ANCOM

Am discutat data trecută despre punctele la care trebuie să fim atenți când încheiem un contract de telefonie mobilă.
O parte dintre prevederile legale la încheierea unui contract de internet – despre care vorbim acum – sunt aceleași ca în cazul contractelor pentru telefonie mobilă.

Reamintim prima regulă, pentru că e esențială: nu semna și nu-ți da acordul fără să citești cu atenție contractul și anexele care ți se pun în față sau pe care le-ai primit pe email.
Dacă nu înțelegi diverse formulări, întreabă agentul de vânzări, este în fișa lui de post să îți dea toate lămuririle.
Păstrează cu grijă contractul, fie imprimat (e obligatoriu să primești un exemplar), fie în format electronic.

Am selectat câteva dintre prevederile principale pe care trebuie să le conțină un contract de furnizare a serviciilor de internet:

  • precizarea serviciilor oferite de operator;
  • tarifele pentru fiecare serviciu şi produs contractat împreună cu serviciul, modul de aplicare a acestora, modalităţile prin care pot fi obţinute informaţii actualizate privind totalitatea tarifelor practicate de furnizor, modalităţi de plată;
  • durata contractului;
  • condiţiile în care îţi poate fi suspendat serviciul;
  • când se aplică şi la ce despăgubiri ai dreptul în cazul în care furnizorul nu respectă nivelurile de calitate şi celelalte clauze asumate prin contract;
  • parametrii de calitate reglementaţi de ANCOM;
  • ce servicii de asistenţă tehnică şi de relaţii cu clienţii îţi oferă furnizorul şi cum le poţi contacta;
  • toate sumele pe care le datorezi furnizorului la încetarea contractului, inclusiv, dacă este cazul, recuperarea anumitor costuri legate de echipamentul terminal contractat.

Poți consulta toate prevederile pe care trebuie să le conțină un contract, redactate clar, pe platforma Infocentru ANCOM.

Unde reclami dacă furnizorul de internet nu respectă contractul
În cazul în care operatorul nu respectă contractul, poţi sesiza Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor.
ANCOM (vezi la finalul textului care este rolul  acestei instituții pe piața comunicațiilor) îți poate oferi consiliere şi mediere. Conform legii nu poate însă sancţiona furnizorul de internet în această situație.

ANCOM poate lua însă măsuri dacă ţi se furnizează şi facturează serviciul de internet fără a avea un contract încheiat cu furnizorul, contractul tău nu cuprinde toate clauzele minime menţionate anterior sau dacă furnizorul a modificat contractul fără să te notifice.

Cum poți trimite o sesizare la ANCOM afli aici.

Pe platforma InfoCentru ANCOM te poți informa și care sunt prevederile legale atunci când expiră/se modifică un contract de furnizare internet sau când dorești să-l prelungești.

De asemenea, dacă ai întrebări punctuale, poți să le adresezi ANCOM prin intermediul aplicației de chat integrată pe paltformă, în dreapta jos.

_______________________________________

Cine este și ce misiune are ANCOM

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) este arbitrul pieței de comunicații din România.

Este instituţia care protejează interesele utilizatorilor de comunicaţii din România, prin  promovarea concurenţei pe piaţa de comunicaţii, administrarea resurselor limitate, încurajarea investiţiilor eficiente în infrastructură şi a inovaţiei.

Pentru info suplimentare despre ANCOM vizitează www.ancom.ro.
Acoperirea cu semnal mobil pe teritoriul României o poți consulta pe aisemnal.ro.

Descarcă și o broșură utila redactată de ANCOM: Brosura_InfoCentru_ANCOM_2019

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close