
Este unul dintre cei 14.000 de angajați care au acces la platforma online internă „Am o idee”.
Mecanismul platformei e simplu, dar eficient: nu contează ce post ocupi la Carrefour – poți să fii casier, să aranjezi marfa la raft, patiser sau manager de departament -, dacă îți vine o idee despre cum ar putea merge treaba mai bine în magazin, o descrii pe platformă.
Iar dacă propunerea este votată de un număr mare de colegi, e semn că pare interesantă.
Și ești invitat de echipa independentă ”Am o idee”, formată din nouă specialiști din diverse departamente Carrefour,  să mergi cu propunerea ta mai departe, la hackathonul intern Carrefour Innovation Nest, spre a o dezvolta și valida.
Astfel, propunerile angajaților Carrefour sunt tratate ca niște startup-uri cu potențial.

Până la un eventual studiu de fezabilitate pe ideea complexă a unui serviciu bike sharing Carrefour, Vasile (foto) a venit cu un proiect imediat realizabil: rastele de biciclete pentru clienții hipermarketului. A calculat costuri, a descris amplasamentul și modul de construcție și s-a numărat printre cei șase câștigători ai hackathonului.

carrefour

Am petrecut două zile la acest „cuib” de inovație, printre echipe de angajați Carrefour, ale căror propuneri au fost votate masiv de colegi.
Ca la orice Hackathon, echipele și-au rafinat proiectele cu ajutorul unor mentori și apoi au intrat în două runde de pitch prin vot electronic.
Au fost trei teme mari de lucru: optimizare costuri, logistica supermarket și „noi în comunitate”.

carrefour
Participanții Carrefour Innovation Nest 2018 au propus 33 de idei

Spre deosebire de top management care vede, prin definiție, situația business-ului la scară mare, angajatul din magazin observă aspecte aparent mărunte, dar cu efect mare asupra eficienței.
De pildă, cutter-ul folosit la desfacerea box-urilor de carton cu mărfuri poate răni și, mai mult, să deterioreze ambalajul produselor.
Laurențiu de la Carrefour Oradea s-a hotărât să rezolve problema în momentul în care a văzut cum un angajat a tăiat accidental cu cutter-ul din dotare un sac de detergent în valoare de câteva sute de lei.
A făcut cercetare pe Internet și a descoperit soluția: un cutter cu o construcție ingenioasă, care taie cu mai multă precizie și are și un sistem de siguranță anti-rănire.

carrefour
Un simplu cutter poate reduce pierderile din depozite

La rândul ei, Carmen a observat că în hipermarketuri s-ar putea face economii interesante prin schimbarea modului de gestionare a unor ambalaje gen europaleți și lădițe de ciuperci. A pus totul pe hârtie și a obținut sprijinul conducerii în adaptarea sistemului contabil pentru circuitul mai precis al ambalajelor refolosibile.
Alexandru de la hipermarketul Carrefour Târgu Jiu a propus introducerea în depozite a unei instalații automate de înfoliat paleți. Productivitatea va crește și consumul de folie va scădea. Instalația se află deja în teste.

La Innovation Nest au intrat în competiție 33 de idei interesante (nu o să le dezvălui pe toate, din motive evidente): de la schimbarea modului de pontaj cu fișe la unul cu cod QR și până posibilitatea oferită clienților de a arhiva electronic bonurile fiscale prin aplicația mobilă Carrefour Pay.

Cele mai bune zece idei au intrat în pitch-ul final. Inițiatorii au urcat pe scenă, și-au prezentat argumentele, au răspuns la întrebările dificile ale juriului, din care au făcut parte și membri ai top managementului.

Votul, secret, a fost dat de toți participanții la Innovation Nest, printr-o aplicație online.

carrefour
Cele mai bune idei Innovation Nest au fost premiate

A fost a doua ediție Innovation Nest, competiție care îi încurajează pe toți angajații să propună idei de creștere a eficienței în rețeaua Carrefour.

carrefour
Câștigătorii ediției 2018 Carrefour Innovation Nest

Idei în toate domeniile, inclusiv CSR. Anul trecut, la prima ediție Innovation Nest, cineva a propus evenimentul intern „PrăjiFest”: ce-ar fi să nu mai socializăm la o țigară, ci să preparăm acasă prăjituri, să ne adunăm în pauza de lucru, să le devorăm în colectiv și să le plătim sub formă de donații pentru cazuri sociale, cum ar fi familii cu mulți copii aflate în dificultate.
Și PrăjiFest are un succes fulminant: se pregătește deja, la cererea angajaților, ediția a șaptea.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close