Te enervezi când nu găsești repede un loc într-o parcare de mall sâmbătă dimineață, nu?
Această situație este un bun exemplu de problemă socială care poate fi rezolvată cu ajutorul tehnologiei. Construiești o aplicație mobilă, preiei imaginile de la camerele de supraveghere din zonă, le treci prin algoritmi AI și ivrezi oamenilor pe smartphone direcția către locurile de parcare identificate ca libere.
Aplicația poate fi dezvoltată apoi cu diverse alte servicii, de pildă de parcare cu plată automată.
Proiectul chiar există, e testat pe trei continente și se numește Parking Spotter. Este startup-ul clujean care a câștigat anul trecut competiția de antreprenoriat social Changeneers, organizată de Impact Hub București și Samsung.

Pentru a înțelege mai bine fenomenul antreprenoriatului social, să reamintim că un start-up social este definit de ambiția unei duble performanțe; să rezolve prin tehnologie o problemă a comunității și, concomitent, să funcționeze sănătos economic, adică să crească și să producă profit.

Competiția Changeneers (am fost anul trecut jurat și am putut să urmăresc în detaliu cum funcționează, ca o comunitate vie a antreprenorilor, cu nu mai puțin de 50 de proiecte înscrise și 12 ajunse în finală) a ajuns în acest an la a treia ediție. Primește încă înscrieri pentru ediția 2020.
Dacă ai un proiect social bazat pe tehnologie, grăbește-te așadar să te înscrii. Găsești pe site-ul Changeneers toate lămuririle și calendarul competiției, de pildă meetup-urile de comunitate Changeneers, care funcționează ca un schimb de experiențe și de idei foarte util pentru un antreprenor la început de drum.

samsung

Changeneers n-a apărut din neant. Este parte dintr-un efort consecvent și coerent al Samsung de a-i găsi tehnologiei un rost practic în crearea unei vieți mai bune pentru oameni.
Samsung dezvoltă programe de responsabilitate sociala în România încă din 2011, cu obiectivul de a ajuta comunitățile de aici să-și atingă potențialul și să prospere.
Îmi amintesc, de pildă, de vizitele pe care le-am făcut în laboratoarele destinate dezvoltării de mobile app de la universitățile tehnice din București și Cluj, laboratoare dotate și animate de Samsung, în care numeroși studenți s-au antrenat ca antreprenori în devenire.

Misiunea pe care și-a propus-o Samsung este de a aduce tehnologia în mâinile celor care au un impact real în comunitățile lor, în mâinile celor care sunt lideri, nu adepți, care sunt inovatori, nu imitatori, influenceri, nu influențați.
Totodată, tehnologia este un catalizator pentru toate proiectele, indiferent dacă acestea sunt personale sau profesionale.
Merită reamintit că în 2016, Samsung a lansat platforma Do What You Can’t / DWYC. Ideea pe care se bazează platforma e interesantă: oricine își poate atinge potențialul maxim, cu puțin ajutor, iar ajutorul poate veni chiar de la Samsung.

Cu sprijinul oamenilor și al tehnologiei, imposibilul devine posibil și oricine își poate depăși limitele, dând mai departe spiritul #dowhatyoucant. Samsung dorește să îi sprijine pe cei care se simt apropiați de aceste valori ale brandului să obțină excelență în ceea ce fac, să își exprime propria voce și să își construiască brandul personal.
Sună bine, nu?

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close